Πώς θα σας φαινόταν το ενδεχόμενο να αποκτήσετε ένα θερμικό μοντέλο της Mercedes, το οποίο κάτω από τον καπό του να «φορά» κινητήρα της BMW; Μοιάζει δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά δεν αποκλείεται να γίνει πραγματικότητα στο άμεσο μέλλον.
Η σχετική πληροφορία προέκυψε αρχικά από το γερμανικό περιοδικό Manager Magazin, το οποίο επεσήμανε, σε δημοσίευμά του, ότι οι δύο γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε συζητήσεις για να προχωρήσουν σε συνεργασία στον τομέα των κινητήρων, με το πρώτο βήμα να αφορά τη χρήση τετρακύλινδρου κινητήρα της BMW από την Mercedes.
Το βρετανικό Autocar ήρθε σε επαφή με μία πηγή από την Mercedes, την οποία δεν κατονομάζει, η οποία τόνισε στο βρετανικό μέσο ότι οι δύο εταιρείες βρίσκονται ήδη σε υψηλό επίπεδο σχεδιασμού και διαπραγματεύσεων και μια ανακοίνωση για το εάν θα προχωρήσει η συμφωνία αναμένεται πριν από το τέλος του έτους. Παράλληλα, οι Βρετανοί προσέγγισαν και την BMW για να λάβουν τη δική της θέση, χωρίς κάτι τέτοιο να έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, σε περίπτωση που η συμφωνία ολοκληρωθεί, η BMW θα παρέχει στη Mercedes μια νέα γενιά βενζινοκινητήρων, που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις CLA, GLA, GLB, C-Class, E-Class, GLC, αλλά και στην επερχόμενη «μικρή G class».
Μάλιστα, τα αρχικά σενάρια αναφέρουν ότι ο πρώτος κινητήρας της BMW που θα «παραχωρηθεί» στην Mercedes θα είναι μία παραλλαγή του 4κύλινδρου 2λιτρου turbo βενζινοκινητήρα B48, που χρησιμοποιείται σε μια ευρεία γκάμα μοντέλων της BMW αλλά και της Mini.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Mercedes παρουσίασε έναν νέο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 1,5 L, με τον κωδικό M252, ο οποίος προσφέρεται ήδη στη νέα CLA σε τρία επίπεδα ισχύος (136 PS, 163 PS και 190 PS) και συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία και 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ηλεκτροκινητήρα, που προσθέτει 27 PS.
Για ποιο λόγο μπορεί να χρειάζεται τον θερμικό κινητήρα της BMW; Το βρετανικό δημοσίευμα υποστηρίζει ότι, σύμφωνα με ειδικούς, ο M252 είναι κατάλληλος για mild hybrid κινητήρια σύνολα και δεν έχει σχεδιαστεί, προς το παρόν τουλάχιστον, για plug-in hybrid ή Range Extender. Προσθέτει ότι ο νέος κινητήρας που θα προέρχεται από τους Βαυαρούς πιθανότατα θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Steyr της Αυστρίας και φημολογείται ότι θα μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα περισσότερο σε σχέση με τον M252, επειδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε διαμήκεις όσο και σε εγκάρσιες διατάξεις, δίνοντας στη Mercedes μεγαλύτερη ευελιξία τόσο στα συμπαγή όσο και στα μεσαία μοντέλα της.
Συν τοις άλλοις, ο M252 της Mercedes αναπτύχθηκε στην Γερμανία, ωστόσο κατασκευάζεται στην Κίνα, γεγονός που τον κάνει «ευάλωτο» στους δασμούς που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ. Μάλιστα, στο πλαίσιο της επικείμενης συνεργασίας, δεν αποκλείεται η κατασκευή ενός κοινού εργοστασίου κινητήρων στις ΗΠΑ από τα δύο γερμανικά brand, προκειμένου να αποφύγουν όλους τους δασμούς εισαγωγής στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Η κίνηση αυτή των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών παρουσιάζεται ως «στρατηγικό βήμα για τη μείωση του κόστους ανάπτυξης», συμβάλλοντας και στην αντιμετώπιση της κινεζικής «εισβολής» στις ευρωπαϊκές αγορές. Σε περίπτωση που ολοκληρωθεί, δεν αποκλείεται να αποτελέσει «οδηγό» και για άλλες, ευρύτερες, συνεργασίες μεταξύ brands, όπως γινόταν στο παρελθόν.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
BMW: Βγαίνει off-road και ετοιμάζει το αντίπαλο δέος της Mercedes G-Class
ATV: Γιατί δεν πέρασε ποτέ η απαγόρευση των «γουρουνών» στην Ελλάδα