Έπεσε και αυτό το κάστρο: Η McLaren αλλάζει σελίδα και περνά στα SUV


Η βρετανική φίρμα αφήνει πίσω της την αποκλειστικότητα των διθέσιων supercars, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα εποχή. Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της McLaren;

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: McLaren, NIO
  • 26/9/2025

Η McLaren, γνωστή για τις καθαρές γραμμές, την αγωνιστική τεχνογνωσία και τα εμβληματικά της supercars, βρίσκεται μπροστά σε μια καμπή που θα καθορίσει την επόμενη δεκαετία της.

Ο νέος CEO, Nick Collins, επιβεβαίωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο βρετανικό Car Magazine ότι η εταιρεία ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα μοντέλο με περισσότερες από δύο θέσεις, κάτι πρωτόγνωρο για τη φίρμα.

SUV ή κάτι διαφορετικό;

Αν και απέφυγε να μιλήσει ξεκάθαρα για SUV, οι δηλώσεις του Collins ανοίγουν την πόρτα σε ένα σενάριο που μέχρι πρότινος φάνταζε αδιανόητο για τη McLaren. Όπως τόνισε, η μάρκα θα κινηθεί σε «παρακείμενα segments», αφήνοντας να εννοηθεί ότι η διαφοροποίηση θα είναι ουσιαστική, είτε αυτό σημαίνει SUV, είτε ένα νέο τύπο GT.

Ο ρόλος των νέων ιδιοκτητών

Η πρόσφατη εξαγορά από την CYVN Holdings, θυγατρική του σαουδαραβικού κρατικού επενδυτικού ταμείου, και η συγχώνευση με τη βρετανική startup Forseven, δίνουν νέα δυναμική αλλά και διαφορετικό προσανατολισμό. Ο Collins αποκάλυψε ότι το πλάνο προϊόντων είναι ήδη «κλειδωμένο» μέχρι το 2030, με σχεδιαστικές γραμμές που έχουν ολοκληρωθεί για κάθε επερχόμενο μοντέλο.

Συμμαχία με την Nio

NIO EP9
NIO EP9

Σημαντικό ρόλο παίζει και η στρατηγική συνεργασία με τη Nio, τον κινεζικό κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, στον οποίο η CYVN κατέχει το 20%. Ο CEO της McLaren ήταν σαφής: «Θα δείτε εξαρτήματα της Nio στα McLaren πολύ πιο σύντομα απ’ όσο νομίζετε», εξηγώντας ότι η συνεργασία αυτή αφορά κυρίως τη βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής. Δε μιλάμε για ταχύτερα αυτοκίνητα, αλλά για ταχύτερη κατασκευή.

Ηλεκτροκίνηση: αργεί αλλά έρχεται

Παράλληλα, η McLaren δεν εγκαταλείπει την προοπτική ενός αμιγώς ηλεκτρικού supercar. Ο Collins είχε δηλώσει ήδη στο παρελθόν ότι η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στο τραπέζι, αν και δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα. Για την ώρα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη διεύρυνση της γκάμας, ώστε η εταιρεία να σταθεί πιο ανταγωνιστικά απέναντι σε αντιπάλους όπως η Ferrari και η Lamborghini, που έχουν ήδη προχωρήσει σε SUV και plug-in υβριδικές λύσεις.

Με τη νέα στρατηγική, η McLaren φαίνεται αποφασισμένη να ξεφύγει από το στενό πλαίσιο των «καθαρών» supercars. Ένα μοντέλο με περισσότερες από δύο θέσεις θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά το προφίλ της, χωρίς όμως να χάσει την αγωνιστική ψυχή που αποτελεί την υπογραφή της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

McLaren: Αλλάζει τα δεδομένα στα ανθρακονήματα - Εφαρμόζει νέα μέθοδο από την αεροδιαστημική (video)

Επίσημο: Η NIO «πάτησε» Ελλάδα με πέντε νέα μοντέλα (τιμές-εκδόσεις)

NIO EP9: Το ηλεκτρικό hypercar που τα βάζει με Tesla Plaid και Rimac Nevera - Θα έρθει στην Ελλάδα;