Το κόστος ζωής έχει γίνει δυσβάσταχτο για μεγάλη μερίδα της κοινωνίας, και η απόκτηση ενός οχήματος αποτελούσε πάντοτε ένα από τα πιο μεγάλα έξοδα για μία οικογένεια ή έναν μοναδικό οδηγό.
Το γερμανικό site μίσθωσης οχημάτωνLeasingMarkt.de έκανε μία ανάλυση σχετικά με αυτά τα κόστη, και διαπίστωσε ότι οι αγορές οχημάτων, η συντήρησή τους, όπως και η ασφάλιση κοστίζει πια περίπου όσο ένα σπίτι, καθώς αγγίζει τα 496.000 ευρώ.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι κατά μέσο όρο ένας Γερμανός οδηγός θα περάσει 54 χρόνια πίσω από το τιμόνι, αλλάζοντας συνολικά οχτώ αυτοκίνητα, τρία νέα και πέντε μεταχειρισμένα, και όταν συνυπολογίζει κανείς τα κόστη για τα καύσιμα, την ασφάλιση, το γκαράζ, το πλύσιμο και τις γενικές επισκευές, τότε φτάνουμε σε αυτό το ποσό που φτάνει το μισό εκατομμύριο ευρώ.
Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης των 160.000 ευρώ σε σχέση με μία αντίστοιχη μελέτη του ADAC από το 2012, και η οποία μπορεί να αποτυπωθεί συγκριτικά στον παρακάτω πίνακα:
Έξοδο | 2012 | 2025 | Διαφορά +/- |
Αγορά | 116.900 € | 223.600 € | +91% |
Καύσιμα | 78.900 € | 85.600 € | +8% |
Ασφάλιση και φόροι | 58.100 € | 78.600 € | +35% |
Ενοικίαση γκαράζ | 20.300 € | 19.700 € | +46% |
Πλύσιμο | 16.900 € | 13.500 € | -20% |
Συνεργείο/σέρβις | 45.400 € | 65.400 € | +44% |
Συνολικό κόστος | 336.500 € | 496.000 € | +48% |
Όπως είναι σαφές και από τον πίνακα, τα έξοδα σε όλους τους τομείς αγοράς και συντήρησης ενός αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί σημαντικά (μόνο το κόστος για το πλύσιμο έχει μειωθεί κατά 20%), με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό που χρειάζεται να δαπανήσει ένας οδηγός να έχει αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με 13 χρόνια πριν.
Μόνο τα έξοδα για την απόκτηση ενός οχήματος έχει αυξηθεί σχεδόν μία φορά σε σύγκριση με το 2012, ενώ τεράστια είναι και η αύξηση στα ασφάλιστρα και την ενοικίαση χώρου πάρκινγκ.
Εντύπωση προκαλεί, πάντως, ότι η αύξηση στο κόστος των καυσίμων αγγίζει μόλις το 8%, αν και αυτό δικαιολογείται, καθώς τα εν λόγω ποσά αποτελούν «φωτογραφία» της στιγμής και όχι μία σταθερά που θα ισχύει εις το διηνεκές.
Τέλος, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα πιο μικρά αυτοκίνητα είναι και εκείνα που έχουν δεχθεί τη μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή τους, καθώς είναι τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση και φόρους, επομένως η ζήτησή τους έχει αυξηθεί.
Κατηγορία | 2012 | 2025 | Αύξηση |
Μικρά αυτοκίνητα | 37.300 € | 51.400 € | 38% |
Μεσαία Αυτοκίνητα | 54.600 € | 61.800 € | 13% |
Μεγάλα Αυτοκίνητα | 93.900 € | 106.500 € | 13% |
Πηγή: LeasingMarkt.de
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που μας κάνουν χαρούμενους (πίνακας)
Έρευνα-σοκ ανατρέπει τα δεδομένα: Η αξία των ηλεκτρικών πέφτει κάτω από 50% σε 2 χρόνια
Έρευνα: Τα αυτοκίνητα που αφήνουν αδιάφορους τους κλέφτες στην Ελλάδα