Μπορεί τα ντίζελ να χάνουν τη δυναμική τους στην αγορά του αυτοκινήτου, με μόλις 9,4% μερίδιο αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο 8μηνο του 2025, ωστόσο παραμένουν μία επιλογή που εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, και συνεπώς χαμηλότερο κόστος στο γέμισμα.
Αυτό απέδειξε η Skoda, καθώς έγραψε ρεκόρ αυτονομίας με το Superb το οποίο διένυσε 2.831 km με ένα ντεπόζιτο, και έναν επαγγελματία οδηγό ράλι στο τιμόνι, μπαίνοντας στο Βιβλίο Γκίνες.
Ο λόγος για τον Miko Marczyk, που πρόσφατα στέφθηκε πρωταθλητής στο ERC οδηγώντας Skoda Fabia RS Rally2. Κάθε χρόνο, ο 29χρονος Πολωνός γράφει πάνω από 120.000 km, στις ειδικές διαδρομές και τους δημόσιους δρόμους.
Το Superb που χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη αυτού του ρεκόρ είναι ίδιο με το μοντέλο παραγωγής, με τη διαφορά ότι προστέθηκαν χαμηλότερα αμορτισέρ από την έκδοση Sportline, μειώνοντας το ύψος του κατά 15 mm για καλύτερη αεροδυναμική. Αυτό σημαίνει ότι φέρει έναν κινητήρα TDI 2,0 L απόδοσης 150 PS και 360 Nm ροπής.
Ο Marczyk γέμισε το ντεπόζιτο χωρητικότητας 66 L, ξεκινώντας από τη γενέτειρά του, το Λοτζ της Πολωνίας, περνώντας από τη Γερμανία, τη Γαλλία (περνώντας από το Παρίσι), την Ολλανδία και το Βέλγιο, προτού επιστρέψει στη Γερμανία, διατηρώντας μέση ωριαία ταχύτητα στα 80 km/h.
Αποτέλεσμα της λελογισμένης οδήγησης που έκανε ήταν το Superb να σημειώσει κατανάλωση 2,61 L/100 km, ενώ στη Γαλλία μπόρεσε χάρη στη φορά του ανέμου να πέσει ως και τα 2,21 L/100 km.
Ο ίδιος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι για να εξασφαλίσει κανείς την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου «η πίεση των ελαστικών είναι κρίσιμη, και θα πρέπει να τηρείτε το επίπεδο που συνιστά ο κατασκευαστής, το οποίο είναι επαρκές για χαμηλή κατανάλωση».
«Κοιτάξτε μπροστά, προβλέψτε, αφήστε το γκάζι εγκαίρως και προσπαθήστε να φρενάρετε όσο το δυνατόν λιγότερο. Επιταχύνετε απαλά και σταδιακά», ανέφερε.
Προσθέτει μια άλλη σημαντική συμβουλή σχετικά με αυτό: «Οδηγώ πάντα όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστος. Ο ύπνος είναι απαραίτητος – στοχεύω σε επτά έως οκτώ ώρες κάθε βράδυ. Αυτό μου επιτρέπει να συγκεντρώνομαι και να κρίνω σωστά».
Επόμενος στόχος της Skoda και του Marczyk είναι να γράψουν 3.000 km σε έναν ντεπόζιτο, με τον οδηγό να πιστεύει πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό, αν χρησιμοποιηθεί premium ντίζελ και στη διαδρομή αποφύγουν ανηφορικά κομμάτια και χαμηλές θερμοκρασίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Skoda «ανασταίνει» το θρυλικό 110 R (video)
Το Skoda Kodiaq είναι «πρωταθλητής» στη ρυμούλκηση - Οι νικητές ανά κατηγορία (πίνακας)
Skoda: Όλα τα νέα μοντέλα που έρχονται μέχρι το 2030 - Το μέλλον της Octavia






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_473036_type13129.jpg)