Η Ιταλία ετοιμάζεται να ξεκινήσει την κατασκευή μίας κρεμαστής γέφυρας στα νότια της χώρας, και συγκεκριμένα στο Στενό της Μεσσήνης.
Η γέφυρα θα συνδέει το βόρειο άκρο της νήσου Σικελίας με το νότιο άκρο της Καλαβρίας, της περιοχής που βρίσκεται στα νότια της Ιταλικής Χερσονήσσου, και θα έχει μήκος 3,3 km.
Αυτό σημαίνει πως όταν ολοκληρωθεί το 2032 θα είναι η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο, παίρνοντας τα «σκήπτρα» από τη γέφυρα Τσανάκκαλε 1915, η οποία παραδόθηκε τον Μάρτιο του 2022 και καλύπτει το κενό στο Στενό των Δαρδανελλίων.
Η τελική έγκριση δόθηκε αυτές τις μέρες από τον αντιπρόεδρο της ιταλικής κυβέρνησης και υπουργό υποδομών, Matteo Salvini. Θα κοστίσει συνολικά 13,5 δισ. ευρώ, αποτελώντας μία από τα μεγαλύτερες επενδύσεις που έχει κάνει η γειτονική μας χώρα τα τελευταία χρόνια.
«Θα είναι η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο», εξήγησε ο Salvini, υποσχόμενος ότι «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη Δύση θα αποτελέσει μέρος της λύσης στα προβλήματα της Νότιας Ιταλίας και παράγοντα ανάπτυξης για τη χώρα».
Με συνολικό μήκος 5 km μαζί με το κομμάτι που θα «πατάει» στη στεριά, η γέφυρα θα έχει τρεις λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση με δύο σιδηροδρομικές γραμμές να διασχίζουν το κέντρο της. Οι κολώνες της θα υψώνονται στα 400 m, με τα καλώδιά της να έχουν διάμετρο 1,26 m και μήκος 5.320 m.
Strait of Messina Bridge gets definitive green light from the Italian government.
The project includes the construction of a 3.3 km suspension bridge, 40 km of road and rail links and should be completed in 2032.
This is its design.pic.twitter.com/GubM9hKMBU
— Massimo (@Rainmaker1973) August 6, 2025
Αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις και φόβοι για το οργανωμένο έγκλημα
Το συγκεκριμένο έργο έχει δεχθεί επιθέσεις από διάφορες πλευρές. Επειδή περνά από μία προστατευόμενη περιοχή της Μεσογείου, ο Tommasso Castronovo, πρόεδρο της περιβαλλοντικής ένωσης Legambiente Sicilia, έχει δηλώσει ότι σκοτωθούν εκατομμύρια πτηνά καθώς θα διαταραχθεί η διαδρομή που διανύουν στο πέρασμά τους από τον βορρά στον νότο.
Επιπλέον, πολλοί τοπικοί βουλευτές και εμπειρογνώμονες φοβούνται ότι οι τοπικές μαφίες θα επωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από αυτή την οικονομική άνθηση, και ο γενικός εισαγγελέας της Μεσσήνης προειδοποίησε για τον κίνδυνο διείσδυσης αυτών των ομάδων στο έργο. «Το να μην κατασκευαστεί αυτή η γέφυρα για αυτούς τους λόγους θα ισοδυναμούσε με το να μην πραγματοποιηθεί ποτέ κανένα έργο σε αυτές τις περιοχές», απάντησε ο Salvini.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο ζήτημα φαίνεται να είναι το γεγονός ότι η γέφυρα θα κατασκευαστεί πάνω από μία περιοχή με έντονη σεισμική δραστηριότητα. Το 1908 είχε γίνει εκεί ένας σεισμός 7,1 Ρίχτερ που θεωρείται ακόμα και σήμερα ως ένας εκ των πιο καταστροφικών στην Ευρώπη. Φυσικά, η κατασκευαστική εταιρεία διαβεβαιώνει πως έχει κάνει όλες τις απαραίτητες προσομοιώσεις για να διασφαλίσει ότι η γέφυρα θα αντέξει αυτές τις τεράστιες δυνάμεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου: Οι τιμές στα διόδια του νέου οδικού άξονα (πίνακας)
Εγκαίνια για την ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο - Πάνω από 600m ύψος και 3km μήκος (video)
Μετρό Θεσσαλονίκης: Αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής