Στις μέρες μας, η Mercedes-AMG G63 έχει γίνει σύμβολο κύρους και ισχύος, με τη χαρακτηριστική της φιγούρα να κυριαρχεί στους δρόμους πολυτελών συνοικιών ανά τον κόσμο. Όμως, η σχέση της AMG με τη G-Class δεν ξεκίνησε με τουρμπίνες και αμέτρητα άλογα. Η αρχή έγινε με πολύ πιο «αθώες» προθέσεις και ένα ιδιαίτερα τολμηρό πείραμα αισθητικής.
Βρισκόμαστε στο 1983, o Τσέχος τενίστας και πρωταθλητής του US Open, Ivan Lendl, έχει συνεργασία με τη Mercedes. Σε μια από τις επισκέψεις του στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, πέφτει το βλέμμα του πάνω σε μια δίπορτη, υφασμάτινη G-Class η οποία του αρέσει σαν φιλοσοφία αλλά όχι και εμφανισιακά. Έτσι ξεκινά μια κουβέντα που καταλήγει σε μια μοναδική δημιουργία από την τότε ανεξάρτητη AMG.
Ο Lendl ζήτησε το σχεδόν αδιανόητο: να αντικατασταθεί το «στρατιωτικό» εμπρός μέρος της 300 GD με εκείνο μιας πολυτελούς Mercedes S-Class. Η AMG, γνωστή τότε για την τόλμη και την εφευρετικότητά της, δεν δίστασε. Έτσι, τοποθετήθηκε στο G-Wagon το εμπρός τμήμα από μια W116 S-Class, με τα μεγάλα τετράγωνα φανάρια, τη χρωμιωμένη μάσκα και τον επιβλητικό προφυλακτήρα.
Η μετατροπή όμως δεν σταμάτησε εκεί, αφού το αμάξωμα ντύθηκε με ένα διακριτικό bodykit, οι τροχοί αντικαταστάθηκαν με άλλους από την BBS, ενώ το εσωτερικό αναβαθμίστηκε σημαντικά με μπλε δερμάτινα καθίσματα της Recaro, προσδίδοντας μια δόση σπορ πολυτέλειας που ελάχιστα SUV της εποχής μπορούσαν να προσφέρουν.
Παρά τη φροντίδα που δόθηκε στην εμφάνιση και την καμπίνα, ο κινητήρας έμεινε ατόφιος: ένας εξακύλινδρος diesel 3.0 L με μόλις 87 PS και 172 Nm ροπής που χάριζε επιτάχυνση για τα 0-100 km/h, σε 25 ολόκληρα sec, χρόνος που φαντάζει αιώνας για τα σημερινά δεδομένα, αλλά αυτό δεν ήταν τοτέ το ζητούμενο.
Αυτό το G-Wagon ήταν μια έκφραση προσωπικού γούστου και ένα κομμάτι τέχνης. Ο Lendl το κράτησε για σχεδόν μια δεκαετία, μεταφέροντάς το μαζί του στις ΗΠΑ όταν εγκαταστάθηκε στο Connecticut. Σε μια εποχή που τα G-Class δεν εισάγονταν επίσημα στην Αμερική, το να κυκλοφορείς με μια τέτοια AMG τροποποιημένη έκδοση ήταν όχι απλώς σπάνιο, αλλά σχεδόν εξωπραγματικό.
Περίπου τέσσερις δεκαετίες αργότερα, το ίδιο αυτό όχημα φιγουράρει σε μια από τις πιο ξεχωριστές εκθέσεις του Petersen Museum στο LA, ως μέρος της θεματικής “Totally Awesome” που τιμά τα πιο εμβληματικά κομμάτια της ποπ κουλτούρας της δεκαετίας του ’80 και ’90. Σήμερα ανήκει στη συλλογή της Patina Collectiveαπό τη Florida, με τους ανθρώπους της να αντιλαμβάνονται αμέσως πως πρόκειται για ένα μοναδικό κομμάτι ιστορίας όταν την είδαν για πρώτη φορά. Ακόμα και η πινακίδα του αριθμού πλαισίου φέρει το όνομα του Ivan Lendl, ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει τη γνησιότητα και τη σημασία αυτής της ειδικής κατασκευής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes: Η AMG ετοιμάζει νέο «υπερόπλο» για τις πίστες με V8 κινητήρα (photos)
Αποκάλυψη για τη Mercedes CLA Shooting Brake - Αυξημένοι χώροι και 760 km αυτονομίας (photos)
Επίσημο: Στη δημοσιότητα η πρώτη εικόνα της νέας Mercedes-Benz GLC (photo)