Ταξινομήσεις Ιουνίου: «Σπάνε τα κοντέρ» τα PHEV, καταποντίζονται βενζινοκίνητα και diesel


Συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2025 η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου εμφάνισε μείωση κατά 1,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Τι ισχύει για τις μάρκες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, ACEA, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/7/2025

Τα στοιχεία για τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις του Ιουνίου, αλλά και του πρώτου εξαμήνου του 2025, που δημοσιεύτηκαν από τον ACEA, καταδεικνύουν την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των εξηλεκτρισμένων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικών BEV, PHEV, HEV και mHEV) στην αγορά αυτοκινήτου και την… άτακτη και μαζική υποχώρηση των αμιγώς θερμικών (βενζίνης και diesel).

Τον Ιούνιο του 2025, στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι συνολικές ταξινομήσεις υποχώρησαν κατά 7,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Παρόλα αυτά, τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) σημείωσαν άνοδο 7,8% και τα HEV (full και mild hybrids) 6,1%. Ωστόσο, τα PHEV ήταν αυτά που «τίναξαν την μπάνκα στον αέρα», με εντυπωσιακή άνοδο 41,6%. Την ίδια στιγμή, τα αμιγώς βενζινοκίνητα υποχώρησαν κατά 25,4% και τα diesel κατά 34,1%.

Συνολικά στο πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9% σε σχέση με το ίδιο περυσινό διάστημα, ωστόσο 5.576.568 καινούρια οχήματα βγήκαν στους δρόμους. Από αυτά, το 34,8% ήταν HEV, μπροστά από τα αμιγώς βενζινοκίνητα με 28,4%. Την τρίτη θέση καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά (BEV) με 15,6% και ακολούθησαν τα diesel με 9,4%, τα PHEV με 8,4% και τα άλλου τύπου καυσίμου (όπως FCEV, LPG, φυσικού αερίου, αιθανόλης κλπ) με 3,4%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο το 2024.

Η άνοδος των HEV προέκυψε κυρίως από τη διείσδυσή τους στις τέσσερις μεγάλες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%). Από την πλευρά τους, τα αμιγώς ηλεκτρικά κερδίζουν μεγαλύτερο έδαφος σε Γερμανία (35,1%), Βέλγιο (19,5%) και Ολλανδία (+6,1%), την ώρα που υποχώρησαν στη Γαλλία κατά 6,4%.

Όσο για τα PHEV, η αποδοχή τους είναι εκρηκτική, με εντυπωσιακή αύξηση ταξινομήσεων σε χώρες όπως οι Ισπανία (+82,5%), Ιταλία (+56,3%) και Γερμανία (+55,1%).

Περνώντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες, η κυριαρχία της Volkswagen στην ΕΕ συνεχίστηκε για άλλον ένα μήνα, τόσο τον Ιούνιο όσο και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Τον περασμένο μήνα κατέγραψε 110.702 νέες ταξινομήσεις που αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 11,0%, ακολουθούμενη από τις Renault με μερίδιο αγοράς 7,4% Toyota (7,1%), Skoda (6,6%), BMW (5,9%), Dacia (5,5%), Mercedes (5,3%), Peugeot (5,1%), Audi (4,6%) και Hyundai (3,6%).

Για το πρώτο εξάμηνο του 2025, η Volkswagen ταξινόμησε 630.868 νέα μοντέλα, με μερίδιο αγοράς 11,3% και ακολούθησαν οι Toyota με 7,7%, Renault (6,4%), Skoda (6,4%), BMW (5,8%), Peugeot (5,6%), Dacia (5,2%), Mercedes (5,0%), Audi (4,7%) και Hyundai (3,8%).

Τέλος, σε επίπεδο Ομίλων, και πάλι το Volkswagen Group οδηγεί και τις δύο λίστες με μερίδιο αγοράς 26,8% στην ΕΕ τον Ιούνιο του 2025 (27,3% από την αρχή του έτους), ακολουθούμενο από τη Stellantis με 15,7% (16,3% το πρώτο 6μηνο) και το Renault Group με 13,0% (11,6% την περίοδο Ιανουάριος - Ιούνιος 2025). Την πρώτη πεντάδα του Ιουνίου συμπληρώνουν το Toyota Group με 7,8% (8,4% από την αρχή του έτους) και το Hyundai Group με 7,0% (7,4% από την 1η Ιανουαρίου).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ταξινομήσεις Ιουνίου: Πλήρως υβριδικά τα μισά νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα

ACEA: Ανακούφιση για τους κατασκευαστές - Χαιρετίζουν το νέο, τριετές πλάνο ρύπων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Έρευνα: Αυτοί είναι οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι στην Ελλάδα