Dacia: Νέα υβριδική τετρακίνητη έκδοση διπλού καυσίμου 154 PS για Duster και Bigster


Η Dacia αναβαθμίζει τις σειρές κινητήρων Duster και Bigster, με την υβριδική έκδοση G 150 4x4, η οποία θα είναι διαθέσιμη και στα δύο μοντέλα. Αλλαγές στην γκάμα του Duster.

  • ΦΩΤ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, DACIA MEDIA
  • 4/9/2025

Η Dacia επεκτείνει τη γκάμα των κινητήρων των δύο SUV της, του Duster και του Bigster, με την προσθήκη του συστήματος κίνησης G 150 4X4.

Το εν λόγω υβριδικό 4x4 LPG διπλού καυσίμου είναι αποδοτικό, ευέλικτο, οικονομικό και εύκολο στην οδήγηση. Συνδυάζει έναν κινητήρα 1,2L 48V mild-hybrid 140 PS στον μπροστινό άξονα με έναν ηλεκτροκινητήρα 31 PS στον πίσω άξονα. Παρέχει μέγιστη ισχύ 154 PS, με ροπή 230 Nm για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και έως 87 Nm για τον ηλεκτροκινητήρα.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη και paddles στο τιμόνι, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων, κάτι που αποτελεί παγκόσμια «πρώτη»!

Παρέχοντας υψηλή ροπή στους τροχούς σε χαμηλές ταχύτητες στην πρώτη ταχύτητα για μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων εκτός δρόμου, αυτή η καινοτόμος τεχνολογία λειτουργεί έως και τα 140 km/h για να προσφέρει ισχύ, δυνατότητα ηλεκτρικής οδήγησης, φρενάρισμα κινητήρα και απόδοση εκτός δρόμου κατά τη χρήση της δεύτερης ταχύτητας. Η ουδέτερη θέση (αποσυνδεδεμένος συμπλέκτης) εξαλείφει την απώλεια τριβής στο δρόμο, για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε λειτουργία 2WD, για παράδειγμα σε σταθερή ταχύτητα οχήματος στον αυτοκινητόδρομο. Αυτή η λειτουργία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην οδήγηση εκτός δρόμου, στη ρυμούλκηση και στην οδήγηση σε βουνό.

Σε αστικό κύκλο, τα Duster και Bigster hybrid-G 150 4x4 μπορούν να παραμείνουν σε ηλεκτρική λειτουργία για έως και 60% του χρόνου οδήγησης, ενώ μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα κατά 30% και οι εκπομπές CO2 κατά 20 gr σε σύγκριση με το σημερινό ήπια υβριδικό 130 4x4.

Με τα δύο ρεζερβουάρ 50 λίτρων, ένα για βενζίνη και ένα για LPG, το Duster εγγυάται αυτονομία έως 1.500 km (κύκλος WLTP), χωρίς ανεφοδιασμό.

Με το νέο σύστημα κίνησης τα Duster και Bigster έχουν πλέον έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης:

  • Auto, όπου το όχημα διαχειρίζεται αυτόματα την εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών 4x2 και 4x4
  • Eco, για μέγιστη εξοικονόμηση, με εναλλαγή στη λειτουργία 4x4 σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης
  • Snow, για ασφαλέστερη οδήγηση στη λειτουργία 4x4 σε ολισθηρούς δρόμους
  • Mud / Sand, σε πλήρως βελτιστοποιημένη λειτουργία 4x4 για χαλαρά εδάφη
  • Lock, για οδήγηση εκτός δρόμου σε ανώμαλο έδαφος με χαμηλή ταχύτητα και
  • Hill Descent Control για τον έλεγχο του τιμονιού και τη σταθεροποίηση της ταχύτητας του οχήματος κατά την οδήγηση σε κατηφόρα με ταχύτητα μεταξύ 3 και 30 km/h.

Ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος στα Duster και Bigster μέχρι το τέλος του έτους.

Νέοι κινητήρες για το Duster

Το Dacia Duster ανανέωσε τη γκάμα των κινητήρων του, προσφέροντας περισσότερη ισχύ και καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. Το υβριδικό σύστημα 155 αντικαθιστά το υβριδικό 140, το ήπια υβριδικό 140 αντικαθιστά το ήπια υβριδικό 130, ενώ το Eco-G 120 αντικαθιστά το Eco-G 100. Έτσι, το Duster διατίθεται πλέον με τέσσερις κινητήρες, συμπεριλαμβανομένου του υβριδικού G 150 4x4.

Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης 155 συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 109 PS, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν κινητήρα 50 PS και έναν εκκινητή/γεννήτρια υψηλής τάσης), μια μπαταρία 1,4 kWh (230V) και ένα αυτόματο ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Το mild hybrid 140 συνδυάζει έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2L νέας γενιάς με υπερσυμπιεστή με ένα σύστημα mild hybrid 48V και ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Όσο για το Eco-G 120, απευθύνεται σε πελάτες που αναζητούν μεγαλύτερη ευελιξία από έναν κινητήρα με βελτιστοποιημένο κόστος λειτουργίας. Όταν λειτουργεί με LPG, το νέο Duster Eco-G 120 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από έναν βενζινοκινητήρα ίδιας απόδοσης. Προσφέρει αυτονομία έως 1.380 km χάρη σε δύο δεξαμενές καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 100 L: 50 L βενζίνης και 50 L LPG.

Νέα εσωτερική επένδυση για το Duster

Παράλληλα με την κυκλοφορία αυτών των νέων κινητήρων, το Duster αποκτά νέα εσωτερική εμφάνιση με ανανεωμένη ταπετσαρία και αντίστοιχη επένδυση στο φινίρισμα Journey. Το κάθισμα του οδηγού περιλαμβάνει πλέον ρύθμιση οσφυϊκής χώρας. Η έκδοση Extreme διαθέτει πλέον νέους μαύρους τροχούς από κράμα αλουμινίου.

Με τους υβριδικούς κινητήρες, και τα δύο επίπεδα εξοπλισμού είναι πλέον διαθέσιμα με adaptive cruise control, στάνταρ στο Journey και προαιρετικό στο Extreme.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Παρελθόν ο Denis Le Vot από την Dacia - Αυτή είναι η διάδοχός του

Διαρροή: Η πρώτη εικόνα του νέου Dacia Sandero χωρίς καμουφλάζ (photos)

Επίσημο: Το Fiat Grande Panda γίνεται αμιγώς θερμικό - Με 100 PS και μηχανικό κιβώτιο (photos)