Αποχωρήσεις χωρίς φρένο: Φεύγει και άλλος CEO από αυτοκινητοβιομηχανία


Η λίστα με τις αλλαγές CEO στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαλώνει συνεχώς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: JLR/On Location Events-Kit Fanner, SH PROSHOTS
  • 1/8/2025

Με ηλεκτρική καρέκλα μοιάζει, ολοένα και περισσότερο, η θέση του CEO των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι αποχωρήσεις (ηθελημένες ή «αναγκαστικές») είναι αρκετές το τελευταίο διάστημα - Tavares στη Stellantis, Rowan στη Volvo, Griffiths στην CUPRA και de Meo στην Renault - και πριν από λίγες ώρες προστέθηκε και αυτή του Διευθύνοντος Συμβούλου της JLR (πρώην Jaguar Land Rover).

«Ο Adrian Mardell εξέφρασε την επιθυμία του να αποσυρθεί από την JLR μετά από τρία χρόνια ως Διευθύνων Σύμβουλος και 35 χρόνια στην εταιρεία. Ο διάδοχός του θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω», τόνισε ένας εκπρόσωπος της JLR με επίσημη δήλωση που έστειλε στο Autocar India και αποκάλυψε η βρετανική έκδοση του περιοδικού.

Ο Mardell ξεκίνησε την καριέρα του στην (πρώην) Jaguar Land Rover το 1990, ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής οικονομικού διευθυντή το 2019 και στα τέλη του 2022 διαδέχθηκε τον - αιφνιδιαστικά αποχωρήσαντα – Thierry Bollore στο ρόλο του CEO, αρχικά σε μεταβατικό ρόλο και στη συνέχεια ως μόνιμος.

Πιστώνεται τη σημαντική οικονομική ανάκαμψη στην οποία οδήγησε την εταιρεία: Από τις μεγάλες ζημιές και τα χρέη ύψους περίπου 5,8 εκατ. ευρώ την εποχή της πανδημίας, πέτυχε το 2024 τα καλύτερα στοιχεία κερδοφορίας της τα τελευταία 10 χρόνια.

Βασικό ρόλο στην αλλαγή των δεδομένων έπαιξε η δημοτικότητα των εξαιρετικά κερδοφόρων Defender και Range Rover, με αποτέλεσμα ο στόχος του περιθωρίου κέρδους 10% έως το 2026 να μοιάζει απολύτως εφικτός.

Παράλληλα, ο Mardell επέβλεψε τη στρατηγική λιανικής πώλησης της JLR για το House of Brands που δημιουργήθηκε το καλοκαίρι του 2023: Η Jaguar Land Rover μετονομάστηκε σε JLR, έχοντας υπό την σκέπη της τις Range Rover, Defender, Discovery και Jaguar, καθεμία ως ανεξάρτητη μάρκα. Όσο για την Land Rover, «παρέμεινε βασικό μέρος του DNA της εταιρείας».

Από τις κορυφαίες στιγμές της πορείας του στην ηγεσία της JLR ήταν η παρουσίαση του Jaguar Type 00 Concept, του πρώτου από μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων που θα σηματοδοτήσουν τη νέα εποχή της μάρκας. Μάλιστα, το πρωτότυπο βρίσκεται στο τελικό στάδιο των δοκιμών του και με βάση τον προγραμματισμό που είναι γνωστός, θα λανσαριστεί το καλοκαίρι του 2026. Μάλιστα, ο Mardell μιλώντας πριν από λίγο καιρό στο Autocar αποκάλυψε πως οδήγησε το νέο GT και αυτή ήταν «η πιο διασκεδαστική εμπειρία» που είχε ως επικεφαλής της εταιρείας.

Παρόλα αυτά, οι προκλήσεις είναι πολλές για το διάδοχό του. Πρόσφατα κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover δε θα παρουσιαστεί φέτος, αλλά θα καθυστερήσει περίπου για ένα χρόνο, ενώ σημαντικό «πονοκέφαλο» δημιουργούν οι νέοι δασμοί που επέβαλε ο Donald Trump σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά της JLR, αντιπροσωπεύοντας ένα τεράστιο ποσοστό των πωλήσεων των πιο κερδοφόρων μοντέλων της. Πλέον, τα αυτοκίνητα που εισάγονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου κατασκευάζονται τα Range Rover Evoque και Discovery Sport υπόκεινται σε δασμούς 10% (από 2,5%). Όμως μετά τα 100.000 αντίγραφα που εξάγονται μέσα σε 1 χρόνο, το ποσοστό «ανεβαίνει» στο 25%.

Από την άλλη πλευρά, τα Defender και Discovery που κατασκευάζονται στη Σλοβακία, θα εξακολουθούν να υπόκεινται σε δασμούς ύψους 15%, μετά την πρόσφατη συμφωνία ΗΠΑ - Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Φρένο» από τη Jaguar-Land Rover στις εξαγωγές οχημάτων προς ΗΠΑ

H Jaguar αλλάζει σελίδα - Ποια είναι τα 5 εμβληματικότερα μοντέλα στην ιστορία της

Το νέο Renault Austral «πάτησε» Ελλάδα - Δείτε τις τιμές του (πίνακας)