Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία στην Αττική Οδό, που ταλαιπωρεί καθημερινά τους οδηγούς των οχημάτων σε αρκετά χρονικά διαστήματα εντός της ημέρας, αναμένεται να «ανακουφιστεί» κυκλοφοριακά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τον νέο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προσανατολίζονται στην κατασκευή δύο εξόδων στον κόμβο της Μεταμόρφωσης προς την εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, το συγκεκριμένο έργο συνιστά μια εποικοδομητική πρόταση για να μπορέσει να «ξεφρακάρει» το προβληματικό σημείο της Αττικής οδού στην έξοδο 8, στην περιοχή της Μεταμόρφωσης.
«Πηγές από το υπουργείο Υποδομών αναφέρουν ότι η σχετική μελέτη έχει παραδοθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία αξιολογείται από συγκοινωνιολόγους και άλλους τεχνοκράτες και αναμένεται η λήψη των οριστικών αποφάσεων σε συνεργασία και με τον παραχωρησιούχο. Άλλωστε, η αποσυμφόρηση της Αττικής οδού, όπως και η βελτίωση της κατάστασης στον Κηφισό, αποτελεί το επόμενο μεγάλο «στοίχημα» της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών», αναφέρεται στο ρεπορτάζ.
Με βάση τις συγκεκριμένες πληροφορίες, όλες οι πλευρές φαίνεται να βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, να επισημαίνει πρόσφατα στη γενική συνέλευση του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ότι, πράγματι, μελετώνται κάποιες βελτιωτικές προτάσεις. «Διεθνώς, ο κυκλοφοριακός φόρτος συναρτάται με την πορεία του ΑΕΠ. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ως παραχωρησιούχοι είναι βελτιώσεις στη ζώνη κατάληψης της Αττικής οδού», είχε σημειώσει ο κ. Περιστέρης.
Τι θα αλλάξει
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα, το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται προβλέπει τη δημιουργία νέας εξόδου στον αυτοκινητόδρομο στο ύψος της Μεταμόρφωσης, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η κυκλοφορία από και προς την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας.
Το σχέδιο, έστω και ως προσωρινή λύση, προβλέπει τη διάνοιξη δύο εξόδων, σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, προκειμένου να διαχωριστεί η κυκλοφορία των οχημάτων ανάλογα με την κατεύθυνσή τους προς την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας. Στόχος είναι να εξυπηρετούνται ξεχωριστά οι οδηγοί που κινούνται από την Ελευσίνα προς Λαμία, όπως και εκείνοι που κατευθύνονται από το αεροδρόμιο επίσης προς τη Λαμία, ώστε να αποτρέπεται η συμφόρηση που παρατηρείται σήμερα στην κοινή έξοδο, η οποία παραπέμπει σε «λαιμό μπουκαλιού».
Πλέον, η κατάσταση στην Αττική Οδό χαρακτηρίζεται «οριακή», κυρίως τις πρωινές και μεταμεσημβρινές ώρες, λόγω της μεγάλης παρουσίας βαρέων οχημάτων. Σύμφωνα με τις αρμόδιες πηγές, η υπάρχουσα έξοδος έχει σχεδιαστεί με παραδοχές προηγούμενων δεκαετιών και πλέον δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους σημερινούς αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους.
Μάλιστα, στα «Νέα» επισημαίνεται ότι η αύξηση του όγκου των οχημάτων στην συγκεκριμένη έξοδο, όπου «στριμώχνονται» σε μία λωρίδα κυκλοφορίας στην κατεύθυνση προς Λαμία, ενισχύεται - σύμφωνα με ορισμένες πλευρές –και από τη μείωση του τέλους διοδίων από 2,80 € σε 2,50 €, η οποία εφαρμόστηκε με την έναρξη της υφιστάμενης 25ετούς σύμβασης παραχώρησης, το περασμένο φθινόπωρο.
Συν τοις άλλοις, στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ Υπουργείου και παραχωρησιούχου για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Αττικής Οδού, έχουν τεθεί και άλλες προτάσεις, όπως η αύξηση του ποσοστού χρήσης πομποδεκτών από τους οδηγούς των οχημάτων, που σήμερα φτάνει στο 60%. Με την ενίσχυση των πομποδεκτών δεν θα μεγαλώνει το μποτιλιάρισμα σε κάποιες εισόδους της Αττικής οδού, ενώ ως σημαντικό μέτρο κρίνεται και η προσθήκη επιπλέον λωρίδων κυκλοφορίας.
Πηγή: «ΤΑ ΝΕΑ»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αττική: Τα μεγάλα έργα που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα
Λ. Σχιστού: Επιβαρύνεται και άλλο η κυκλοφορία με ρυθμίσεις διάρκειας 3 μηνών και στα 2 ρεύματα