Νέο σοκ για τη Renault: Μετά τον de Meo, αποχωρεί και ο επικεφαλής σχεδιασμού - Σε αυτόν τον Όμιλο συνεχίζει


Ο Gilles Vidal αποχωρεί από την Renault μετά από 5 χρόνια, όσα ακριβώς και ο Luca de Meo, έχοντας ήδη βρει τον επόμενο σταθμό της καριέρας του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: RENAULT/Olivier MARTIN-GAMBIER & ALATACK, STELLANTIS
  • 27/7/2025

Πριν καλά-καλά προλάβουν να βρουν τον αντικαταστάτη του Luca de Meo - προσωρινός διάδοχός του στη θέση του CEO του Ομίλου Renault ορίστηκε ο Duncan Minto - οι Γάλλοι καλούνται να λύσουν άλλον ένα δύσκολο γρίφο, ο οποίος επίσης τους προέκυψε «από το πουθενά».

Ο λόγος για τη θέση του επικεφαλής σχεδίασης της Renault, καθώς η Stellantis ανακοίνωσε την πρόσληψη του Gilles Vidal, ο οποίος αποχωρεί από τη συγκεκριμένη θέση που διατηρούσε στη γαλλική μάρκα. Ο Vidal αποτελούσε προσωπική επιλογή του Luca de Meo, από τον Νοέμβριο του 2020 ανέλαβε να αναμορφώσει σχεδιαστικά την Renault και αποτελεί, πλέον, παρελθόν μετά από 5 χρόνια, όσα δηλαδή παρέμεινε και ο πρώην CEO του Ομίλου.

Ο Vidal συνέβαλε στην αναβίωση του Renault 4, ενώ το νέο Scenic αποτελεί δικό του έργο. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στο γαλλικό brand, παρουσιάστηκε το καινούριο R5, ενώ η «σφραγίδα» του υπάρχει στο Rafale, όσο και στο νέο Clio που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, αλλά και το ηλεκτρικό Twingo.

Στην ανακοίνωσή της, η Stellantis επισημαίνει ότι ο Vidal αναλαμβάνει το ρόλο του επικεφαλής σχεδιασμού για τις ευρωπαϊκές μάρκες της, με ισχύ από την 1η Οκτωβρίου, αντικαθιστώντας τον Jean-Pierre Ploué, ο οποίος θα αποχωρήσει από την εταιρεία. Στον νέο του ρόλο, ο Vidal θα επιβλέπει τη δημιουργική κατεύθυνση και τη στρατηγική σχεδιασμού των εμβληματικών ευρωπαϊκών brands της Stellantis, που εκτείνονται από αυτοκίνητα πόλης έως ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Ο Vidal θα συνεργαστεί στενά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Σχεδιασμού της Stellantis, Ralph Gilles και θα «αναφέρεται» στον COO για την Ευρώπη, Jean-Philippe Imparato. Ουσιαστικά επιστρέφει σε γνώριμα λημέρια, καθώς από τα 30 χρόνια της καριέρας του, τα 25 τα έχει περάσει στην Citroen και την Peugeot.

Ο Vidal εντάχθηκε στην Citroen το 1996, διαγράφοντας μια πορεία 14 ετών, που περιελάμβανε, τον τελευταίο χρόνο, το ρόλο του επικεφαλής πρωτότυπων αυτοκινήτων και προηγμένου σχεδιασμού. Μετακόμισε στην Peugeot το 2010 ως διευθυντής του τμήματος σχεδίασης και στα 10 χρόνια που υπηρέτησε τη θέση ήταν επικεφαλής σχεδιαστής μοντέλων όπως τα 308, 3008 και 208, τα οποία βραβεύτηκαν με τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που καλωσορίζουμε τον Gilles πίσω σε αυτόν τον βασικό ρόλο. Η βαθιά γνώση του στο κομμάτι της κουλτούρας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και η πρωτοποριακή φιλοσοφία σχεδιασμού του θα είναι απαραίτητες καθώς συνεχίζουμε να επαναπροσδιορίζουμε την κινητικότητα και να ενισχύουμε την ταυτότητα των ευρωπαϊκών μας brand», δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato.

«Η εμπειρία του Gilles θα είναι κρίσιμη για την Stellantis. Είναι ένας κορυφαίος ειδικός στο σχεδιασμό, του οποίου τα οχήματα έχουν βραβευτεί πέντε φορές με τον τίτλο ‘Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς’ την τελευταία δεκαετία», πρόσθεσε ο Ralph Gilles.

Από την πλευρά του, ο Gilles Vidal τόνισε: «Με την ένταξή μου στην Stellantis, είμαι ενθουσιασμένος που επιστρέφω στις ρίζες μου. Σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία και ο σχεδιασμός πρέπει να συμβαδίζουν για να μεταμορφώνουν την εμπειρία του πελάτη, είμαι ενθουσιασμένος με τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά μας. Ανυπομονώ να τις αντιμετωπίσω συνεργαζόμενος στενά με τον Jean-Philippe, τον Ralph και τις ομάδες τους».

Όσο για τη Renault; Γαλλικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η αποχώρηση του Vidal θα είναι άμεση, παρόλο που η έναρξη συνεργασίας του με την Stellantis ξεκινά την 1η Οκτωβρίου. Προσωρινός αντικαταστάτης του αναμένεται να είναι ο Laurens van den Acker, διευθυντής σχεδίασης του Ομίλου Renault. Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα ρεπορτάζ, στη διοίκηση της εταιρείας δεν δείχνουν να ανησυχούν, επισημαίνοντας ότι «η γκάμα των μοντέλων δεν θα έχει κανένα πρόβλημα για τα επόμενα τρία χρόνια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Renault: Οι «καυτές πατάτες» που παίρνει στα χέρια του ο Minto - Η γκάμα, τα κόστη και η Nissan

Stellantis: Εξετάζει «λουκέτο» σε εργοστάσια στην Ευρώπη - Τι ζητά από την Ε.Ε.

Απίστευτο: Οδηγός ταξί εισέπραξε 310 ευρώ για τη διαδρομή Αεροδρόμιο - Σύνταγμα