Στάζει «φαρμάκι» ο σχεδιαστής της Mercedes για τα νέα μοντέλα των Audi και BMW


Ο Gorden Wagener δεν εντυπωσιάζεται με τη σχεδιαστική πορεία που έχουν πάρει τα αντίπαλα γερμανικά «στρατόπεδα».

  • ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ, BMW, AUDI
  • 10/9/2025

Η IAA Mobility άνοιξε τις πύλες τις στις 9 Σεπτεμβρίου, με τη Messe Munich να υποδέχεται μερικές τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, οι οποίες με τη σειρά τους παρουσίασαν τα νεότερα και σημαντικότερα δημιουργήματάτους.

Με την έκθεση να λαμβάνει χώρα στο Μόναχο της Γερμανίας, οι BMW, Audi και Mercedes έδωσαν το παρών, όπως ήταν αναμενόμενο, με την παρουσία τους στην IAA Mobility να είναι ιδιαίτερα ισχυρή. H BMW τράβηξε το κάλυμμα της ολοκαίνουργιας iX3, το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse, ενώ η Mercedes αποκάλυψε τη νέα γενιά της αμιγώς ηλεκτρικής GLC και η Audi παρουσίασε το Concept C, το οποίο αποτελεί τον προάγγελο του διαδόχου του εμβληματικού TT.

Παρόλο που υπάρχουν ρεπορτάζ που αναφέρουν ότι BMW και Mercedes θα συνεργαστούν, με τη δεύτερη να χρησιμοποιεί κινητήρες της πρώτης για τα μελλοντικά θερμικά της μοντέλα, οι δύο τους παραμένουν σκληροί αντίπαλοι. Μιλώντας στο βρετανικό περιοδικό, Top Gear, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Gorden Wagener, σχολίασε τη νέα σχεδιαστική οδό που πήρε η BMW, όσον αφορά στη διάταξη των οθονών στην καμπίνα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Panoramic Vision της BMW iX3, που ουσιαστικά είναι ένας προτζέκτορας που προβάλλει πληροφορίες για το όχημα και το ταξίδι στη μορφή οριζόντιας λωρίδας στη βάση του παρμπρίζ, ενδέχεται να αποσπά την προσοχή του οδηγού.

«Πρέπει να ομολογήσω, δεν είμαι μεγάλος φαν αυτής της λογικής, είναι τόσο μακριά που δυσκολεύεσαι να διαβάσεις. Όλα θα εμφανίζονται μικρότερα οπότε αυτό αποσπά την προσοχή σου και χρειάζεσαι μια συσκευή για να το χειριστείς γιατί είναι υπερβολικά μακριά για οθόνη αφής, οπότε πρέπει να προσθέσεις μια δεύτερη οθόνη αφής, κάτι που έκαναν.

«Δηλαδή, πιστεύουν ότι είναι προοδευτικό και προφανώς το αγαπούν, αλλιώς δε θα το είχαν κάνει, όμως εμένα δε με πείθει», εξήγησε ο ίδιος.

Θυμίζουμε ότι το «στρατόπεδο» του Wagener έχει δημιουργήσει μια νέα εκδοχή της MBUX Hyperscreen για την GLC, η οποία εκτείνεται σε όλο το ταμπλό και αποτελείται από μια, ενιαία οθόνη αφής 39,1 ιντσών για την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι χαμηλότερα επίπεδα εξοπλισμού φέρουν τρεις ξεχωριστές οθόνες, μία στο κέντρο για τον χειρισμό του συστήματος infotainment, μια στην πλευρά του οδηγού που τελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων και μια στην πλευρά του συνοδηγού που λειτουργεί ανεξάρτητα.

Ο Wagener μίλησε και για τη σεδιαστική φιλοσοφία της Audi, όπου οι παρατηρήσεις του είχαν επίσης αρνητικό χαρακτήρα. «Αυτό το εσωτερικό μοιάζει σαν να σχεδιάστηκε το 1995. Είναι αρκετά προβλέψιμο και υπάρχει ελάχιστη τεχνολογία», είπε. Προσέθεσε ότι οι μικρές οθόνες έχουν νόημα μόνο σε οχήματα με πιο compact διαστάσεις και χώρους, αναφερόμενος στην αναδιπλούμενη οθόνη αφής 10,1 ιντσών που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό του Concept C.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ IAA MOBILITY:

Πρώτη «πρεμιέρα» για την επόμενη γενιά της Skoda Octavia - Πότε ξεκινά η παραγωγή (photos-video)

Η Hyundai δείχνει την «επόμενη μέρα» των compact οχημάτων με το Concept THREE (photos)

CUPRA Tindaya: Το άκρως εντυπωσιακό concept που δείχνει το μέλλον της Ισπανικής φίρμας (video)

Polestar 5: Το Grand Tourer των 884 PS που τα «βάζει» με την Porsche Taycan (τιμή)