Το όνομα Testarossa κουβαλά βαριά κληρονομιά. Από το 1950 με την αγωνιστική 250 Testa Rossa, μέχρι τη θρυλική έκδοση δρόμου του 1984 που έμεινε στην παραγωγή πάνω από μία δεκαετία, αποτέλεσε σύμβολο επιτυχίας και design.
Έκτοτε, πέρασαν σχεδόν τριάντα χρόνια χωρίς καμία νέα Testarossa. Μέχρι σήμερα. Αφού πρώτα η Ferrari αποκατέστησε τα δικαιώματα του ονόματος “Testarossa” στο Ευρωπαϊκό Γενικό Δικαστήριο, από την Γερμανική εταιρεία παιχνιδιών Autec AG, η ιταλική φίρμα παρουσιάζει την 849 Testarossa, το νέο υπεραυτοκίνητο που παίρνει τη σκυτάλη από την SF90 και φιλοδοξεί να ξαναφέρει στο προσκήνιο τη μαγεία ενός ονόματος που συνδέθηκε με την πιο λαμπρή περίοδο της εταιρείας.
Υβριδική δύναμη άνω των 1.000 PS
Στην καρδιά της 849 χτυπά η τελευταία εκδοχή του V8 F154, με αναβαθμισμένα έμβολα και μεγαλύτερα turbo, αποδίδει 818 PS χωρίς καμία ηλεκτρική υποβοήθηση.
Την ισχύ αυτή έρχονται να ενισχύσουν και τρεις ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας επιπλέον 216 PS και μόνιμη τετρακίνηση με δυνατότητα torque vectoring. Το αποτέλεσμα; Συνολική απόδοση 1.036 PS, εκρηκτική επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,3 sec και τελική ταχύτητα που ξεπερνάει τα 330 km/h. Επιπλέον, η 849 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 26 km, με ταχύτητα έως 130 km/h.
Στην πίστα τoυ Fiorano, η νέα Testarossa γράφει χρόνο 1:17.5, ενάμιση δευτερόλεπτο ταχύτερη από την SF90. Αυτό οφείλεται και στην προηγμένη αεροδυναμική της. Το ενεργό πίσω σπόιλερ μεταβάλλει θέση σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, ενώ τα “twin tail” στοιχεία στον προφυλακτήρα αυξάνουν την κάθετη δύναμη που ασκείται στα 415 kg στις 250 km/h, 25 kg περισσότερα από την προκάτοχο. Για τους πιο απαιτητικούς, η Ferrari προσφέρει και το πακέτο Assetto Fiorano που μειώνει το βάρος κατά 30 kg ακόμα και ενισχύει την απόδοση στην πίστα με πιο ακραία αεροδυναμικά βοηθήματα.
Σχεδιαστικές αναφορές και κομψότητα
Αν και η νέα Testarossa δεν επιχειρεί να μιμηθεί τις χαρακτηριστικές πλαϊνές «γρίλιες» της δεκαετίας του ’80, υπάρχουν μικρές αλλά ουσιαστικές νύξεις προς το παρελθόν. Η μαύρη γυαλιστερή λωρίδα που ενώνει τα εμπρός φώτα, αλλά και το χαμηλό μπροστινό σχήμα, παραπέμπουν διακριτικά στην αρχική φιλοσοφία του μοντέλου.
Η Ferrari προσφέρει το αυτοκίνητο σε δύο εκδόσεις: Coupé και Spider. Η Spider διαθέτει σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, η οποία ανοίγει ή κλείνει σε 14 δευτερόλεπτα, ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες έως 45 km/h.
Στο εσωτερικό, η Ferrari άφησε πίσω της τα αμφιλεγόμενα touch controls της SF90 και επέστρεψε σε παραδοσιακά κουμπιά στο τιμόνι, δίνοντας σαφώς πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η κονσόλα έχει έντονα σμιλευμένες γραμμές που αγκαλιάζουν τον οδηγό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει Apple CarPlay, Android Auto, MyFerrari Connect και ασύρματη φόρτιση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Από το Μαρανέλο στις λάσπες: Πώς θα έμοιαζε η «απάντηση» της Ferrari στη Huracan Sterrato (photos)
Αυτή η Ferrari έχει μόλις 4 κυλίνδρους και αξίζει όσο 20 supercars!
Αυτή η Ferrari πήγαινε για σκραπ - Τελικά σώθηκε και βρήκε την παλιά της λάμψη (video)