Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Ιούλιο στην Ελλάδα, παρέχοντας, ταυτόχρονα, μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την κατάσταση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου κατά το πρώτο επτάμηνο του 2025.
Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε άνοδο της τάξης του 11,5% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, συνεχίζοντας τη θετική πορεία του Ιουνίου, όπου καταγράφηκε άνοδος 3,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.
Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 10,9%, με τις ταξινομήσεις των νέων λεωφορείων να αυξάνονται, αντίστοιχα, κατά 79,5% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024.
Ιούλιος 2025 | Ιούλιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.608 | 12.205 | 11,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.130 | 1.019 | 10,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 70 | 39 | 79,5% |
Συνολικά, για το πρώτο επτάμηνο του 2025, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο, η κατηγορία νέων επιβατικών σημείωσε άνοδο 1,7%. Στον αντίποδα, το αντίστοιχο ποσοστό για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) ανήλθε στο -4,4%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων στο αντίστοιχο διάστημα σημείωσαν αύξηση 12,5%.
Ιανουάριος - Ιούλιος 2025 | Ιανουάριος - Ιούλιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 91.769 | 90.225 | 1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 6.617 | 6.920 | -4,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 610 | 542 | 12,5% |
Η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρήθηκε στα B-SUV, με 6,9%, σε αντίθεση με τον προηγούμενο μήνα, όπου το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο -4,6%. Το B segment διατήρησε για ακόμη έναν μήνα το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, με 57,8%, παρουσιάζοντας, μάλιστα, αύξηση 4,2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024.
Κοιτάζοντας τις αντίστοιχες κατηγορίες στο πρώτο επτάμηνο του έτους, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2025, η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρήθηκε στην B κατηγορία (χωρίς να προσμετρώνται τα SUV), με μείωση 3,3%, ενώ τα B-SUV παρουσίασαν αύξηση 2,6% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024.
Segment | Ιούλιος 2025 | Ιούλιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2025 | Ιανουάριος– Ιούλιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 6,4% | 7,7% | -1,3 | 7,8% | 7,5% | +0,3 |
A-SUV | 1,9% | 3,9% | -2,0 | 2,5% | 4,5% | -2,0 |
(A TOTAL) | (8,3%) | (11,7%) | (-3,3) | (10,3%) | (11,9%) | (-1,6) |
B | 21,2% | 24,0% | -2,8 | 21,4% | 24,7% | -3,3 |
B-SUV | 36,6% | 29,6% | +6,9 | 35,0% | 32,4% | +2,6 |
(B TOTAL) | (57,8%) | (53,7%) | (+4,2) | (56,4%) | (57,2%) | (-0,7) |
C | 5,9% | 6,4% | -0,6 | 6,6% | 6,7% | -0,2 |
C-SUV | 18,3% | 18,9% | -0,5 | 17,5% | 16,0% | +1,4 |
(C TOTAL) | (24,2%) | (25,3%) | (-1,1) | (24,0%) | (22,7%) | (+1,3) |
D | 0,9% | 1,4% | -0,4 | 1,0% | 1,6% | -0,6 |
D-SUV | 6,2% | 5,8% | +0,4 | 5,7% | 4,3% | +1,4 |
(D TOTAL) | (7,2%) | (7,2%) | (+0,0) | (6,7%) | (5,9%) | (+0,7) |
E | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,6%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,5%) | (-0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,4% | 0,2% | +0,2 | 0,2% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,2% | 1,0% | +0,2 | 1,5% | 1,2% | +0,3 |
(SUV TOTAL) | (63,8%) | (59,0%) | (+4,8) | (61,3%) | (57,8%) | (+3,4) |
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η κυριαρχία των υβριδικών συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας εκτοξεύτηκε εκ νέου κατά 8,1% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, ξεπερνώντας πλέον το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε. Αντιθέτως, η βενζίνη και το πετρέλαιο παρουσίασαν πτώση για ακόμη μια φορά, φτάνοντας στο 27,2% και 4,3%, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι το μερίδιο των υβριδικών οχημάτων στην ελληνική αγορά από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2025 ήταν κατά 14% υψηλότερο από το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς στην ΕΕ. Εκεί, τα HEV αποτελούν το 34,8% των νέων ταξινομήσεων, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο 48,8% για το πρώτο εξάμηνο.
Ιούλιος 2025 | Ιούλιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2025 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιούν. ‘25 | |
Βενζίνη | 27,2% | 33,5% | -6,3 | 33,1% | 39,7% | -6,6 | 28.,4% |
Πετρέλαιο | 4,3% | 6,2% | -1,9 | 3,1% | 8,8% | -5,6 | 9,4% |
Υβριδικά (HEV) | 52,9% | 44,8% | +8,1 | 49,0% | 40,0% | +9,0 | 34,8% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 7,7% | 6,7% | +1,1 | 6,5% | 5,4% | +1,1 | 8,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 4,5% | 7,2% | -2,7 | 5,3% | 4,7% | +0,6 | 15,6% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,3% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,3% | 1,6% | +1,8 | 2,9% | 1,4% | +1,5 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το κορυφαίο σε πωλήσεις SUV στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025
Αυτό είναι το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα
ACEA: Η αυτοκινητοβιομηχανία που κυριαρχεί σε πωλήσεις στην Ευρώπη