Ο CEO της Mercedes ενάντια στην κατάργηση των ΜΕΚ: «Θα πέσουμε πάνω σε τοίχο»


Ο Ola Kallenius προειδοποιεί ότι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου θα καταρρεύσει αν η κατάργηση των ΜΕΚ προχωρήσει κανονικά το 2035.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ AG
  • 11/8/2025

Η κατάργηση των ΜΕΚ το 2035 βρίσκεται πλέον 10 χρόνια μακριά. Η ΕΕ δε μοιάζει να υποχωρεί, όσον αφορά την απόφαση της απαγόρευσης των θερμικών οχημάτων. Την ίδια στιγμή, αρκετοί είναι οι κατασκευαστές, όπως για παράδειγμα η Porsche, η BMW και η Audi, που σκοπεύουν να αντισταθούν στη ριζική, αυτή, αλλαγή, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να διατηρήσουν τους θερμικούς κινητήρες στους καταλόγους τους και μετά τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Μία εξ αυτών είναι και η Mercedes. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πριν μερικούς μήνες ότι θα κάνει «στροφή» 180 μοιρών, επαναπροσδιορίζοντας τη στρατηγική της. Η Mercedes στόχευε να εξηλεκτρίσει πλήρως τον στόλο της σε βασικές αγορές μέχρι το 2030, ωστόσο οι υποτονικές πωλήσεις των EV οδήγησαν στην απόφαση να λανσάρει νέα θερμικά μοντέλα και εντός της επόμενης δεκαετίας.

Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Ola Kallenius, η ολική κατάργηση των ΜΕΚ το 2035 δεν είναι η σωστή κίνηση για την ανόρθωση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Γερμανός διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος κατέχει επίσης τον τίτλο του προέδρου του ACEA, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας ότι τα έσοδα και οι πωλήσεις των Ευρωπαΐων κατασκευαστών θα «βυθιστούν» ακόμη περισσότερο, σε μια ήδη δύσκολη περίοδο για αρκετούς από αυτούς.

«Πρέπει να δούμε την πραγματικότητα. Αλλιώς θα πέσουμε με πλήρη ταχύτητα πάνω στον τοίχο», είπε ο Γερμανός διευθύνων σύμβουλος, μιλώντας στην εφημερίδα Handelsblatt. Ο Kallenius υποστηρίζει ότι αν το σχέδιο της ΕΕ προχωρήσει ως έχει, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να «καταρρεύσει».

Ο ίδιος εξηγεί ότι ο καταναλωτές θα σπεύσουν να αγοράσουν οχήματα με θερμικούς κινητήρες για όσο ακόμη προλαβαίνουν, πριν τεθεί σε ισχύ η κατάργηση, με αποτέλεσμα να υπάρξει κορεσμός στην αγορά και απότομη πτώση των πωλήσεων το 2035. Αντιθέτως, ο Kallenius προτείνει να προσφερθούν φοροελαφρύνσεις και μειωμένες τιμές ρεύματος στους σταθμούς φόρτισης, προκειμένου να είναι ευκολότερο και πιο ελκυστικό για έναν οδηγό να κάνει τη μετάβαση από το θερμικό του αυτοκίνητο σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό.

«Φυσικά πρέπει να εξανθρακώσουμε το στόλο, όμως αυτό πρέπει να συμβεί με έναν τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο. Δεν πρέπει να αγνοήσουμε την οικονομία μας», ολοκλήρωσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Στη δημοσιότητα η πρώτη εικόνα της νέας Mercedes-Benz GLC (photo)

Mercedes-Benz: Έρχεται «καταιγίδα» νέων μοντέλων - 30 παρουσιάσεις μέχρι το 2027

Mercedes: Πρόβα τζενεράλε πριν την αποκάλυψη της ανανεωμένης EQS SUV (photos)