Το Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2025 ολοκληρώθηκε με επιτυχία, ανανεώνοντας το ραντεβού του για το 2026, όποτε θα λάβει χώρα στις 9-12 Ιουλίου. Οι κατασκευαστές εκμεταλλεύτηκαν το τετραήμερο του εμβληματικού φεστιβάλ, φέρνοντας στην Έπαυλη Goodwood τις νεότερες δημιουργίες τους, είτε τραβώντας το κάλυμμα για πρώτη φορά, είτε συμμετέχοντας στη θρυλική ανάβαση και πραγματοποιώντας ένα δυναμικό ντεμπούτο.
Από τις 10 έως τις 13 Ιουλίου, αμέτρητα αυτοκίνητα κάθε είδους, από νέα μέχρι κλασικά, από αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι θερμικά ή υδρογονοκίνητα και από μοντέλα παραγωγής μέχρι αγωνιστικά οχήματα, έδωσαν το παρών στο Δυτικό Sussex, γεμίζοντας τον αέρα με καπνό και μυρωδιά από καουτσούκ. Αυτά είναι τα 10 σημαντικότερα ντεμπούτα που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του φετινού Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.
Hyundai Ioniq 6 N
Η Hyundai τράβηξε το κάλυμμα του νέου της «πυραύλου» κατά τη διάρκεια του φετινού Φεστιβάλ, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά το Ioniq 6 N. Το ολοκαίνουργιο δημιούργημα του τμήματος υψηλών επιδόσεων των Κορεατών έρχεται με 650 PS και 770 Nm ροπής, γεγονός που του επιτρέπει να ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε μόλις 3,2 sec με τη χρήση του N Launch Control. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 257 km/h.
Εξοπλίζεται με μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 84,0 kWh, η οποία γεμίζει από το 10 στο 80% σε ιδανικές συνθήκες και με τη χρήση ταχυφορτιστή σε περίπου 18 λεπτά.
MG IM5 και IM6
Η MG πέρασε και εκείνη στην παρουσίαση όχι ενός, αλλά δύο ολοκαίνουργιων προϊόντων που θα καταφτάσουν και στην ευρωπαϊκή αγορά και θα σηματοδοτήσουν την είσοδο της νέας σειράς IM στη Γηραιά Ήπειρο. Πρόκειται για τα IM5 και IM6, τα οποία ήδη είναι διαθέσιμα σε αγορές όπως εκείνες της Κίνας και της Αυστραλίας.
Σύμφωνα με την MG, τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έρχονται με ισχύ έως 752 PS και 802 Nm ροπής, με τη μεγαλύτερη διαθέσιμη μπαταρία των 100 kWh να προσφέρει έως και 655 km αυτονομίας, με τη φόρτιση από το 10 έως το 80% να ολοκληρώνεται σε μόλις 17 λεπτά. Ο πανίσχυρος ηλεκτροκινητήρας Hurricane επιτρέπει στο MG IM5 να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 3,2 sec, ενώ το MG IM6 χρειάζεται 3,5 sec για το ίδιο sprint.
Lanzante 95-59
Η Lanzante φημίζεται για τα «ακραία» της δημιουργήματα, και πιο συγκεκριμένα για την εξειδίκευσή της στην αναβάθμιση και «εκτόξευση» των μοντέλων της McLaren. Τιμώντας αυτή της την ιδιότητα, η Lanzante παρουσίασε την 95-59, ένα τριθέσιο, περιορισμένης παραγωγής υπερόχημα, το οποίο θα αποτίσει φόρο τιμής στη θρυλική McLaren F1 GTR, με την οποία η Lanzante πήρε τη νίκη των 24 ωρών του Le Mans το 1995.
Στην «καρδιά» του νέου hypercar κρύβεται ένας twin turbo κινητήρας V8 χωρητικότητας 4,0 L της McLaren, ο οποίος αποδίδει 862 PS και 880 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Η 95-59 χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη εκδοχή του μονοκόκ σασί από ανθρακόνημα που βρίσκει κανείς στις McLaren P1, Senna, 720S, 765LT και 750S. Μόλις 59 μονάδες θα κατασκευαστούν, με την τιμή να ξεκινά από τις 1.020.000 λίρες Αγγλίας, δηλαδή περίπου 1.177.000 ευρώ, σύμφωνα με την τρέχουσα ισοτιμία.
