Πόσο συχνά συμβαίνει να ακούμε έναν ήχο από το αυτοκίνητo καθώς οδηγούμε και να προσπαθούμε να καταλάβουμε από πού προέρχεται και τι τον προκαλεί; Για πολλούς αυτή είναι μία αγχωτική διαδικασία πριν αποφασίσουν να επισκεφθούν το συνεργείο, ενώ άλλοι νιώθουν σίγουροι ότι μπορούν να κατανοήσουν απ' τον ήχο και μόνο το πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίζει το όχημα τους.
Ωστόσο, οι περισσότεροι... πέφτουν έξω στην εκτίμησή τους και αυτό αποδεικνύεται και μέσω έρευνας.
Συγκεκριμένα, το Autotrader ζήτησε από 2.000 οδηγούς να ακούσουν ηχογραφήσεις μηχανικών βλαβών αυτοκινήτων και να διαγνώσουν το πρόβλημα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, ενώ το 53% των οδηγών δηλώνει ότι αισθάνεται σίγουρο για τις ικανότητές του, το 66% των οδηγών διαγιγνώσκει εσφαλμένα συνηθισμένους θορύβους βλαβών αυτοκινήτων, από φθαρμένα τακάκια φρένων έως μπλοκαρισμένο κινητήρα.
Από την έρευνα προέκυψε ότι ο ήχος που προκαλείται από απώλειες στο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης και βλάβη στα ρουλεμάν των τροχών είναι ο πιο δύσκολος να αναγνωριστεί, δύο δυνητικά πολύ σοβαρά προβλήματα που μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές βλάβες αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως. Ακόμη και ο δραματικός ήχος ενός μπλοκαρισμένου κινητήρα ξεγέλασε την πλειονότητα των ερωτηθέντων, με το 72% να τον καταλαβαίνει λανθασμένα, συχνά συγχέοντάς τον με φθαρμένο ρουλεμάν.
# | Πρόβλημα | Ποσοστό % οδηγών που «εξαπατήθηκαν» |
1 | Χαμηλή στάθμη υγρού υδραυλικού τιμονιού | 82 |
2 | Ρουλεμάν τροχού | 81 |
3 | Μπλοκαρισμένος κινητήρας | 72 |
4 | Χαλαρός/φθαρμένος ιμάντας | 70 |
5 | Ημιαξόνιο | 70 |
6 | Πρόβλημα στην ανάρτηση | 65 |
7 | Διαρροή στο σύστημα ψύξης | 61 |
8 | Χαλαρό προστατευτικό εξάτμισης | 60 |
9 | Διαρροή στην εξάτμιση | 55 |
10 | Φθαρμένες τακάκια φρένων | 48 |
Οι νέοι και οι άντρες πιο σίγουροι για τις ικανότητές τους
Στην «εξαπάτηση» παίζει μεγάλο ρόλο το φύλο και η αυτοπεποίθηση που νιώθει ο εκάστοτε οδηγός για την ικανότητά του να αντιληφθεί μηχανικά προβλήματα μόνο από τον ήχο. Το 64% των ανδρών οδηγών δήλωσε σίγουρο ότι μπορεί να κατανοήσει από τον ήχο τι πάει στραβά στο αυτοκίνητό του, όμως το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες ήταν στο 41%.
Και η ηλικία παίζει σημαντικό ρόλο, με το 74% των οδηγών ηλικίας 25-35 ετών να δηλώνουν βέβαιοι για την διάγνωση που έκαναν, σε σύγκριση με μόλις το 37% των οδηγών ηλικίας άνω των 55 ετών.
Τι ρόλο παίζει η μάρκα του αυτοκινήτου
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι οδηγοί νιώθουν περισσότεροι ή λιγότεροι σίγουροι σε σχέση με αυτό το ζήτημα ανάλογα με τη μάρκα του αυτοκινήτου τους.
Οι οδηγοί Mercedes αναδεικνύονται ως οι πιο σίγουροι οδηγοί όσον αφορά τη διάγνωση βλαβών στο αυτοκίνητο, με το 80% να δηλώνει ότι μπορεί να εντοπίσει μηχανικά προβλήματα απλά ακούγοντας το αυτοκίνητό του.
Ωστόσο, στην πραγματικότητα είναι οι ιδιοκτήτες BMW που ξεπερνούν τους άλλους οδηγούς όσον αφορά τη διάγνωση βλαβών του αυτοκινήτου με το αυτί. Η μελέτη δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, οι οδηγοί της βαυαρικής μάρκας αναγνωρίζουν σωστά περισσότερους προβληματικούς θορύβους (οκτώ από τα 10 προβλήματα) από τους οδηγούς Mercedes, οι οποίοι αναγνώρισαν σωστά μόνο πέντε από τα 10 προβλήματα.
Οι οδηγοί Volkswagen ήταν ιδιαίτερα επιδέξιοι στην αναγνώριση προβλημάτων όπως είναι η χαλαρό προστατευτικό της εξάτμισης, με το 50% να αναγνωρίζει σωστά το πρόβλημα. Αντίθετα, οι οδηγοί Chevrolet σημείωσαν τη χαμηλότερη συνολική βαθμολογία, ειδικά στην ανίχνευση φθαρμένων τακακιών φρένων, με μόλις το 27% να απαντά σωστά. Ήταν επίσης οι λιγότερο πιθανό να επισκεφθούν ένα συνεργείο όταν κάτι ακουγόταν περίεργο, με μόνο το 16% να δηλώνει ότι θα ζητούσε άμεση επαγγελματική βοήθεια.
ΘΕΣΗ | ΜΑΡΚΑ | ΣΩΣΤΑ ΔΙΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ |
1 | BMW | 8/10 |
2 | Volkswagen | 6/10 |
3 | Mercedes | 5/10 |
4 | Ford | 5/10 |
5 | Hyundai | 4/10 |
Μπορείτε να ακούσετε τους ήχουςκαι μόνοι σας και να κρίνετε αν θα τα πηγαίνατε καλύτερα στο να τους κατανοήσετε πατώντας ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: «Αόρατα» τα παιδιά για τα οχήματα με ψηλό καπό – Τι δείχνουν τα στοιχεία
Έρευνα: Πόσο χρόνο έχεις αν βρεθείς με το αυτοκίνητο κάτω από το νερό (video)