Οι τιμές των καυσίμων είναι ένα ζήτημα που διαχρονικά «βασανίζει» τους οδηγούς των οχημάτων στη χώρα μας. Ωστόσο, έχουμε αναρωτηθεί ποτέ από πού προέρχονται η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης που βάζουμε στα ρεζερβουάρ;
Την απάντηση δίνει, για το 2024, η ΕΛΣΤΑΤ, με τα στοιχεία που δημοσίευσε για τις εμπορευματικές συναλλαγές της χώρας μας το περασμένο έτος. Ασφαλώς δεν είμαστε σε θέση να καλύψουμε με την εγχώρια παραγωγή τις ενεργειακές ανάγκες μας και γι’ αυτό δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να καταφύγουμε σε εισαγωγές από χώρες του εξωτερικού.
Με βάση σχετικό δημοσίευμα του powergame.gr, τρεις ήταν οι βασικές χώρες από τις οποίες προμηθευτήκαμε αργό πετρέλαιο το 2024. Από αυτό, μέσω των ελληνικών διυλιστηρίων (των Helleniq Energy και Motor Oil) προκύπτουν τα παράγωγα (βενζίνη, diesel κλπ) που καταλήγουν στα πρατήρια καυσίμων όλης της χώρας.
Κορυφαία προμηθεύτρια χώρα, σε αξία εισαγωγών, ήταν το Ιράκ με 4.249,3 εκατ. ευρώ, για να ακολουθήσει, αρκετά κοντά, το Καζακστάν με 3.780,7 εκατ. ευρώ. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε η Λιβύη με 2.276,7 εκατ. ευρώ. Όσο για τη Ρωσία, που πολύ θα περίμεναν να είναι ψηλά στη λίστα, είναι κορυφαία στην προμήθεια της χώρας μας σε υδρογονάνθρακες, αξίας 1.608,1 εκατ. ευρώ.
Δείτε τη σχετική λίστα με τις χώρες από τις οποίες εισαγάγαμε το περισσότερο αργό πετρέλαιο το 2024:
ΧΩΡΑ | ΑΞΙΑ (εκατ. ευρώ) |
1. Ιράκ | 4.249,3 |
2. Καζακστάν | 3.780,7 |
3. Λιβύη | 2.276,7 |
4. Σαουδική Αραβία | 1.200,0 |
5. Νορβηγία | 763,8 |
6. Αίγυπτος | 520,9 |
Πηγή: powergame.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυξήσεις έως 0,14 €/λίτρο στα καύσιμα - Πότε θα περάσουν στις αντλίες
Ευρωπαϊκή Ένωση: Εξαπολύει «επίθεση» στα παλαιά Diesel - Κίνδυνος απόσυρσης για τα Euro 4 και Euro 5