Όταν ο Mate Rimac ανέλαβε τα ηνία της Bugatti, οι περισσότεροι περίμεναν πως η Chiron θα έδινε τη θέση της σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, κατά τα πρότυπα του Rimac Nevera.
Όμως, ο Κροάτης οραματιστής, με το πάθος ενός μηχανικού και το όραμα ενός καλλιτέχνη, είχε άλλα σχέδια: να τιμήσει το ένδοξο παρελθόν της Bugatti δημιουργώντας ένα νέο V16 κινητήρα, έναν κινητήρα που όχι μόνο συνεχίζει την κληρονομιά του W16, αλλά γράφει και τον επόμενο τόμο της.
Σε πρόσφατο βίντεο που ανέβηκε στο επίσημο κανάλι της Bugatti, ο Rimac ξεναγεί το κοινό στον κόσμο της Bugatti Tourbillon, αναλύοντας σε βάθος κάθε τεχνολογικό επίτευγμα που κρύβεται πίσω από τις γραμμές αυτού του ανεπανάληπτου υπεραυτοκινήτου.
Αναδιατάσσοντας την καρδιά του τέρατος
Στη Tourbillon, όλα ξεκινούν από το νέο κινητήριο σύνολο. Σε αντίθεση με τη Chiron, όπου το κιβώτιο ταχυτήτων βρισκόταν μπροστά από τον κινητήρα W16,
τώρα το κιβώτιο έχει μετακινηθεί πίσω από τον V16, επιτρέποντας μια εντελώς διαφορετική διαμόρφωση χωρίς να υπάρχει φυσική σύνδεση με τον εμπρός άξονα, ο οποίος κινείται αποκλειστικά από δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας ευελιξία στον σχεδιασμό και την κατανομή των μαζών.
Ανάμεσα στον κινητήρα και τον εμπρός άξονα υπάρχει μόνο η μπαταρία, τοποθετημένη κεντρικά, εξασφαλίζοντας ιδανική ισορροπία.
Αεροδυναμική χωρίς συμβιβασμούς
Ο νέος V16 είναι αισθητά στενότερος, και τοποθετημένος με κλίση προς τα πίσω. Αυτή η ασυνήθιστη τοποθέτηση απελευθέρωσε πολύτιμο χώρο κάτω από το πάτωμα του οχήματος, επιτρέποντας την ενσωμάτωση ενός τεράστιου αεροδυναμικού διαχύτη.
Έτσι, η Tourbillon επιτυγχάνει τεράστια κάθετη δύναμη χωρίς την ανάγκη για μια σταθερή πίσω αεροτομή.
Παράλληλα, οι χώροι που άφησε ελεύθερους ο στενότερος κινητήρας φιλοξενούν δύο τούνελ Venturi, ενώ η νέα διαμόρφωση εκθέτει ακόμη και την πίσω ανάρτηση στον αέρα, γεγονός που απαίτησε κάθε εξάρτημα της να σχεδιαστεί με αεροδυναμικά κριτήρια, χωρίς όμως να θυσιάζεται η αντοχή.
Ευφυΐα στο κάθε εξάρτημα
Η αναζήτηση για τη βέλτιστη απόδοση δεν σταμάτησε στον κινητήρα. Οι εμπρός ηλεκτροκινητήρες τοποθετήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επηρεάζουν τον χώρο των ποδιών των επιβατών,
ενώ οι δύο μετατροπείς ισχύος σχεδιάστηκαν ως ενιαία μονάδα με κεντρικό άνοιγμα για να περάσει το σύστημα διεύθυνσης.
Το αποτέλεσμα; Ένας βαθύς εμπρός χώρος αποσκευών και ένας θάλαμος επιβατών που δεν συμβιβάζεται ούτε σε άνεση ούτε σε εργονομία.
Η τεχνητή νοημοσύνη συναντά την αριστοτεχνία
Η ανάρτηση της Tourbillon σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, η οποία ανέπτυξε τη βέλτιστη γεωμετρία, προσφέροντας ιδανική απόδοση με το μικρότερο δυνατό βάρος.
Μάλιστα, πολλά εξαρτήματα είναι 3D-printed, προσαρμοσμένα με ακρίβεια στις δυνάμεις που αναμένεται να δεχτούν.
Στο πίσω μέρος, οι διαχύτες αέρα λειτουργούν και ως ζώνες απορρόφησης κρούσεων, εξαλείφοντας την ανάγκη για βαριές μεταλλικές δομές και επιβεβαιώνοντας τον στόχο της Bugatti: καμία γραμμή και σημείο του αυτοκινήτου δεν είναι τυχαίο.
Ένας αιώνας εξέλιξης σε ένα σασί
Η ταχύτητα της Tourbillon ξεπερνά τα 400 km/h, και όμως το αμάξωμα διατηρεί ένα εξαιρετικά χαμηλό εμπρόσθιο προφίλ, χάρη στη νέα σχεδίαση του αμαξώματος.
Όλα είναι αποτέλεσμα ακριβούς υπολογισμού. Ο Mate Rimac παρουσιάζει αυτά τα στοιχεία όχι με την απόσταση ενός CEO, αλλά με το πάθος ενός δημιουργού. Και κάπου εκεί, ο θεατής συνειδητοποιεί πως δεν βλέπει απλώς ένα ακόμη βίντεο παρουσίασης, αλλά μια σπάνια στιγμή ειλικρινούς τεχνικής εξομολόγησης.
Ο Rimac δεν επέλεξε την εύκολη λύση δημιουργώντας ακόμα ένα ηλεκτρικό supercar. Επέλεξε να σχεδιάσει, να τοποθετήσει, να εξελίξει και το πάθος με το οποίο έγιναν όλα αυτά φαίνεται σε κάθε γραμμή, σε κάθε σκίτσο, σε κάθε χιλιοστό της Tourbillon. Αν ο Ettore Bugatti ζούσε σήμερα, πιθανότατα θα χαμογελούσε. Και θα έσφιγγε το χέρι του νέου φύλακα της κληρονομιάς του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Bugatti θέλει να σπάσει το φράγμα των 500 km/h - Με ποιο μοντέλο θα το επιχειρήσει
Mate Rimac: Προχωρά στην πλήρη εξαγορά την Bugatti - Αποκτά το μερίδιο της Porsche