Ford: Ετοιμάζεται ο «διάδοχος» του Focus - Η σημαντική αλλαγή που θα έχει


Σε δύο μήνες η Ford ολοκληρώνει την παραγωγή του Focus. Ωστόσο, το εμβληματικό hatchback θα έχει «επόμενη μέρα», αλλά όχι όπως την ξέρουμε. Όλες οι πληροφορίες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/9/2025

Η Ford ολοκλήρωσε την παραγωγή του Mondeo το 2022. Το 2023 ήταν η σειρά του Fiesta, ενώ τον Νοέμβριο μπαίνουν «τίτλοι τέλους» και για το Focus, από τη στιγμή που το εργοστάσιο στο Saarlouis της Γερμανίας κλείνει.

Ωστόσο, το κενό που θα προκύψει στο C-segment δε θα διατηρηθεί για πολύ. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, η Ford ετοιμάζει ένα νέο μεσαίο crossover, στο μέγεθος του Focus, στο πλαίσιο μιας γενικότερης αναδιάρθρωσης της ευρωπαϊκής της παρουσίας τα επόμενα χρόνια. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι συγκεκριμένες ανακοινώσεις θα προκύψουν σύντομα, όμως το νέο μοντέλο πρόκειται να λανσαριστεί το 2027.

Οι Βρετανοί υποστηρίζουν ότι η παραγωγή του θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της Βαλένθια, μαζί με το Kuga και δεν πρόκειται να το αντικαταστήσει. Ωστόσο, για να μην απαιτηθούν κοστοβόρες αλλαγές στη γραμμή παραγωγής, τα δύο μοντέλα θα έχουν παρόμοιες αναλογίες και διαστάσεις, ενώ το πιθανότερο είναι να μοιράζονται και αρκετά εξαρτήματα.

Έτσι, ο «διάδοχος» του Focus δε θα είναι hatchback, αλλά crossover, και το πιθανότερο είναι να μην διατηρήσει και το όνομά του. Ωστόσο, η βασική διαφοροποίηση που θα έχει από το Kuga, αλλά και τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της φίρμας, είναι ότι θα προσφέρεται με ποικιλία κινητήριων συνόλων - ηλεκτρικά και υβριδικά - όπως το Puma και δε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό σαν τα Explorer και Capri.

Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να είναι πιο προσιτό οικονομικά από τα εμφανώς μεγαλύτερα SUV αλλά και να έχει πολύ καλύτερη εμπορική πορεία, από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν έχουν τη «διείσδυση» στην αγορά που προέβλεπαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πριν από λίγα χρόνια.

Το δημοσίευμα εκτιμά ότι ίσως το νέο crossover να βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα C2 της Ford, που χρησιμοποιείται για τα μεσαίου μεγέθους μοντέλα της στην Ευρώπη, αν και μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δεν έχει «ενσωματώσει» αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ωστόσο, δεν αναμένεται να αξιοποιηθεί η νέα πλατφόρμα Ford Universal EV Platform που ανακοινώθηκε πριν από περίπου ένα μήνα, καθώς αυτή προορίζεται για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, τουλάχιστον αρχικά.

Από πλευράς εμφάνισης, θα ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford, με σύγχρονη σχεδίαση και σπορ DNA, ενώ θα δοθεί έμφαση στην οδηγική απόλαυση και την ασφάλεια, στοιχεία που κάνουν τα μοντέλα του «μπλε οβάλ» δημοφιλή στο αγοραστικό κοινό.

Η διατήρηση θερμικών κινητήριων συνόλων αποτελεί συνειδητή επιλογή της Ford, παρά το μεγάλο βάρος που έχει ρίξει στην ηλεκτροκίνηση. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Autocar, ο εκτελεστικός πρόεδρος της φίρμας, Bill Ford, ανέδειξε τη σημασία ύπαρξής τους στην γκάμα για την αγορά της Ευρώπης: «Στο μέλλον, η ηλεκτροκίνηση θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά δεν θα είναι η μόνη επιλογή. Οι θερμικοί κινητήρες θα καταργηθούν σταδιακά, όμως δε θα εξαφανιστούν και ο ρυθμός κατάργησής τους εξαρτάται από την εκάστοτε αγορά. Όλα εξαρτώνται από τους αγοραστές. Έχουν τις δικές τους προτιμήσεις και εμείς οφείλουμε να τις ικανοποιούμε».

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ford: Στα «σκαριά» ένα supercar 1.000 PS που θα «λατρεύει» το χώμα

Αντίο Ford Focus ST: Το τέλος μιας εποχής για τα hot hatch

10 πράγματα που μάθαμε για το νέο Renault Clio από τους ειδικούς της φίρμας (photos)