Για αιώνες, στην Ιαπωνία το κόκκινο χρώμα αποτελούσε σύμβολο εξουσίας και προνομίων. Αρχικά ανήκε στους ευγενείς και θεωρείτο ένα από τα 'kinjiki', τα απαγορευμένα στους θνητούς χρώματα, καθιστώντας τη χρήση του όχι μόνο λάθος, αλλά και παράνομη.
Όταν ήρθε στην εξουσία ο αυτοκράτορας Meiji και άνοιξε ξανά τις «πόρτες» της χώρας στον έξω κόσμο μετά από μία πολιτική απομονωτισμού τριών αιώνων, πολλά άλλαξαν, όμως όχι και η απαγορεύση της χρήσης του κόκκινου χρώματος, αλλά και του λευκού.
Τα αυτοκίνητα ήρθαν στην πραγματικότητα των Ιαπώνων στα μέσα του 20ού αιώνα, η πολιτική του 'kinjiki' άρθηκε σε μεγάλο βαθμό. Έτσι, τα δύο αυτά χρώματα καθιερώθηκαν αποκλειστικά για οχήματα έκτακτης ανάγκης: τα πυροσβεστικά βάφτηκαν κόκκινα και τα ασθενοφόρα κυκλοφορούσαν μόνο σε λευκό. Ακόμα και τη δεκαετία του ’60, ο νόμος απαγόρευε αυστηρά σε ιδιώτες να βάψουν τα αυτοκίνητά τους σε αυτές τις αποχρώσεις.
Κόντρα σε αυτή τη νόρμα πήγε ο οραματιστής ιδρυτής της Honda, Soichiro Honda. Ως τότε, η εταιρεία του είχε εξειδικευτεί στον χώρο των μοτοσικλετών, συχνά με χαρακτηριστικές κόκκινες λεπτομέρειες. Όταν αποφάσισε να μπει δυναμικά στην παραγωγή αυτοκινήτων, ο Honda είχε ένα σαφές σχέδιο: το πρώτο του μοντέλο, το S500, θα έπρεπε να είναι κατακόκκινο.
Οι αρχές αντέδρασαν άμεσα και έντονα, αλλά ο Honda δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια. Απάντησε με δημόσια εκστρατεία, γράφοντας προκλητικά άρθρα στην εφημερίδα 'Asahi Shimbun', όπου αμφισβητούσε πώς μια σύγχρονη χώρα μπορούσε να «μονοπωλεί» βασικά χρώματα. Την ίδια ώρα, η διοικητική ομάδα της Honda πίεζε παρασκηνιακά το Υπουργείο Μεταφορών.
Το 1963, η Honda παρουσίασε το S500: ένα κομψό, διθέσιο roadster που έμελλε να γίνει το πρώτο ιδιωτικό αυτοκίνητο στην Ιαπωνία βαμμένο σε κατακόκκινο χρώμα. Η εικόνα του στους δρόμους ήταν σοκ για την εποχή, αλλά και ορόσημο.
Το S500 δεν ήταν μόνο τεχνικό επίτευγμα - ήταν η απόδειξη πως το κόκκινο μπορούσε πλέον να ανήκει σε όλους. Ακολούθησαν το S600 και το S800, ενώ το κόκκινο έγινε αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας της Honda, από το λογότυπο μέχρι τις θρυλικές εκδόσεις Type R.
Σήμερα, το «Honda Red» δεν είναι απλά μία απόχρωση στη γκάμα. Είναι κομμάτι της ιστορίας της μάρκας και σύμβολο ενός ανθρώπου που δεν φοβήθηκε να τα βάλει με βαθιά ριζωμένες παραδόσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η καρδιά της Honda του Ayrton Senna αποκαλύπτεται βίδα-βίδα (video)
Επίσημο: Όλες οι πληροφορίες για το νέο Honda Prelude - Πότε θα παρουσιαστεί