Mea Culpa από τη Ford: Ριζική ανανέωση της γκάμας και στο βάθος... Fiesta


Η Ford ετοιμάζεται να κάνει μία γενναία επένδυση στην ευρωπαϊκή αγορά ώστε να ενισχύσει το μερίδιό της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: Charlie Magee/Ford
  • 22/7/2025

Τα τελευταία χρόνια, η Ford είχε χαράξει μία στρατηγική πλήρους εξηλεκτρισμού της γκάμας στην Ευρώπη, δίνοντας τέλος στο Fiesta, ένα μοντέλο με τεράστια ιστορία για το «μπλε οβάλ», ενώ ήδη αποκάλυψε ότι θα πάψει και την παραγωγή του Focus ST τον προσεχή Νοέμβριο.

Ωστόσο, γρήγορα φάνηκε ότι αυτό το πλάνο δεν μπορεί να κρατήσει ψηλά το μερίδιο που κατέχει στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι ταξινομήσεις νέων μοντέλων της μάρκας στην Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο έπεσαν κατά 1,5% στο πρώτο 5μηνο του 2025, σύμφωνα με τον ACEA, με το μερίδιο αγοράς να αγγίζει το 3,3% από το 3,4% την ίδια περίοδο το 2024.

Αυτή τη στιγμή, στην Ευρώπη πωλούνται τα Puma, Kuga, Focus, Mustang και τα Explorer και Capri, με το πρώτο να κρατά ψηλά τις πωλήσεις της μάρκας καθώς -σύμφωνα με την Dataforce- ήταν το best-seller της με 64.212 αντίτυπα να φτάνουν στους αγοραστές τους το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου.

Ως εκ τούτου, η αμερικανική φίρμα έπρεπε να δράσει, και φαίνεται πως το πράττει, φέρνοντας νέα μοντέλα στην αγορά της Ευρώπης αρχής γενομένης από το 2027.

Ρεπορτάζ του γερμανικού Automobilwoche αναφέρει ότι το νέο πλάνο της Ford ανακοινώθηκε από τον Christopher Herr, CEO της Ford στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία.

«Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να συνεχίσει να επενδύει σε νέα μοντέλα ώστε να ενισχύσει την ανάπτυξη του τομέα των επιβατικών οχημάτων της εταιρείας μέσα στα επόμενα χρόνια», επιβεβαίωσε ο Herr σε μήνυμά του προς επιλεγμένους αντιπροσώπους.

Η Ford «θα επενδύσει σε διάφορα οχήματα, ορισμένα από αυτά μαζί με συνεργάτες και επίσης με διαφορετικές μορφές κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων», είπε.

«Είναι μεγάλη ανακούφιση. Χρειαζόμαστε νέα μοντέλα, όχι μόνο ηλεκτρικά. Λατρεύουμε αυτήν την εταιρεία, είναι μέρος της Ευρώπης και πρέπει να παραμείνει έτσι», ήταν τα λόγια ενός αντιπροσώπου.

Επιστροφή Fiesta πάνω στην πλατφόρμα της VW

Η συνεργασία της Ford με τη Volkswagen είναι γνωστή. Η αμερικανική μάρκα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB των Γερμανών για τo Explorer και το Capri.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Ford εξετάζει το ενδεχόμενο να επαναφέρει το Fiesta, το οποίο βγήκε εκτός παραγωγής το 2023, κάτι που είχε δηλώσει στο παρελθόν κι ο επικεφαλής επιβατικών οχημάτων της Ford of Europe, Martin Sander, όταν είχε πει πως δεν αποκλείει την επιστροφή του supermini ως αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος πάνω στην αρχιτεκτονική της VW.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο Jim Farley αποκάλυψε ποιο αυτοκίνητο οδηγεί καθημερινά - Κι όμως, δεν είναι Ford

Αυτή η ξεχωριστή Ford Mustang κοστίζει όσο ένα ηλεκτρικό SUV (photos)

Ford: Τεράστια μείωση κερδών το 2025 λόγω των δασμών Trump