Η Ελλάδα δεν έχει μόνο, αποδεδειγμένα, τον πιο γερασμένο στόλο οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και τον πιο «επικίνδυνο». Αυτό προκύπτει από τη διασταύρωση των στοιχείων που έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2024, με συμμετοχή, μεταξύ άλλων, των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενέργειας και Προστασίας του Πολίτη, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, της ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Η Καθημερινή», τα έως τώρα αποτελέσματα - καθώς ο έλεγχος και η διασταύρωση των στοιχείων ακόμα συνεχίζονται - είναι σοκαριστικά. Εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα είναι ανασφάλιστα, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, ενώ υπάρχουν και χιλιάδες που ενώ ασφαλίζονται κανονικά, εμφανίζονται ότι έχουν καταστραφεί!
Με βάση το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, σήμερα σχεδόν 700.000 οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Μάλιστα, ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων που απέφυγαν τον τεχνικό έλεγχο την τελευταία 7ετία είναι πάνω από 1,2 εκατ.
Άλλη μια κινούμενη «βόμβα» είναι τα ανασφάλιστα. Μέχρι τώρα έχουν εντοπιστεί 243.904 οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια, ενώ έχουν καταβάλλει κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας. Ωστόσο, υπάρχουν και 113.282 οχήματα που ενώ είναι ασφαλισμένα, δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.
Ένα «παράδοξο» στοιχείο αφορά 13.000 οχήματα, που ενώ έχουν ασφάλιση - και θεωρητικά κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους - εμφανίζονται ότι έχουν καταστραφεί(!) σύμφωνα με τον αρμόδιο φορέα καταγραφής των κατεστραμμένων οχημάτων.
Επιπλέον, περισσότερα από 3 εκατ. οχήματα δεν έχουν καταχωρισμένο ΑΦΜ του ιδιοκτήτη τους. Τι σημαίνει αυτό; Ενδέχεται να είναι κατεστραμμένα, κλεμμένα ή να έχουν αποσυρθεί. Ωστόσο, παραμένουν κανονικά στο μητρώο οχημάτων του υπουργείου Μεταφορών, γεγονός που δείχνει ότι απαιτείται ενημέρωση των στοιχείων.
Η γηραιότητα του στόλου καταδεικνύεται από το γεγονός ότι με βάση τα στοιχεία, περισσότερα από 350.000 οχήματα άνω των 40 ετών φαίνεται ότι κυκλοφορούν κανονικά, ενώ 450.000 είναι άνω των 30 ετών.
Τέλος, ένα ενδεικτικό νούμερο που δείχνει το πρόβλημα που υπάρχει στην καταγραφή των οχημάτων είναι ότι τα εγγεγραμμένα αυτοκίνητα στο μητρώο του υπουργείου Μεταφορών ξεπερνούν τα 10 εκατ, όσος δηλαδή είναι και ο πληθυσμός της χώρας μας.
Ήδη οι αρχές έχουν ξεκινήσει να στέλνουν τα αντίστοιχα ειδοποιητήρια στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους και δεν τα έχουν περάσει ΚΤΕΟ, μαζί με το πρόστιμο που προβλέπεται σε κάθε περίπτωση και μπορείτε να το δείτε πατώντας ΕΔΩ.
Οι αρμόδιοι φορείς θέτουν ως στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου μητρώου, γεγονός που απαιτεί το μεταξύ τους συντονισμό για τη διασταύρωση και επικαιροποίηση όλων των στοιχείων που υπάρχουν στις βάσεις δεδομένων τους. Το σύστημα θα περιλαμβάνει τις προβλεπόμενες λειτουργίες ώστε να ενημερώνονται τόσο οι πολίτες όσο και οι ενδιαφερόμενες υπηρεσίες για την πραγματική κατάσταση των οχημάτων των πολιτών.
Πηγή: «Η Καθημερινή»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΑΑΔΕ: Ξεκινούν οι διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα - Έρχονται «καμπάνες» έως 10.000 ευρώ
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ: Πώς υποδέχθηκαν το νομοσχέδιο για τον ηλεκτρονικό έλεγχο των οχημάτων






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





