Η αλήθεια για τα ADAS: Γιγαντιαία δοκιμή με 36 οχήματα (video)


Μια πρωτοφανής συγκριτική δοκιμή από την κινεζική Dongchedi αποκαλύπτει πόσο έτοιμα, ή όχι, είναι τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Δείτε ποια μοντέλα πέρασαν με «άριστα» το τεστ.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: YOUTUBE
  • 24/8/2025

Σε μια από τις πιο εντυπωσιακές και σχολαστικά οργανωμένες δοκιμές ασφαλείας των τελευταίων ετών, η κινεζική πλατφόρμα Dongchedi έφερε αντιμέτωπα 36 διαφορετικά κινεζικά μοντέλα σε 15 σενάρια επικινδυνότητας για να διαπιστωθεί ο βαθμός αποτελεσματικότητας των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) τόσο σε αυτοκινητόδρομο όσο και σε αστικό περιβάλλον.

Το τεστ πραγματοποιήθηκε σε απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον, με προηγμένα μέσα καταγραφής και παρακολούθησης, προσομοιώνοντας καθημερινές, αλλά, κρίσιμες συνθήκες. Η συνολική εικόνα; 216 αποτυχίες σε συνολικά 540 σενάρια, μια επίδοση που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για την ωριμότητα των τεχνολογιών ADAS που εξοπλίζουν πολλά από τα σημερινά οχήματα που κυκλοφορούν στην Κίνα.

Στην κορυφή ξανά η Tesla: Ασφάλεια χωρίς LiDAR

Στα σενάρια του αυτοκινητόδρομου, που περιλάμβαναν καταστάσεις όπως αιφνίδιο σταμάτημα του προπορευόμενου οχήματος, αποφυγή έργων στο δρόμο, και γιατί όχι, αποφυγή σύγκρουσης με αγριογούρουνο, η Tesla αναδείχθηκε πρωταγωνίστρια.

Το Model 3 συγκέντρωσε 5 στις 6 επιτυχίες, ενώ το Model X ήταν το μοναδικό που κατάφερε να αποφύγει επιτυχώς το τετ α τετ με το ζώο, κατακτώντας επάξια τη δεύτερη θέση. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι τα οχήματα της Tesla δεν χρησιμοποιούν LiDAR, βασίζονται αποκλειστικά σε κάμερες και επεξεργασία εικόνας, σε αντίθεση με πολλά κινέζικα μοντέλα που φέρουν πιο «βαριά» τεχνολογική αρματωσιά.

Τρίτο στην κατάταξη ήρθε το Wey Lanshan (ή Wey 07) της Great Wall Motor, εξοπλισμένο με το σύστημα Coffee Pilot Ultra, αποδεικνύοντας ότι και οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να βγάλουν "αστέρια" όταν η τεχνολογία τους δουλεύει σωστά.

Αστικές συνθήκες: Πάλι ξεχώρισε η Tesla

Στην αστική ζούγκλα, με σενάρια όπως είσοδο σε κυκλικό κόμβο, ξαφνική διέλευση πεζού ή ποδηλάτου και στροφή με τυφλό σημείο, η Model X της Tesla βγήκε και πάλι νικήτρια με 8 στις 9 επιτυχίες, αποδεικνύοντας συνοχή και αποτελεσματικότητα στις πιο απρόβλεπτες καταστάσεις.

Αξιοσημείωτη ήταν και η απόδοση των Luxeed R7 και Avatr 12, αμφότερα εξοπλισμένα με το σύστημα Huawei ADS, που ακολούθησαν με 7 στις 9 επιτυχίες. Σε αυτά προστέθηκε και το Toyota bZ3X, που πήρε επίσης θετικό πρόσημο με 7 επιτυχημένα σενάρια. Αντίθετα, μοντέλα όπως τα Zeekr 7X, Onvo L60, αλλά και το Xiaomi SU7 απέτυχαν να ανταποκριθούν ακόμα και στις βασικές προκλήσεις.

Το πρόβλημα με τα κινεζικά ADAS: Ασυνεπές λογισμικό, διαφορετικά αποτελέσματα

Ένα από τα πιο αποκαλυπτικά συμπεράσματα της δοκιμής ήταν η ασυνέπεια των ίδιων ADAS σε διαφορετικά οχήματα της ίδιας μάρκας.

Ο λόγος; Οι διαφορές σε λογισμικές εκδόσεις, τοποθέτηση αισθητήρων, αλλά και το υλικό υπολογιστών που επεξεργάζεται τα δεδομένα οδηγούν σε τελείως διαφορετική συμπεριφορά σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό το εύρημα καθιστά σαφές ότι δεν αρκεί το «κουτί» να γράφει το ίδιο, αν το «περιεχόμενο» δεν αποδίδει το ίδιο.

Και τι σημαίνει αυτό για την Ευρώπη;

Η παρουσία ευρωπαϊκών μοντέλων, που σημείωσαν χαμηλότερες επιδόσεις, ίσως προκαλεί προβληματισμό. Όμως, όπως σημειώνει το ίδιο το ρεπορτάζ, τα μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα δεν είναι ταυτόσημα με αυτά που εξάγονται στην Ευρώπη. Οι απαιτήσεις της ΕΕ σε θέματα ασφάλειας είναι πολύ αυστηρότερες, και οι κατασκευαστές προσαρμόζουν ανάλογα την τεχνολογία και τις επιδόσεις τους. Παρά ταύτα, τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής είναι πολύτιμα. Αναδεικνύουν τη μεγάλη ποικιλία και ποιότητα των τεχνολογιών ADAS στην παγκόσμια αγορά, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνουν ότι ακόμα και σήμερα, κανένα σύστημα δεν είναι αλάνθαστο.

Η πρόοδος είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά ταυτόχρονα η δοκιμή της Dongchedi αποκαλύπτει ότι ο δρόμος προς την πλήρως αυτόνομη και ασφαλή οδήγηση είναι ακόμα μακρύς. Μέχρι τότε, τα ADAS παραμένουν χρήσιμα βοηθήματα, όχι υποκατάστατα του οδηγού. Μπορεί οι Κινέζοι κατασκευαστές να έχουν κάνει άλματα προόδου σε επίπεδο σχεδίασης, ποιότητας και τεχνολογίας, όμως το τεστ ασφαλείας παραμένει το απόλυτο φίλτρο. Και προς το παρόν, μόνο λίγοι περνούν το τεστ με επιτυχία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στη Βουλγαρία οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία στην Ε.Ε. - Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Τροχαία: Οι πιο επικίνδυνες και οι πιο ασφαλείς περιοχές στην Ευρώπη - Τι ισχύει για την Ελλάδα (χάρτης)

Τρομακτικό ατύχημα στο Misano - Αυτοκίνητο χτύπησε στις μπαριέρες και τυλίχτηκε στις φλόγες (video)