Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε τροχιά που οδεύει προς την πλήρη κατάργηση των θερμικών κινητήρων το 2035. Παρόλο που απέχουμε μια ολόκληρη δεκαετία από την εφαρμογή του μέτρου της ΕΕ, τόσο οι ειδικοί, όσο και τα υψηλόβαθμα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν τις δικές τους προβλέψεις σχετικά με το πώς θα κινηθεί η αγορά πριν και μετά την απαγόρευση, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους.
Την αρχή είχε κάνει ο CEO της Mercedes και πρόεδρος του ACEA, Ole Kallenius, ο οποίος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου πριν μερικές εβδομάδες, λέγοντας ότι τα έσοδα και οι πωλήσεις των Ευρωπαΐων κατασκευαστών θα «βυθιστούν» ακόμη περισσότερο μετά την κατάργηση, σε μια ήδη δύσκολη περίοδο για αρκετούς από αυτούς. Και όλα δείχνουν ότι οι αλεπάλληλες εκκλήσεις για αναθεώρηση της απαγόρευσης έχουν αρχίσει να πιάνουν τόπο, με την Κομισιόν να μοιάζει πιο ελαστική μετά τη συνάντησή της με τον ACEA στις 13 Σεπτεμβρίου.
Τώρα, τη δική του δυσοίωνη πρόβλεψη κάνει ο Holger Klein, διευθύνων σύμβουλος της ZF, ενός εκ των μεγαλύτερων προμηθευτών τεχνολογικών συστημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο.
«Μέχρι το 2035, πολλοί καταναλωτές θα προσπαθούν να αγοράζουν αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και θα φτάσουμε στο αποκορύφωμα το 2033 και το 2034, όπου η ζήτηση θα είναι υψηλότερη από ποτέ.
«Και μετά, τι θα γίνει το 2035 και το 2036; Η στασιμότητα θα είναι πολύ δύσκολη για κάθε αυτοκνητοβιομηχανία γιατί θα ανεβούν και μετά θα πέσουν. Αυτή η δύσκολη μετάβαση θα είναι μια σκληρή φάση για τη βιομηχανία», δήλωσε ο Klein κατά τη διάρκεια της IAA Mobility του Μονάχου.
Der Automobilzulieferer ZF hat mitten in Restrukturierungsverhandlungen όberraschend Vorstandschef Holger Klein und Nutzfahrzeugschef Peter Laier abgesetzt; Nachfolger wird Antriebsspartenleiter Mathias Miedreich, was einen deutlichen Generationswechsel unter der Fόhrung des… pic.twitter.com/BVhXlYruY2
— EuroPost Agency (@EuroPostAgency) September 11, 2025
Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας ότι η ZF, η οποία βοηθά τους κατασκευαστές στην εξέλιξη κιβωτίων ταχυτήτων και υβριδικών κινητήρων, χρειάζεται να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην αγορά, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική. «Δεν έχουμε την ανταγωνιστικότητα που χρειάζεται σε ορισμένους τομείς», δήλωσε ο ίδιος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Klein έχει αποχωρήσει από τη θέση του CEO, με τον διάδοχό του, Mathias Miedreich, να αναλαμβάνει καθήκοντα την 1η Οκτωβρίου. Ο Miedriech διατηρούσε έως τώρα το πόστο του επικεφαλής ηλεκτροκίνησης της εταιρείας. Η κίνηση αλλαγής του διευθύνοντος συμβούλου έρχεται στα πλαίσια του πλάνου μαζικών απολύσεων της ZF, το οποίο είδε 11.200 εργαζομένους να χάνουν τη δουλειά τους από την αρχή του 2024.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σοκ: Πόσο θα κοστίσει στην Volkswagen η στροφή της Porsche στις ΜΕΚ
Πολύ σκληρές για να πεθάνουν: Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται ξανά στις ΜΕΚ
Abarth: Αλλάζει ρότα και σκέφτεται να επιστρέψει στις ΜΕΚ - Οι δύο «υποψήφιοι» κινητήρες




ΔΗΜΟΦΙΛΗ