Σε μια εποχή όπου το «ηλεκτρικό ή τίποτα» φαίνεται να κυριαρχεί η Toyotaαποφασίζει να πάει… κόντρα στο ρεύμα. Όχι επειδή απορρίπτει τα BEVs, αλλά επειδή βλέπει κάτι που οι περισσότεροι φαίνεται να αγνοούν: ότι ο δρόμος προς την ουδετερότητα άνθρακα δεν είναι ευθεία, αλλά γεμάτος εναλλακτικές διαδρομές.
Με μια νέα γενιά θερμικών κινητήρων, σε συνεργασία με τις Subaru και Mazda, η Toyota βάζει τις βάσεις για ένα μέλλον όπου η πολυενεργειακή στρατηγική δεν είναι απλώς μια επιλογή, αλλά αναγκαιότητα. Και το πιο εντυπωσιακό; Αυτοί οι κινητήρες δεν προορίζονται μόνο για συμβατικά ή υβριδικά μοντέλα, αλλά ακόμα και για ηλεκτρικά οχήματα με παρατεταμένη αυτονομία (EREV).
Όλα ξεκινούν από έναν απλό στόχο: τη μείωση των εκπομπών άνθρακα
Ο Andrea Carlucci, Αντιπρόεδρος Στρατηγικής Προϊόντων και Μάρκετινγκ της Toyota Ευρώπης, το είπε ξεκάθαρα: «Ο πραγματικός εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα, όχι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης». Αυτή η φράση περικλείει όλη τη φιλοσοφία του νέου σχεδιασμού: μικρότερου μεγέθους, πιο αποδοτικοί και ισχυρότεροι κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να προσαρμοστούν σχεδόν σε κάθε σενάριο χρήσης.
Μιλάμε για νέα μπλοκ κινητήρων 1.5 και 2.0 λίτρων, με ατμοσφαιρική ή υπερτροφοδοτούμενη διάταξη, τα οποία προορίζονται να αντέξουν στο χρόνο και τις αλλαγές της αγοράς. Πώς; Μέσα από ευελιξία εφαρμογής: από απλά βενζινοκίνητα, μέχρι υβριδικά, Plug-in, EREV, ακόμα και υδρογονοκίνητα οχήματα.
Ηλεκτρικά, αλλά όχι όπως τα ξέρουμε
Οι νέοι κινητήρες δεν θα λειτουργούν απλώς ως μονάδες πρόωσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα λειτουργούν αποκλειστικά ως γεννήτριες ρεύματος, όπως ακριβώς συνέβαινε με τα Opel Ampera και Chevrolet Volt, μοντέλα που εμφανίστηκαν πολύ νωρίς για να κατανοηθούν.
Αυτά τα EREV (Extended-Range Electric Vehicles) διατηρούν ηλεκτρικό χαρακτήρα στην οδήγηση, αλλά έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει, χάρη σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και η Toyota ήδη ετοιμάζεται να τα παρουσιάσει στην αγορά της Κίνας, με τη βοήθεια του συνεργάτη της GAC, σε μοντέλα όπως το Highlander και το Sienna.
Γιατί όχι; Η ερώτηση που αλλάζει τα πάντα
Η Toyota δεν σκέφτεται απλώς διαφορετικά. Προκαλεί τα ίδια της τα στερεότυπα. «Γιατί να μην ξεκινήσουμε από μια πλατφόρμα για ηλεκτρικά και να τη μετατρέψουμε σε υβριδική ή plug-in χωρίς συμβιβασμούς;» διερωτάται ο Carlucci. Είναι μια φιλοσοφία ανατροπής. Οι περισσότεροι κατασκευαστές κάνουν το ανάποδο, παίρνουν μια θερμική πλατφόρμα και τη φέρνουν προς τον εξηλεκτρισμό. Η Toyota πηγαίνει αντίστροφα: από το μέλλον προς το παρόν.
Ένα στοίχημα ενάντια στα ρεύματα της εποχής
Ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρείας, Akio Toyoda, έχει δηλώσει πως τα ηλεκτρικά δεν πρόκειται να ξεπεράσουν το 30% της παγκόσμιας αγοράς, τουλάχιστον όχι στο ορατό μέλλον. Γι’ αυτό και η εταιρεία επιλέγει να μην επενδύσει όλα της τα χαρτιά σε μια μόνο τεχνολογία. Αντίθετα, προωθεί μια εναλλακτική στρατηγική δίνοντας στους πελάτες την ελευθερία επιλογής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση: Η Toyota «συμμαχεί» με την Κίνα
Toyota: Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα για τα Supra A90 Final Edition και GR Yaris Aero Package στο Ζάππειο
Toyota: Η «Αγία Τριάδα» επιστρέφει και δεν θα μπαίνει στην πρίζα