Με όπλο τις χαμηλότερες τιμές και την προηγμένη τεχνολογία των μοντέλων τους, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακλύζουν ολοένα και περισσότερο την Ευρώπη το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, όσο περνάει ο καιρός, τόσο εμπλουτίζουν την γκάμα τους, ξεφεύγοντας από τον «μονόδρομο» των EV, ενώ αυξάνονται και τα brands από την Κίνα που έρχονται στην Γηραιά Ήπειρο.
Σαφώς δεν έχουν όλες την ίδια αναγνωρισιμότητα ούτε τον ίδιο βαθμό «αποδοχής» από τους υποψήφιους αγοραστές. Ωστόσο, η «διείσδυσή» τους γίνεται όλο και πιο έντονη σε βαθμό που οι Ευρωπαίοι θα προτιμούσαν να αγοράσουν κινεζικό αυτοκίνητο και όχι αμερικανικό. Αυτό προκύπτει από τα πρώτα αποτελέσματα σχετικής έρευνας της εταιρείας Escalent, που ειδικεύεται στην έρευνα αγοράς και στην ανάλυση συμπεριφορών υποψήφιων αγοραστών.
Θέλοντας να διαπιστώσει το βαθμό «διείσδυσης» των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη για το 2025, η Escalent πραγματοποίησε έρευνα σε υποψήφιους αγοραστές των πέντε μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία) από τις 21 Μαΐου έως τις 31 Ιουλίου. Αν και η επεξεργασία των δεδομένων δεν έχει ολοκληρωθεί, το InsideEVs απέκτησε πρόσβαση σε αυτά και δημοσιοποίησε ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.
Με βάση την έρευνα, λοιπόν, διαπιστώθηκε ότι το 47% των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου θα εξέταζε την απόκτηση κινεζικού αυτοκινήτου, σε σύγκριση με το 44% των ίδιων αγοραστών που θα εξέταζαν ένα αμερικανικό μοντέλο. Αν και η ποσοστιαία διαφορά είναι μικρή, η αλλαγή σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2024 είναι τεράστια: Πέρυσι, μόνο το 31% θα «ασχολούνταν» με κινεζικά μοντέλα, ενώ το 51% «προτιμούσε» αμερικανικά.
To InsideEVs θέλησε να καταγράψει τους λόγους για τους οποίους προέκυψε αυτή η μεταστροφή και εκτίμησε ότι αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αρνητική στάση των Ευρωπαίων απέναντι στις ΗΠΑ το τελευταίο διάστημα, λόγω των επιλογών της κυβέρνησης Trump στους τομείς των δασμών, των συνολικών εμπορικών σχέσεων και του πολέμου στην Ουκρανία.
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Escalent, KC Boyce, ξεκαθάρισε στο InsideEVs ότι η έρευνα δεν είχε ως στόχο να διαπιστώσει τα αίτια της αλλαγής προτίμησης των Ευρωπαίων αγοραστών, ωστόσο συμφώνησε ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις μπορεί να αποτελούν μία εξήγηση.
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων στα αγαθά που προέρχονται από διάφορες χώρες παρέμεινε σχετικά σταθερή, με εξαίρεση τα αμερικανικά, που ήταν τα μόνα που «έχασαν πόντους». Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο πεδίο της πρόθεσης αγοράς αυτοκινήτου.
Βέβαια, η άνοδος των ποσοστών των κινεζικών brands δεν σημαίνει ότι έχουν κερδίσει πλήρως την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων. Με βάση την έρευνα, οι Ευρωπαίοι πιστεύουν ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι φθηνότερα από αυτά των «παραδοσιακών» αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ το 72% προσθέτει ότι η τιμή του θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από το ποσό που πλήρωσαν για να αγοράσουν το αυτοκίνητο που ήδη κατέχουν. Επιπλέον, μόνο το 13% θα ήταν διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα χρήματα για ένα κινεζικό αυτοκίνητο ακόμα και αν αυτό ήταν, αντικειμενικά, ανώτερο από ένα οποιοδήποτε άλλο ανταγωνιστικό.
Σύμφωνα με τον Boyce, η μελέτη υποδηλώνει ότι οι Ευρωπαίοι είναι πιο θετικοί απέναντι στα νέα, φθηνότερα EV από την Κίνα, γεγονός που θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι βλέπουν αυτές τις μάρκες ως ολοένα και πιο αξιόπιστες. Η πλήρης μελέτη για το 2025 δεν έχει δημοσιευτεί ακόμη και αναμένεται να δημοσιευθεί εντός των επόμενων εβδομάδων.
Πηγή: InsideEVs
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί οι Κινέζοι έρχονται στην Ελλάδα
Οι ΗΠΑ «πολεμούν» την Κίνα, όμως το 76% των νέων Αμερικανών θα αγόραζε κινέζικο EV