Και LPG και mild hybrid: Ο νέος κινητήρας διπλού καυσίμου που υπόσχεται 1.450 km αυτονομίας στο Dacia Bigster


Η κοινοπραξία Renault και Geely ξεκίνησε την παραγωγή του ολοκαίνουριου κινητήρα διπλού καυσίμου 1,2 L, που συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία και αποδίδει 140 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: DACIA, NEWSPRESS
  • 31/8/2025

Τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ταξίδια ακόμα και 1.450 km χωρίς να σκέφτονται την επίσκεψη σε πρατήριο καυσίμων θα έχουν σύντομα οι κάτοχοι του νέου Dacia Bigster.

Η Horse Technologies γνωστοποίησε την έναρξη παραγωγής του ολοκαίνουριου κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο), με την κωδική ονομασία «HR12 LPG» στις εγκαταστάσεις της στο Mioveni της Ρουμανίας.

Η εταιρεία αποτελεί τμήμα της Horse Powertrain, η οποία είναι η κοινοπραξία κατασκευής θερμικών κινητήρων που δημιουργήθηκε από τον Όμιλο Renault (45%), την Geely (45%) και την Aramco (10%) και λειτουργεί 17 εργοστάσια και 5 τμήματα Έρευνας και Ανάπτυξης παγκοσμίως.

Ο νέος 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1,2 L διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα προστεθεί στην γκάμα κινητήριων συνόλων του Dacia Bigster. Μάλιστα, στην Ευρώπη έχουν ήδη ανοίξει οι παραγγελίες για τη συγκεκριμένη έκδοση βενζίνης και LPG, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται στο site του εγχώριου εισαγωγέα.

Η απόδοσή του είναι 140 PS στις 5.500 rpm, με μέγιστη ροπή 230 Nm, ξεκινώντας από τις 2.100 rpm. Είναι ο πρώτος κινητήρας στον κόσμο που συνδυάζει την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού με LPG, με το συγκεκριμένο κιτ να συναρμολογείται απευθείας στο εργοστάσιο κατασκευής των κινητήρων.

Στην ήπια υβριδική τεχνολογία 48V περιλαμβάνεται μια μίζα/γεννήτρια ενσωματωμένη στον ιμάντα, έναν μετατροπέα DC/DC, που εξασφαλίζει τη λειτουργία συστήματος start/stop και παροχή ηλεκτρικής υποβοήθησης κατά την επιτάχυνση. Έτσι, επιτυγχάνονται καλύτερες επιδόσεις αλλά και μεγαλύτερη αποδοτικότητα του κινητήριου συνόλου.

Συν τοις άλλοις, ευεργετικά είναι τα αποτελέσματα και στην οικονομία καυσίμου, ενώ όταν ο κινητήρας χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υγραέριο, εκπέμπει 9% λιγότερο CO2 σε σχέση με τη βενζινοκίνητη λειτουργία του. Το HR12 LPG διαθέτει ειδικά σχεδιασμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού, έναν ηλεκτρονικό εξατμιστή που παρέχει πιο ακριβή έλεγχο της συμπίεσης, καθώς και ενισχυμένα εξαρτήματα του συστήματος βαλβίδων.

Έχει αναπτυχθεί τόσο για τις παγκόσμιες αγορές όσο και για αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα να πληροί τις προδιαγραφές του Euro 6e και να έχει σχεδιαστεί για να «συμμορφώνεται» και με το Euro 7.

Όσο για το ρεζερβουάρ LPG, μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, στον χώρο της ρεζέρβας του οχήματος, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχουν αλλαγές και περιορισμοί τόσο στην εσωτερική διαμόρφωση όσο και στην πρακτικότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Dacia έχει ανακοινώσει πως στο νέο Bigster, τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμου, χωρητικότητας από 50 L το καθένα, εξασφαλίζουν αυτονομία έως 1.450 km!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Dacia: Ετοιμάζει νέο πολυτελές Coupe SUV - Όλα όσα γνωρίζουμε

Διαρροή: Η πρώτη εικόνα του νέου Dacia Sandero χωρίς καμουφλάζ (photos)

«Πόλεμος» για την Βασ. Όλγας: Τρία Υπουργεία μπλοκάρουν την παράδοσή της στην κυκλοφορία - Η απάντηση του Δήμου