Με «καρδιά» από Audi το επόμενο VW Golf R - Ποιο μοντέλο υψηλών επιδόσεων θα «αντιγράψει»


Η Volkswagen έχει μεγάλα πλάνα για το Golf R της επόμενης γενιάς, με αφορμή τα 25 χρόνια από την κυκλοφορία των μοντέλων 'R'.

  • ΦΩΤ.: VOLKSWAGEN AG
  • 28/8/2025

Ένας χρόνος έχει περάσει από την παρουσίαση του Golf R Mk8.5, που βασίζεται στην ελαφρώς ανανεωμένη 8η γενιά του Golf. Η Volkswagen τότε έκανε λόγο για το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στην γκάμα της, καθώς απέδιδε 333 PS και 420 Nm ροπής. Τώρα, θέλει να επαναλάβει αυτό το επίτευγμα, ανεβάζοντας τον πήχη λίγο παραπάνω.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του βρετανικού Autocar, η VW ετοιμάζεται να αναβαθμίσει το Golf R του 2027 με τον κινητήρα 2,5 L του Audi RS3, γιορτάζοντας έτσι 25 χρόνια από την ίδρυση του τμήματος R το -μακρινό πια- 2002.

Ένα RS3 με «μανδύα» Golf

Η Audi ανανέωσε το RS3 τον Αύγουστο του 2024, διατηρώντας τον τον θρυλικό πεντακύλινδρο κινητήρα 2.5 L TFSI των 400 PS και 500 Nm ροπής, ο οποίος του επιτρέπει να κάνει τα 0-100 km/h σε 3,8 sec και να αγγίζει τα 290 km/h.

Αυτό τον κινητήρα θέλει να τοποθετήσει η Volkswagen μπροστά από τον οδηγό στο νέο Golf R, αυξάνοντας σημαντικά τις επιδόσεις του, ενώ δεν αποκλείεται και να τον βελτιώσει σε σχέση με την έκδοση που παρουσιάστηκε πέρυσι για να εξάγει ακόμα περισσότερο δύναμη και ροπή.

Για να διατηρήσει τον κινητήρα στην γκάμα της και με τους κανονισμούς Euro 7, η Audi θα αναβαθμίσει καίρια μέρη του. Οι πιθανές αλλαγές περιλαμβάνουν ένα νέο φίλτρο σωματιδίων, πιο ευαίσθητους αισθητήρες NOx, επαναπρογραμματισμένο χάρτη ψεκασμού και καταλύτες υψηλότερης πυκνότητας κυψελών. Επιπλέον, θα πρέπει να γίνουν αλλαγές στην ανάρτηση για να υποστηριχθεί το πρόσθετο βάρος που θα αγγίζει τα 25 kg

Ασφαλώς, θα τοποθετηθούν και νέα φρένα και ελαστικά για να μπορεί το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται όπως πρέπει με την επιπλέον ισχύ. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το τρέχον Golf R φέρει δισκόφρενα 357mm, ενώ το RS3 380mm carbon κεραμικά.

Επιπλέον, το Golf R θα έχει μία ανασχεδιασμένη έκδοση του 7τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη της VW που θα φέρει αλλαγές στον λόγο μετάδοσης και στο launch control, καθώς και το Torque Splitter του RS3, που επέτρεψε στο μοντέλο της Audi να γράψει και ρεκόρ στο Nurburgring το 2024.

Αλλαγές και στον σχεδιασμό

Μαζί με τις αλλαγές στα μηχανικά μέρη, η Volkswagen θέλει να φρεσκάρει και τον σχεδιασμό του Golf R, καθώς αναμένεται να φέρει νέες εισαγωγές αέρα στο εμπρός μέρος και πάνω στο καπό, ώστε να αυξηθεί η ροή του αέρα στον κινητήρα. Στο πίσω μέρος, το spoiler στην κατάληξη της οροφής θα «αγριέψει» ακόμα περισσότερο, ενώ θα φέρει και νέο διαχύτη με τέσσερις απολήξεις στην εξάτμιση, κατασκευασμένες από τιτάνιο.

Ο τελευταίος των θερμικών

Με το λανσάρισμά του το 2027, το Golf R θα είναι το τελευταίο αμιγώς θερμικό Golf, αφού στόχος της Volkswagen είναι η επόμενη γενιά του hatchback να φέρει κάποιας μορφής υβριδικό μοτέρ, προερχόμενο πιθανώς από το νέο T-Roc, που το Car and Driver είχε την ευκαιρία να δει από κοντά στη Γερμανία.

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Volkswagen: Τα 10 νέα μοντέλα που έρχονται ως το 2028 - Ποια θερμικά ανανεώνονται

Η VW επιστρέφει δυναμικά στους θερμικούς κινητήρες με το Project Nova

VW: Τι απέγιναν χιλιάδες αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν στην έρημο μετά το Dieselgate