Maserati MCPura
Με τη σειρά της, η Maserati έφερε στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood την ολοκαίνουργια MC20, η οποία ήρθε με νέα ονομασία. Η MCPura, όπως αποκαλείται πλέον, εξοπλίζεται με τον γνωστό twin turbo κινητήρα V6 Nettuno χωρητικότητας 3,0 L, ο οποίος αποδίδει 630 PS και 720 Nm ροπής. Με το βάρος να περιορίζεται κάτω από τα 1.500 kg, η αναλογία βάρους-ισχύος ανέρχεται στα 2,33 kg/PS.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε και την κάμπριο εκδοχή του supercar, τη MCPura Cielo, η οποία, φυσικά, φέρει τον ίδιο κινητήρα και έχει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τη Maserati, οι νέες MCPura και MCPura Cielo φέρουν τεχνολογίες που προέρχονται από τη Formula 1, όπως για παράδειγμα τα διπλά μπουζί του συστήματος προθαλάμου καύσης, για το οποίο, μάλιστα, η εταιρεία κρατά και επίσημα τα πνευματικά δικαιώματα.
Lexus/Toyota LFR
Για το νέο supercar που ετοιμάζουν οι Toyota και Lexus έχουν γραφτεί πολλά. Όλα ξεκίνησαν όταν η Toyota παρουσίασε το GR GT3 Concept τον Ιανουάριο του 2022, στο οποίο θα βασιστεί τόσο η αγωνιστική, όσο και η νόμιμη για τον δρόμο εκδοχή του διαδόχου της Lexus LFA. Παρόλο που η εταιρεία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα καμία φωτογραφία του πρωτοτύπου χωρίς καμουφλάζ, κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Ταχύτηας του Goodwood είχαμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά την καμπίνα της νέας LFR, όπως θα ονομαστεί.
This Is Your?? First Look At The Lexus/Toyota LFR's Interior!!!!!!! @XaaronReviews#italyvolley#Lexus#SB19#TikTok#heatwave#Trumppic.twitter.com/nPory4kB5S
— Xaaron Reviews (@XaaronReviews) July 12, 2025
Πιο συγκεκριμένα, το εσωτερικό της νόμιμης για τον δρόμο εκδοχής του μοντέλου φέρει bucket καθίσματα σε κόκκινο και μαύρο χρώμα, τα οποία χωρίζονται από το κεντρικό τούνελ. Στο ταμπλό βρίσκει κανείς μια αρκετά μεγάλη οθόνη αφής και μια σειρά από φυσικούς διακόπτες κάτω από εκείνη. Συνολικά, το εσωτερικό υιοθετεί μια ιδιαίτερα οδηγοκεντρική προσέγγιση που θυμίζει κόκπιτ αγωνιστικού οχήματος. Με δεδομένο ότι η καμπίνα που είδαμε στο Goodwood βρίσκεται φαινομενικά αρκετά κοντά σε εκείνη του μοντέλου που θα περάσει στην παραγωγή, η επίσημη παρουσίαση της LFR δεν απέχει πολύ.
Εκτός από τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην Έπαυλη Goodwood, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν να πραγματοποιήσουν το δυναμικό ντεμπούτο των νεότερων δημιουργημάτων τους. Μια από αυτές ήταν η Ferrari, η οποία έφερε στο Δυτικό Sussex τόσο τις Amalfi και F80, όσο και τις 296 Speciale και 12Cilindri. Αυτή ήταν η πιο εκτενής παρουσία της εμβληματικής ιταλικής εταιρείας στην ιστορία του Φεστιβάλ, αφού το παρών έδωσαν και μια F50, όπως και μια μοναδική Purosangue διά χειρός του τμήματος Ferrari Tailor Made.
Από τον «χορό» δεν έλειψε και η Aston Martin, η οποία τράβηξε το κάλυμμα από την ολοκαίνουργια Vantage S μόλις μερικές ώρες πριν την έναρξη του Φεστιβάλ. Το μοντέλο με τον twin turbo κινητήρα V8 χωρητικότητας 4,0 L των 680 PS και 800 Nm ροπής μπορεί να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 3,4 sec, ενώ για τα 0-200 km/h απαιτούνται 10,1 sec, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 325 km/h.
Μια από τις πιο σημαντικές δυναμικές πρεμιέρες ήταν εκείνη της Koenigsegg Jesko Sadair’s Spear των 1.625 PS, η οποία κατέρριψε το ρεκόρ παραγωγής στην περίφημη ανάβαση του Goodwood, «κλέβοντας» την κορυφαία επίδοση από τη Czinger 12C γράφοντας χρόνο 47,14 sec. Μάλιστα, αυτός ήταν ο τέταρτος ταχύτερος χρόνος συνολικά στο Φεστιβάλ. Για την επίδοση αυτή ευθύνεται ο αναβαθμισμένος twin-turbo V8 κινητήρας χωρητικότητας 5,0 L.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι τιμές και οι εκδόσεις του ανανεωμένου BYD AΤΤΟ 3 στην Ελλάδα
Ταξινομήσεις Ιουνίου: Πλήρως υβριδικά τα μισά νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Ο Martin Sesks επιστρέφει στο... γούρικο χρώμα μετά το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις