Η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας στην κυκλοφορία, ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, έχει ήδη ξεκινήσει.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, που πριν από δύο εβδομάδες είχε τονίσει ότι μέχρι τέλος Αυγούστου παραδίδεται το κομμάτι από την Αρδηττού έως τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, μίλησε στην εκπομπή του OPEN «10 Παντού» και ανέλυσε τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν για την κίνηση των οχημάτων, μετά από 5 χρόνια.
«Είναι μία ιστορία που τραβάει από το 2020. Είχε άτυπα κλείσει σαν πεζόδρομος, το λέω άτυπα γιατί δεν υπάρχει ΦΕΚ πεζοδρόμησης και χωρίς ΦΕΚ πεζοδρόμησης κανένας δρόμος δεν μπορεί να γίνει πεζόδρομος. Θυμίζω είχε υπάρξει μια συζήτηση και όταν είχαμε τους Ολυμπιακούς Αγώνες και βεβαίως για πολλούς λόγους, για λόγους ασφαλείας, δεν μπορεί η Αθήνα να κοπεί στη μέση. Πάντα έπρεπε να υπάρχει μια δυνατότητα για να συνδέονται τα δύο αυτά κομμάτια της πόλης (σ.σ. η Λεωφόρος Αμαλίας με την Αρδηττού). Πέρασαν πολλά χρόνια που βάφονταν ο δρόμος, όπως θα θυμάστε, έκλεινε, αλλά στην πραγματικότητα δεν γίνονταν επί της ουσίας κάποιο έργο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Και πρόσθεσε: «Αυτή τη στιγμή τα έργα είναι σε πλήρη εξέλιξη. Αυτό σημαίνει ότι έχει προχωρήσει η πεζοδρόμηση, ένα πολύ μεγάλο πεζοδρόμιο, στο οποίο το τραμ περνάει από ένα κομμάτι του. Έχει προχωρήσει η πεζοδρόμηση από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου μέχρι τα αρχαία, λίγο πριν την Αμαλίας, ενώ υπάρχει και μια πολύ ωραία διαμόρφωση που φτάνει μέχρι το Ζάππειο, με το σιντριβάνι που και αυτό άνοιξε μετά από ένα πολύ μεγάλο διάστημα».
Όταν ρωτήθηκε για το ποιες ήταν οι εισηγήσεις των συγκοινωνιολόγων τότε και τώρα, με αφορμή την αλλαγή της χρήσης της Λ. Βασιλίσσης Όλγας, επεσήμανε: «Η μελέτη, την οποία περνάμε αυτή την Τετάρτη στο Δημοτικό μας Συμβούλιο, μιλάει για δύο βασικές παρεμβάσεις για τη Βασιλίσσης Όλγας, δύο δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Ο ένας από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου, θα κατέβει κάτω και θα κάνει δεξιά στροφή στην Λεωφόρο Αμαλίας. Η δεύτερη διαδρομή θα είναι από την Αμαλίας και θα κάνει δεξιά στην Αρδηττού».
Τα οφέλη στην κυκλοφορία των οχημάτων θα είναι σημαντικά: «Είναι δύο κινήσεις ήπιας κυκλοφορίας, μαζί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, που είναι το τρόλεϊ και το τραμ, με σκοπό να μπορέσουμε, όπως λένε οι συγκοινωνιολόγοι, να μειώσουμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην ευρύτερη περιοχή κατά 25% και τα ακινητοποιημένα οχήματα κατά 30%, ενώ θα υπάρξει και πολύ σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, του ανθρακικού αποτυπώματος, του διοξειδίου του άνθρακα».
Τέλος, ανέδειξε τη νέα μορφή που θα έχει η Βασιλίσσης Όλγας: «Υπό την προηγούμενη δημοτική αρχή, απλώς βαφόταν με διάφορα χρώματα και δε γινόταν τίποτα άλλο. Τώρα είναι ένα εργοτάξιο, το οποίο νομίζω ότι θα γίνει τοπόσημο. Έχει τις δύο διαδρομές ήπιας κυκλοφορίας, έναν πολύ ωραίο πεζόδρομο, πολύ ωραίο φωτισμό, πάρα πολύ πράσινο, ψυχρά υλικά για να αντανακλάται η ακτινοβολία. Θα είναι ένα έργο, το οποίο θα καταγραφεί με ένα πολύ θετικό πρόσημο και για το κυκλοφοριακό κομφούζιο. Σκοπός είναι να επαναλειτουργήσουμε και το Κολυμβητήριο, που βρίσκεται απέναντι, έτσι ώστε συνολικά η περιοχή, που είναι εμβληματική, να αποκτήσει έναν άλλο χαρακτήρα, ακόμα πιο έντονο».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κηφισίας: Το κυκλοφοριακό χάος στο «Δαχτυλίδι» θα γίνει χειρότερο - Οι εκτιμήσεις των ειδικών
Αττική: Τα μεγάλα έργα που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα
Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου: Τελικά τι ισχύει για το μέλλον του;