Η Peugeot έχει δυναμική παρουσία στο B-segment, με το 208 και το 2008, καταγράφοντας σημαντικές πωλήσεις. Μην ξεχνάμε ότι το δημοφιλές SUV ήταν best-seller στην ελληνική αγορά το πρώτο 4μηνο του 2025.
Αμφότερα βρίσκονται στη 2η γενιά τους από το 2019, ενώ έχουν περάσει σε facelift εκδόσεις το 2023, με διαφορά ελάχιστων μηνών (προηγήθηκε το 2008). Τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια και πόσο θα επηρεαστούν από τη στροφή του κλάδου του αυτοκινήτου - με έμφαση την ευρωπαϊκή αγορά - στην ηλεκτροκίνηση;
Με βάση το αρχικό πλάνο, όταν αποφασίστηκε η στρατηγική που θα εφαρμοστεί για αμφότερα τα μοντέλα, επί εποχής Carlos Tavares στην Stellantis, προέβλεπε ότι η 3η γενιά τους θα παρουσιαστεί το 2026 και θα ήταν αμιγώς ηλεκτρική. Αυτό βασίστηκε στην πεποίθηση που υπήρχε εκείνη την εποχή ότι τα EV θα αποτελούσαν κυρίαρχη επιλογή μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών.
Ωστόσο, η κατάσταση δεν εξελίχθηκε με αυτό τον τρόπο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζονται ακόμα με επιφυλακτικότητα και έτσι πολλές φίρμες άρχισαν να αναθεωρούν τα πλάνα τους. Κάτι ανάλογο συνέβη και με την Peugeot.
Οι πληροφορίες και τα δημοσιεύματα, κυρίως γαλλικής προέλευσης, είναι πολλά τους προηγούμενους μήνες. Αρχικά υπήρχε η πληροφόρηση ότι η 3η γενιά του 208 θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, με τις τρέχουσες θερμικές και υβριδικές εκδόσεις να συνεχίζουν την εμπορική τους πορεία για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Από την άλλη πλευρά, για το 2008 υπήρξαν αντίστοιχες πληροφορίες, αν και ακολούθησαν ρεπορτάζ που ήθελαν τη νέα γενιά να κυκλοφορεί και με «νέες» θερμικές παραλλαγές.
Ποια είναι τα τελευταία δεδομένα; Σύμφωνα με δημοσίευμα του γαλλικού περιοδικού L’ Automobile, οι δρόμοι των δύο «συγγενών» μοντέλων διαφοροποιούνται. Η 3η γενιά του 208 θα είναι θερμική και ηλεκτρική, ενώ η αντίστοιχη του 2008 αμιγώς ηλεκτρική.
Για το hatchback, το χρονοδιάγραμμα πηγαίνει λίγο πιο πίσω, με τη νέα γενιά του 208 να αναμένεται να φτάσει στις αγορές το 2027, χωρίς να αποκλείεται να παρουσιαστεί προς τα τέλη του 2026. Η απόφαση δείχνει δεδομένη για αμιγώς ηλεκτρικές και ήπια υβριδικές εκδόσεις. Άλλωστε, η νέα πλατφόρμα STLA Small της Stellantis, που αναμένεται να παρουσιαστεί προς τα τέλη του 2026, θα έχει τη δυνατότητα υποστήριξης - εκτός από αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων - και υβριδικών.
Από την άλλη πλευρά, με βάση το συγκεκριμένο γαλλικό ρεπορτάζ, το 2008 θα τραβήξει διαφορετικό δρόμο. Το δημοφιλές B-SUV δε θα υποδεχθεί την 3η γενιά του νωρίτερα από το 2028 και, διατηρώντας τον αρχικό σχεδιασμό, θα προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, αξιοποιώντας τη νέα γενιά μπαταριών LFP. Μάλιστα, οι Γάλλοι αναφέρουν ότι αυτή η εξέλιξη είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε ένα δεύτερο facelift του τρέχοντος μοντέλου, εντός του 2026, για να αναβαθμιστεί εκ νέου τεχνολογικά.
Βέβαια, το γεγονός ότι το 208 θα έχει και υβριδικές παραλλαγές δεν αποκλείεται να «εξασφαλίσει» ότι αυτές θα αξιοποιηθούν και από το 2008, από τη στιγμή που θα βασίζονται στην ίδια, ολοκαίνουρια, πλατφόρμα. Έτσι κι αλλιώς μέχρι το 2028 μεσολαβεί σημαντικό χρονικό διάστημα και τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου μπορεί να αλλάξουν σημαντικά, επηρεάζοντας τις αποφάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Πηγή: L' Automobile
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot: Διατηρεί θερμικούς κινητήρες σε supermini και μικρομεσαία
Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του μύθου σε ηλεκτρική έκδοση με 280 ίππους (photos)
Μύθοι και αλήθειες για την κατανάλωση καυσίμου – Τι ισχύει πραγματικά