Η Corvette ZR1X εκθρόνισε την Ford Mustang GTD στο Nurburgring με έναν μηχανικό πίσω από το τιμόνι (video)


Η Chevrolet έγραψε ιστορία στη Γερμανία, σπάζοντας ρεκόρ και κατακτώντας τον τίτλο του ταχύτερου αμερικανικού αυτοκινήτου που γύρισε ποτέ το θρυλικό Nurburgring Nordschleife.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: Chevrolet
  • 1/8/2025

Όταν μιλάμε για το Nόrburgring, μιλάμε για το απόλυτο τεστ αντοχής και επιδόσεων. Η Chevrolet αποφάσισε να παίξει στο «γήπεδο» των Γερμανών και όχι μόνο στάθηκε επάξια, αλλά και τους ξεπέρασε. Η νέα τετρακίνητη Corvette ZR1X, με 1.250 PS, σταμάτησε το χρονόμετρο στα 6:49.275, κατακτώντας τον τίτλο του ταχύτερου αμερικανικού αυτοκινήτου στην ιστορία της πίστας.

Με αυτή την επίδοση, πήρε το ρεκόρ από τη Ford Mustang GTD, νικώντας τη κατά σχεδόν τρία δευτερόλεπτα, και ξεπέρασε την εμβληματική Porsche 911 GT3 RS (992.1) για… λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Ένα κατόρθωμα που την φέρνει μόλις 5 sec πίσω από το Porsche 911 GT2 RS Manthey και 20 sec από το απόλυτο ρεκόρ του Mercedes-AMG One.

Και όχι μονο η ZR1X

Η Chevrolet δεν περιορίστηκε μόνο στη ZR1X, φέρνοντας και τις άλλες δύο κορυφαίες εκδόσεις της Corvette για να γράψουν επίσημους χρόνους. Η ZR1, με 1.064 PS και κίνηση στους πίσω τροχούς, ολοκλήρωσε το γύρο σε 6:50.763, ταχύτερη από κάθε προηγούμενο αμερικανικό αυτοκίνητο, αν και ελάχιστα πιο αργή από την Porsche GT3 RS. Η έκπληξη ήρθε και από τη Z06, η οποία, χωρίς turbo ή υπερτροφοδότηση και βασιζόμενη αποκλειστικά στον ατμοσφαιρικό της V8, σημείωσε χρόνο 7:11.826. Έτσι κατατάσσεται 5η ανάμεσα στα ταχύτερα αμερικανικά αυτοκίνητα που έχουν γράψει επίσημο χρόνο στο Nordschleife, πίσω μόνο από τις δύο ZR1, τη Mustang GTD και μια Dodge Viper ACR του 2017.

Οι Corvette που βρέθηκαν στο Nόrburgring ήταν όλες προδιαγραφών παραγωγής, με τις μόνες τροποποιήσεις να αφορούν τον εξοπλισμό ασφαλείας που συνιστά η πίστα. Αυτό περιλάμβανε roll cage, αγωνιστικά καθίσματα, σύστημα πυρόσβεσης και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων. Και οι τρεις χρόνοι καταγράφηκαν στην κατηγορία Prototype/Pre-Production, καθώς οι ZR1 και ZR1X δεν πωλούνται στην Ευρώπη, ενώ η Z06 ήταν σε βορειοαμερικανική έκδοση.

Χωρίς επαγγελματία οδηγό πίσω απο το τιμόνι

Εκεί όπου άλλοι κατασκευαστές φέρνουν επαγγελματίες αγωνιζόμενους, η Chevrolet έκανε κάτι διαφορετικό: έβαλε στο τιμόνι τους ίδιους τους ανθρώπους που σχεδίασαν και εξέλιξαν τις Corvette. Ο Drew Cattell (κεντρική φωτό), μηχανικός δυναμικής οχημάτων για τη ZR1X, ήταν αυτός που έγραψε τον ιστορικό χρόνο με την κορυφαία έκδοση. Ο Brian Wallace οδήγησε τη ZR1, ενώ ο Aaron Link, υπεύθυνος απόδοσης οχημάτων, πήρε τη Z06 για τον δικό της γύρο-ρεκόρ. Η επιλογή αυτή χαρίζει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα σε όλο το εγχείρημα αποτελώντας μια στιγμή υπερηφάνειας για την ίδια την ομάδα ανάπτυξης.

Τα ταχύτερα οχήματα παραγωγής στο Nόrburgring

#ΧρόνοςΌχημαΚατηγορία
106:29.090Mercedes AMG OneSuper Sports Car
206:43.300Porsche 911 GT2 RS Manthey Performance Kit         Sports Car
306:44.749Porsche 911 GT2 RS MRModified Vehicles
406:48.047Mercedes AMG Black SeriesSports Car
506:49.275Chevrolet Corvette ZR1XPrototypes / Pre-Production Vehicles
606:49.328Porsche 911 GT3 RSSports Car
706:50.763Chevrolet Corvette ZR1Prototypes / Pre-Production Vehicles
806:52.072Ford Mustang GTDSports Car

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Chevrolet δεν σκέφτεται καν μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση της Corvette?

H ταχύτερη Corvette όλων των εποχών - Σε πόσο χρόνο κάνει το 0-100 km/h (video)

Η Corvette ZR1 μπήκε στην πίστα και έσπασε τα κοντέρ - Δείτε το video με το ρεκόρ ταχύτητας