Είναι πολλά αυτά που πρέπει να κάνεις για να ξεχωρίσεις ως μέλος μιας μεγάλης οικογένειας SUV, της μεγαλύτερης που έχει να επιδείξει Ευρωπαίος κατασκευαστής. Αναφερόμαστε στην Volkswagen και στο T-Roc το οποίο, παρ΄ όλο που έχει... στριμωχτεί σε έναν διαμορφωτή με πολλές παρόμοιες επιλογές, το 2024 έγινε το δεύτερο σε πωλήσεις SUV της μάρκας βλέποντας μόνο την πλάτη τού Tiguan.
Παρουσιάστηκε το 2017, ανανεώθηκε το 2022 και μέχρι σήμερα έπεισε πάνω από 2.000.000 οδηγούς να το αγοράσουν, παρότι από την γκάμα απουσιάζουν οι υβριδικές εκδόσεις. Αυτό, πλέον, αλλάζει. Στη δεύτερη γενιά μπορεί να ανανεώνεται ριζικά ως προς την εμφάνιση, ώστε να συμβαδίσει σχεδιαστικά με τα νέα μοντέλα του κατασκευαστή, αλλά η μεγάλη είδηση είναι ότι, επιτέλους, οι λέξεις «T-Roc» και «hybrid» μπαίνουν στην ίδια πρόταση! Η είδηση κυκλοφορούσε μήνες πριν και στο Car and Driver δεχθήκαμε με χαρά την πρόσκληση της Volkswagen να ταξιδέψουμε στο Μόναχο για να γνωρίσουμε από κοντά τη δεύτερη, πολυαναμενόμενη γενιά.
Σχεδίαση
Αρχικά νομίζεις ότι έχεις μπροστά σου ένα... πιο μαζεμένο Tayron. Όμως, όσο περνούν τα δευτερόλεπτα και το μάτι ταξιδεύει περιμετρικά του αμαξώματος ξεπηδούν όλα τα στοιχεία που το συνδέουν με τον πρόγονό του. Το νέο T-Roc είναι μεγαλύτερο, δείχνει πιο sport και αναγνωρίζεται εύκολα ως μέλος της μεγάλης SUV οικογένειας της VW, ακόμα και αν του αφαιρέσεις τα σήματα. Μπροστά ξεχωρίζει ο νέας σχεδίασης προφυλακτήρας αλλά και τα λεπτά φωτιστικά σώματα, που στην έκδοση R-Line συνδέονται με μπάρα φωτός.
Το λογότυπο είναι φωτιζόμενο και ενισχύει τη συνολική εικόνα, ενώ το καπό έχει χάσει την κλίση προς τα εμπρός, αλλά έχει διατηρήσει τα ανάγλυφα «νεύρα» της πρώτης γενιάς. Στο προφίλ γίνεται αντίληπτη η σπορ -ολίγον τι coupé- αίσθηση που έδωσαν οι σχεδιαστές, κυρίως με το «κόψιμο» της οροφής στο πίσω μέρος, ενώ διατηρήθηκε τόσο η φαρδιά C-pillar όσο και τα φουσκωμένα φτερά πάνω από τους πίσω τροχούς.
Πίσω έχουμε, επίσης, νέα οριζόντια φωτιστικά σώματα σε σχήμα «X» που ενώνονται με μπάρα φωτός, κόκκινο φωτιζόμενο λογότυπο και έναν μεγάλο διαχύτη για τον οποίο ο κατασκευαστής σημειώνει ότι δεν είναι για το «θεαθήναι» (όπως οι fake αεραγωγοί στο προηγούμενο μοντέλο), αλλά συμβάλλει στην αεροδυναμική απόδοση η οποία έχει βελτιωθεί κατά 10% και αγγίζει το 0,29 Cd.
Το νέο T-Roc βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo που χρησιμοποιείται από το Tayron, κάτι που εξηγεί τις σχεδιαστικές γέφυρες, αλλά και τη σημαντική αύξηση των διαστάσεων. Το μήκος φτάνει στα 4.373 mm (+122 mm), το πλάτος στα 1.828 mm (+9 mm), το ύψος στα 1.562 mm (+9 mm), ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 28 mm και είναι πλέον 2.631 mm. Μία ίντσα κέρδισαν και οι ζάντες, οι οποίες έχουν «ταβάνι» τις 20, αντί των 19 στο προηγούμενο μοντέλο.
Eσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι η καμπίνα ακολουθεί τη λογική «Less is More». Δεσπόζουν οι δύο οθόνες που μοιάζουν να αιωρούνται πάνω από το ταμπλώ. Η πρώτη είναι 10 ιντσών και βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εκτελώντας χρέη πίνακα οργάνων και προσφέροντας πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Δεξιά υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής που ξεκινάει από τις 10,4 ίντσες και φτάνει στις 12,9 στις πλουσιότερες εκδόσεις. Αποτελεί την πύλη στο σύστημα infotainment, όπου εδώ «τρέχει» το λειτουργικό MIB4.
