Ercole Spada: Απεβίωσε ο θρυλικός Ιταλός σχεδιαστής - Τα «διαμάντια» που γεννήθηκαν από το πενάκι του


Την Κυριακή 3 Αυγούστου ο Ercole Spada έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών, αφήνοντας πίσω του μια αξεπέραστη σχεδιαστική κληρονομιά.

  • ΦΩΤ.: YOUTUBE/Ruoteclassiche
  • 4/8/2025

Ο χώρος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχασε έναν αυθεντικό οραματιστή. Την Κυριακή 3 Αυγούστου ο Ercole Spada έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών, αφήνοντας πίσω του μια αξεπέραστη σχεδιαστική κληρονομιά.

Γεννήθηκε στις 26 Ιουλίου 1937 στο Μιλάνο και ξεκίνησε την καριέρα του στον φημισμένο ιταλικό οίκο Zagato το 1960, σχεδιάζοντας ιστορικά μοντέλα όπως την DB4 GT Zagato, την Alfa Romeo Giulietta SZ, τη Lancia Flavia Sport και την Lamborghini 3500 GTZ

Alfa Romeo Giulietta SZ
Alfa Romeo Giulietta SZ

Στη συνέχεια έκανε ένα γρήγορο πέρασμα από την Audi και την Ford (Ghia) και μετά εντάχθηκε στη σχεδιαστική ομάδα της BMW όπου συνεργάστηκε με τον Γερμανό σχεδιαστή Claus Luthe. Μαζί εμπνεύστηκαν δύο σημαντικά μοντέλα των Βαυαρών: τη Σειρά 7 E32 (1986-1994) και τη Σειρά 5 E34 (1998-1996).

Δεν είναι τόσο δύσκολο να σχεδιάσεις μια εντυπωσιακά όμορφη σιλουέτα. Πολύ πιο δύσκολο είναι να σχεδιάσεις ένα λειτουργικό αυτοκίνητο που να κινείται σε αληθινούς δρόμους. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων τείνουν να ξεχνούν ότι οι δημιουργίες τους προορίζονται να φιλοξενούν πραγματικούς ανθρώπους με ενήλικα σώματα, κεφάλια, χέρια και πόδια. - Ercole Spada

Το 1983 ο Spada επέστρεψε στην πατρίδα του για να ηγηθεί του I.DE.A Institute στο Τορίνο, σχεδιάζοντας αυτοκίνητα για τις Fiat, Lancia, Alfa Romeo, καθώς και για τις Daihatsu και Nissan. Υπήρξε πρωτοπόρος, αγαπούσε βαθιά το αυτοκίνητο και δεν είχε κανένα πρόβλημα να καταπιάνεται με διαφορετικές κατηγορίες οχήματων, ενώ συμμετείχε και στη σχεδίαση διαφόρων SUV όπως το Nissan Terrano II.

Το πενάκι έμεινε στα χέρια του μέχρι τα τελευταία χρόνια της ζωής του. «Κύκνειο άσμα» του ήταν το project τού σχεδιαστικού οίκου Spadaconcept τον οποίο ίδρυσε μαζί με τον γιο του Paolo.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι θρυλικές Mercedes-Benz που «γεννήθηκαν» από το πενάκι του Bruno Sacco

Πρώην σχεδιαστής της Aston Martin «αντιγράφει» το πρώτο ελληνικό hypercar (video)

Giorgetto Giugiaro: O «αποτυχημένος» ζωγράφος που έγινε κορυφαίος σχεδιαστής αυτοκινήτων (video)