Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Ιούνιο στην Ελλάδα, παρέχοντας, ταυτόχρονα, μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την κατάσταση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε άνοδο της τάξης του 3,6% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024, συνεχίζοντας τη θετική πορεία του Μαΐου, όπου καταγράφηκε άνοδος 13,9% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.
Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν μείωση της τάξης του 21,5%, με τις ταξινομήσεις των νέων λεωφορείων να αυξάνονται κατά 242,5% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024.
Κατηγορία | Ιούνιος 2025 | Ιούνιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 |
Καινούργια επιβατικά | 14.651 | 14.147 | 3,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.135 | 1.446 | -21,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 137 | 40 | 242,5% |
Συνολικά, για το πρώτο εξάμηνο του 2025, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο, η κατηγορία νέων επιβατικών σημείωσε άνοδο 0,2%, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να επιστρέφει στο θετικό πρόσημο μετά την ελαφρά μείωση που παρατηρήθηκε στο πεντάμηνο (Ιανουάριος-Μάιος). Στον αντίποδα, το αντίστοιχο ποσοστό για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) ανήλθε στο -7,0%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων στο αντίστοιχο διάστημα σημείωσαν αύξηση 7,4%.
Κατηγορία | Ιανουάριος - Ιούνιος 2025 | Ιανουάριος - Ιούνιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 |
Καινούργια επιβατικά | 78.165 | 78.020 | 0,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.486 | 5.901 | -7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 540 | 503 | 7,4% |
Η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρήθηκε στα B-SUV, με -4,6%, παρόλο που συνολικά το B segment διατήρησε για ακόμη έναν μήνα το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, με 55,5%, παρουσιάζοντας όμως μείωση 4,0% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024.
Κοιτάζοντας τις αντίστοιχες κατηγορίες στο πρώτο εξάμηνο του έτους, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο του 2025, η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρήθηκε στην C κατηγορία (χωρίς να προσμετρώνται τα SUV), με αύξηση 1,7%, ενώ τα B-SUV παρουσίασαν μείωση 1,5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024.
Segment | Ιούνιος 2025 | Ιούνιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Ιούνιος 2025 | Ιανουάριος - Ιούνιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 9,2% | 8,2% | 0,9 | 8,1% | 7,5% | +0,6 |
A-SUV | 2,4% | 6,2% | -3,8 | 2,6% | 4,5% | -1,9 |
(A TOTAL) | (11,5%) | (14,4%) | (-2,9) | (10,7%) | (12,0%) | (–1,3) |
B | 24,3% | 23,7% | 0,6 | 21,4% | 24,8% | -3,4 |
B-SUV | 31,1% | 35,7% | -4,6 | 34,7% | 32,9% | +1,9 |
(B TOTAL) | (55,5%) | (59,4%) | (-4,0) | (56,2%) | (57,7%) | (–1,5) |
C | 4,9% | 4,6% | 0,3 | 6,7% | 6,8% | -0,1 |
C-SUV | 17,3% | 14,6% | +2,7 | 17,3% | 15,6% | +1,7 |
(C TOTAL) | (22,2%) | (19,3%) | (+2,9) | (24,0%) | (22,3%) | (+1,7) |
D | 1,1% | 1,8% | -0,8 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 7,3% | 3,4% | +3,9 | 5,6% | 4,0% | +1,5 |
(D TOTAL) | (8,4%) | (5,2%) | (+3,1) | (6,6%) | (5,7%) | (+0,9) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | 0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,4% | 0,1% | +0,3 | 0,2% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 0,8% | +0,3 | 1,5% | 1,2% | +0,3 |
(SUV TOTAL) | (58,7%) | (60,4%) | (-1,7) | (60,8%) | (57,6%) | (+3,2) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η «επέλαση» των υβριδικών συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας εκτοξεύτηκε κατά 3,3% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024 αγγίζοντας σχεδόν το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε. Αντιθέτως, η βενζίνη και το πετρέλαιο παρουσίασαν πτώση για ακόμη μια φορά, φτάνοντας στο 32,1% και 2,0%, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι το μερίδιο των υβριδικών οχημάτων στην ελληνική αγορά από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάιο του 2025 είναι κατά 9,1% υψηλότερο από το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς στην ΕΕ. Εκεί, τα HEV αποτελούν το 35,1% των νέων ταξινομήσεων.
Ιούνιος 2025 | Ιούνιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Ιούνιος 2025 | Ιανουάριος - Ιούνιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μάι. ‘25 | |
Βενζίνη | 32,1% | 36,9% | -4,9 | 34,1% | 40,7% | -6,6 | 28.,6% |
Πετρέλαιο | 2,0% | 7,3% | -5,3 | 2,9% | 9,2% | -6,3 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) | 48,8% | 45,6% | +3,3 | 48,4% | 39,3% | +9,1 | 35,1% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 6,9% | 4,2% | +2,7 | 6,3% | 5,2% | +1,1 | 8,2% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 5,9% | 5,3% | +0,6 | 5,5% | 4,3% | +1,2 | 15,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,3% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 4,3% | 0,7% | +3,6 | 2,9% | 1,4% | +1,5 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volkswagen: «Εκτόξευση» στις πωλήσεις EV το πρώτο εξάμηνο του 2025
ACEA: Η αυτοκινητοβιομηχανία που κυριαρχεί σε πωλήσεις στην Ευρώπη
BMW: Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της M Division γίνεται ακόμα πιο ισχυρό (τιμές)