Όταν μιλάμε για το Nόrburgring, μιλάμε για το απόλυτο τεστ αντοχής και επιδόσεων. Η Chevrolet αποφάσισε να παίξει στο «γήπεδο» των Γερμανών και όχι μόνο στάθηκε επάξια, αλλά και τους ξεπέρασε. Η νέα τετρακίνητη Corvette ZR1X, με 1.250 PS, σταμάτησε το χρονόμετρο στα 6:49.275, κατακτώντας τον τίτλο του ταχύτερου αμερικανικού αυτοκινήτου στην ιστορία της πίστας.
Με αυτή την επίδοση, πήρε το ρεκόρ από τη Ford Mustang GTD, νικώντας τη κατά σχεδόν τρία δευτερόλεπτα, και ξεπέρασε την εμβληματική Porsche 911 GT3 RS (992.1) για… λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Ένα κατόρθωμα που την φέρνει μόλις 5 sec πίσω από το Porsche 911 GT2 RS Manthey και 20 sec από το απόλυτο ρεκόρ του Mercedes-AMG One.
Και όχι μονο η ZR1X
Η Chevrolet δεν περιορίστηκε μόνο στη ZR1X, φέρνοντας και τις άλλες δύο κορυφαίες εκδόσεις της Corvette για να γράψουν επίσημους χρόνους. Η ZR1, με 1.064 PS και κίνηση στους πίσω τροχούς, ολοκλήρωσε το γύρο σε 6:50.763, ταχύτερη από κάθε προηγούμενο αμερικανικό αυτοκίνητο, αν και ελάχιστα πιο αργή από την Porsche GT3 RS. Η έκπληξη ήρθε και από τη Z06, η οποία, χωρίς turbo ή υπερτροφοδότηση και βασιζόμενη αποκλειστικά στον ατμοσφαιρικό της V8, σημείωσε χρόνο 7:11.826. Έτσι κατατάσσεται 5η ανάμεσα στα ταχύτερα αμερικανικά αυτοκίνητα που έχουν γράψει επίσημο χρόνο στο Nordschleife, πίσω μόνο από τις δύο ZR1, τη Mustang GTD και μια Dodge Viper ACR του 2017.
Οι Corvette που βρέθηκαν στο Nόrburgring ήταν όλες προδιαγραφών παραγωγής, με τις μόνες τροποποιήσεις να αφορούν τον εξοπλισμό ασφαλείας που συνιστά η πίστα. Αυτό περιλάμβανε roll cage, αγωνιστικά καθίσματα, σύστημα πυρόσβεσης και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων. Και οι τρεις χρόνοι καταγράφηκαν στην κατηγορία Prototype/Pre-Production, καθώς οι ZR1 και ZR1X δεν πωλούνται στην Ευρώπη, ενώ η Z06 ήταν σε βορειοαμερικανική έκδοση.
Χωρίς επαγγελματία οδηγό πίσω απο το τιμόνι
Εκεί όπου άλλοι κατασκευαστές φέρνουν επαγγελματίες αγωνιζόμενους, η Chevrolet έκανε κάτι διαφορετικό: έβαλε στο τιμόνι τους ίδιους τους ανθρώπους που σχεδίασαν και εξέλιξαν τις Corvette. Ο Drew Cattell (κεντρική φωτό), μηχανικός δυναμικής οχημάτων για τη ZR1X, ήταν αυτός που έγραψε τον ιστορικό χρόνο με την κορυφαία έκδοση. Ο Brian Wallace οδήγησε τη ZR1, ενώ ο Aaron Link, υπεύθυνος απόδοσης οχημάτων, πήρε τη Z06 για τον δικό της γύρο-ρεκόρ. Η επιλογή αυτή χαρίζει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα σε όλο το εγχείρημα αποτελώντας μια στιγμή υπερηφάνειας για την ίδια την ομάδα ανάπτυξης.
Τα ταχύτερα οχήματα παραγωγής στο Nόrburgring
# | Χρόνος | Όχημα | Κατηγορία |
1 | 06:29.090 | Mercedes AMG One | Super Sports Car |
2 | 06:43.300 | Porsche 911 GT2 RS Manthey Performance Kit | Sports Car |
3 | 06:44.749 | Porsche 911 GT2 RS MR | Modified Vehicles |
4 | 06:48.047 | Mercedes AMG Black Series | Sports Car |
5 | 06:49.275 | Chevrolet Corvette ZR1X | Prototypes / Pre-Production Vehicles |
6 | 06:49.328 | Porsche 911 GT3 RS | Sports Car |
7 | 06:50.763 | Chevrolet Corvette ZR1 | Prototypes / Pre-Production Vehicles |
8 | 06:52.072 | Ford Mustang GTD | Sports Car |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Chevrolet δεν σκέφτεται καν μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση της Corvette?
H ταχύτερη Corvette όλων των εποχών - Σε πόσο χρόνο κάνει το 0-100 km/h (video)
Η Corvette ZR1 μπήκε στην πίστα και έσπασε τα κοντέρ - Δείτε το video με το ρεκόρ ταχύτητας