Την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursual von der Leyen συναντήθηκε με τον ACEA και CEO αυτοκινητοβιομηχανιών, σε μία συνάντηση που χαρακτηρίστηκε ως «στρατηγικός διάλογος» και θα επαναληφθεί τον Δεκέμβριο.
Το πάγιο αίτημα των περισσότερων ευρωπαίων κατασκευαστών για αναθεώρηση της απαγόρευσης των ΜΕΚ από το 2035 οδήγησε στην απόφαση της Ε.Ε. να επανεξετάσει τους στόχους για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο τέλος του έτους κι όχι το 2026, όπως αναμενόταν, χωρίς όμως να «υπόσχεται» ριζικές αλλαγές.
Σε ανακοίνωσή του, ο ACEA δήλωσε ότι χαιρετίζει την «σαφή εστίαση» των συνομιλιών. «Συμφωνούμε με τον πρόεδρο της Επιτροπής ότι απαιτείται τολμηρή και γρήγορη δράση», δήλωσε ο Ola Kallenius, πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz.
Ο σύνδεσμος, βέβαια, τόνισε ότι απαιτούνται επειγόντως «συγκεκριμένα μέτρα» για να διασφαλιστεί ότι οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και των φορτηγών είναι «συμβατοί με την πραγματικότητα».
«Είμαστε αισιόδοξοι που γίνεται προσπάθεια για εξεύρεση λύσης και είμαστε βέβαιοι ότι η δουλειά των επόμενων μηνών θα αποφέρει αποτελέσματα», δήλωσε ο Kallenius.
Επιπλέον, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να επιταχύνουν την εφαρμογή του «Σχεδίου Δράσης» για την αυτοκινητοβιομηχανία που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο. Το σχέδιο έδωσε στους κατασκευαστές ένα χρονικό περιθώριο τριών ετών για να επιτύχουν τους στόχους για τις εκπομπές CO2 του 2025, καθόρισε μέτρα για να εξασφαλίσει «ίσους όρους ανταγωνισμού» έναντι των νέων ανταγωνιστών από την Κίνα, ενώ επιδιώκει να ενισχύσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να δημιουργήσει μια ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, μεταξύ άλλων.
Και στο βάθος, kei cars
Φυσικά, συζητήθηκε και η ιδέα για την υιοθέτηση των λεγόμενων «kei cars», μιας νέας κατηγορίας επιβατικών οχημάτων, στα πρότυπα των ιαπωνικών, με μικρότερο μέγεθος, περιορισμένη ισχύ και μειωμένες προδιαγραφές ασφάλειας.
Για πρώτη φορά αυτές οι προτάσεις απολαμβάνουν θετικής προδιάθεσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα σε κορυφαίο επίπεδο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News, η Ursula von der Leyen, μιλώντας την Τετάρτη (10/9) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Εκατομμύρια Ευρωπαίοι θέλουν να αγοράσουν προσιτά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μιλήσαμε με τους ανθρώπους της Renault: Πόσο πιθανή είναι η επιστροφή του Clio RS;
Ford: Ετοιμάζεται ο «διάδοχος» του Focus - Η σημαντική αλλαγή που θα έχει
Ταξί στην Αθήνα: Γιατί είναι κίτρινα αλλά έχουν διαφορετικές αποχρώσεις;