Σημειώστε ότι υπάρχει και η προαιρετική επιλογή τού head-up display, την οποία δεν συναντάμε συχνά στον εξοπλισμό των compact SUV. Αποκεί και πέρα, η ποιότητα των πλαστικών (ανακυκλωμένα κατά 20%) και η συναρμογή αγγίζουν τα γνωστά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η VW, ενώ οι φυσικοί διακόπτες επέστρεψαν πανηγυρικά στο τιμόνι αντικαθιστώντας τα απτικά μπουτόν που είχαν δεχθεί έντονη κριτική.
Η κεντρική κονσόλα ανεβαίνει ψηλά και πάνω της υπάρχουν μία θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού, ο διακόπτης εκκίνησης κινητήρα, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, αλλά και ένας περιστροφικός διακόπτης -τον έχουμε δει και στο Tayron- που ελέγχει την ένταση του ηχοσυστήματος, τα οδηγικά προφίλ και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Η αύξηση των διαστάσεων μεταφράζεται σε σαφώς καλύτερους χώρους στο εσωτερικό για τους επιβάτες, ακόμα και για ύψη άνω των 1,85 m. Ανάλογη εικόνα συναντάμε και στο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου αυξήθηκε κατά 20 L και φτάνει πλέον στα 465 L μέχρι το ύψος των καθισμάτων.
Πλήρες, από τη βασική κιόλας έκδοση, είναι και το τεχνολογικό πακέτο με τα συστήματα ασφαλείας, όπου, μεταξύ άλλων, βρίσκουμε αυτόματη πέδηση σε στροφή με αποφυγή εκτροπής, παρακολούθηση προσοχής οδηγού και ειδοποίηση κόπωσης, περιοριστή ταχύτητας, αυτόματο φρενάρισμα με ανιχνευτή πεζών και ποδηλατών, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, κ.ά.
Υβριδικό σύστημα
Αρχικά το δεύτερης γενιάς VW T-Roc θα λανσαριστεί με δύο ήπια υβριδικά συστήματα 48V που έχουν σχεδιαστεί από το μηδέν και έχουν ως βάση τον τετρακύλινδρο TSI 1,5 L. Το πρώτο αποδίδει 116 PS/220 Nm ροπής και το δεύτερο 150PS/250 Nm, ενώ συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ο κινητήρας συνδέεται με μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V και εναλλάκτη που κινείται μέσω ιμάντα και λειτουργεί ως συμπαγής ηλεκτροκινητήρας που αυξάνει τη ροπή κατά την εκκίνηση και απενεργοποιεί το μοτέρ όταν το όχημα ρολάρει.
Επίσης, έχουμε turbo μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα διαχείρισης κυλίνδρων ACTplus που «διαβάζει» τις συνθήκες λειτουργίας και απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε χαμηλά ή μεσαία φορτία. Η σχεδίαση του συστήματος έχει γίνει με κύριο γνώμονα την εξοικονόμηση καυσίμου, με την VW να ανακοινώνει ότι αναλόγως του στυλ οδήγησης μπορεί να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης έως μισό λίτρο ανά 100 km.
Μετά το λανσάρισμα των MHEV εκδόσεων, σειρά θα πάρουν οι πλήρως υβριδικές (HEV), για τις οποίες θα μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες λίγο πριν το λανσάρισμά τους. Οι τέσσερις υβριδικές εκδόσεις θα είναι προσθοκίνητες, ενώ αργότερα θα προστεθεί στην γκάμα και μία τετρακίνητη 4MOTION mild hybrid που θα συνδυάζεται με δίλιτρο TSI κινητήρα.
Στο ταμείο
Το νέο VW T-Roc δείχνει απόλυτα ικανό να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία της σειράς, δίνοντας πειστικές απαντήσεις σε όλα όσα δεν κατάφερε να καλύψει η πρώτη γενιά. Πλέον είναι υβριδικό, βελτιώθηκε η αποδοτικότητα, αυξήθηκαν οι χώροι, υιοθετήθηκε μοντέρνα αισθητική και το όχημα εξοπλίστηκε με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα.
Για να το γνωρίσουμε οδηγικά θα χρειαστεί λίγη υπομονή ακόμα, ενώ για τις τιμές θα περιμένουμε την ανακοίνωση του Έλληνα εισαγωγέα, ο οποίος υπολογίζει την άφιξη των πρώτων αυτοκινήτων μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026.
Είναι βέβαιον ότι η τιμολόγηση δεν θα το τοποθετήσει στο κάτω διάζωμα της κατηγορίας. Σε κάθε περίπτωση, παρουσιάζεται ως μια ενδιαφέρουσα επιλογή και δείχνει ικανό να εξαφανίσει την ανάγκη ενός δεύτερου αυτοκινήτου σε μια οικογένεια, καλύπτοντας με άνεση τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, αλλά και τις πιο μακρινές αποδράσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volkswagen: Τα 10 νέα μοντέλα που έρχονται ως το 2028 - Ποια θερμικά ανανεώνονται
Ποια έκδοση του Volkswagen Golf «καίει» μόλις 0,3 L / 100 km
Volkswagen: Πατάει «γκάζι» και ετοιμάζει μια ακόμα πιο ισχυρή έκδοση του ID.2