Porsche: Επιστολή με... κακά μαντάτα έστειλε ο Blume στους εργαζόμενους - «Το επιχειρηματικό μοντέλο δεν λειτουργεί»


Ο CEO της Porsche γνωστοποίησε την απόφασή του να ξεκινήσει ένας κύκλος διαπραγματεύσεων με στόχο τη δραστική περικοπή των θέσεων εργασίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: PORSCHE AG
  • 23/7/2025

Ο Oliver Blume, διευθύνων σύμβουλος της Porsche, ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα μείωσης του κόστους, προκειμένου να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να αντισταθμίσει τις μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα και την Ευρώπη, όπως και το πλήγμα που επιφέρει ο «πόλεμος» των δασμών Trump.

Πιο συγκεκριμένα, ο Γερμανός CEO έστειλε επιστολή στους εργαζομένους της Porsche, γνωστοποιώντας την απόφασή του να ξεκινήσει διαδικασία διαπραγματεύσεων μεταξύ των εργαζομένων και του ΔΣ, που αναμένεται να καταλήξει σε έναν νέο «γύρο» απολύσεων.

«Στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, εκπρόσωποι των εργαζομένων και των εργοδοτών θα διαπραγματευτούν ένα δεύτερο δομικό πακέτο, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη απόδοση της εταιρείας. Το επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο μάς εξυπηρέτησε για αρκετές δεκαετίες, δε λειτουργεί πλέον στην τρέχουσα μορφή του», αναφέρει ο Blume στην επιστολή του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά μέσα στους τελευταίους 5 μήνες που η Porsche αναγκάζεται να περάσει σε μείωση του εργατικού της δυναμικού, έχοντας ήδη ανακοινώσει την απόλυση 3.900 εργαζομένων μέχρι το 2029. Το αίτιο για τον πρώτο αυτό γύρο περικοπών ήταν η πτώση στις πωλήσεις σε ορισμένες αγορές.

Έκτοτε, τα πράγματα μοιάζουν να έχουν χειροτερεύσει για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μετά και το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2025, η Porsche είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 6% συνολικά, σε παγκόσμια κλίμακα, με την αγορά της Κίνας να ηγείται της «βουτιάς» με 28% πτώση. Ταυτόχρονα, οι παραδόσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 10% στη Β. Αμερική, με την εν λόγω αγορά να παραμένει η μεγαλύτερη και πιο σημαντική για την εταιρεία.

Αναλυτές προβλέπουν ότι το περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να μειωθεί από το 14,1% του 2024 στο 6,5-8,5% μέχρι τα τέλη του 2025, υποχωρώντας κάτω από το «μαξιλαράκι» του 10% για πρώτη φορά στη μακρά ιστορία της Porsche.

Σύμφωνα με τον Blume, για αυτήν την κατακόρυφη πτώση ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η ασταθής κατάσταση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με τον «πόλεμο» των δασμών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας να επηρεάζει σημαντικά τον τομέα.

Εκτός αυτού, καίριο ρόλο παίζει και ο αργός ρυθμός υιοθέτησης των EV. Η Porsche έχει αποσύρει την πρόβλεψη που ήθελε το 80% των πωλήσεών της να προέρχονται από τα αμιγώς ηλεκτρικά της προϊόντα μέχρι το 2030 και μάλιστα χωρίς να την αναδιαμορφώνει. «Από τη μία πλευρά χρειαζόμαστε EV για να πληρούμε τους κανονισμούς CO2, όμως από την άλλη τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ χαμηλότερα από εκείνα των θερμικών μας αυτοκινήτων», σημείωσε ο Blume. Άλλωστε, θυμίζουμε ότι η Porsche είχε κάνει «αλλαγή πλεύσης» τον περασμένο Μάιο, ανακοινώνοντας ότι θα προχωρήσει στην επένδυση 1,3 δις ευρώ στο κομμάτι των θερμικών κινητήρων, διατηρώντας τις ΜΕΚ στην γκάμα της μετά και το 2035.

Πηγή: Frankfurter Allgemeine Zeitung

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έτσι θα μοιάζει η πρώτη ηλεκτρική Porsche Cayenne (photos)

Porsche: Taycan και Cayenne «ντύνονται» στα μαύρα - Οι τιμές των εκδόσεων Black Edition στην Ελλάδα (πίνακας)

Porsche 911 Club Coupe: Μία συλλεκτική έκδοση για λίγους, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (photos)