Στην Ελλάδα η 3η ακριβότερη βενζίνη της Ευρώπης - Πόσο πληρώνουμε για καύσιμο και πόσο για φόρους


Το αρχικό κόστος της βενζίνης είναι σχεδόν ίδιο με αυτό της Βουλγαρίας, που έχει τη φθηνότερη στην ΕΕ. Ωστόσο, από εκεί και πέρα «αναλαμβάνουν» δράση οι φόροι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, FUELSEUROPE
  • 11/7/2025

Μια επίσκεψη σε πρατήριο καυσίμων αποδεικνύεται… και με τη βούλα εξαιρετικά οδυνηρή στη χώρα μας. Η πρόσφατη έκθεση της FuelsEurope, που αξιοποιεί στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, φέρνει την Ελλάδα στην 3η θέση της λίστας των χωρών της ΕΕ με την ακριβότερη βενζίνη 95 οκτανίων. Τα στοιχεία αφορούν τον Ιανουάριο του 2025.

Φωτογραφία από FuelsEurope
Φωτογραφία από FuelsEurope

Η αξιοπιστία της Fuels Europe δεν αμφισβητείται, καθώς εκπροσωπεί τη βιομηχανία παραγωγής συμβατικών και ανανεώσιμων καυσίμων και προϊόντων βιομηχανικής αλυσίδας αξίας της ΕΕ στη συζήτηση πολιτικής με τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς. Παρέχει τη γνώμη εμπειρογνωμόνων σχετικά με τη διαδικασία παραγωγής, τη διανομή και τη χρήση των προϊόντων της βιομηχανίας, προκειμένου να συμβάλει σε ένα κανονιστικό πλαίσιο.

Σύμφωνα με την έρευνα, τον πρώτο μήνα του 2025, η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων στην Ελλάδα ήταν 1,80 €. Ακριβότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση έβρισκε κανείς μόνο στην Δανία (2,02 €) και στην Ολλανδία (1,95 €). Αντίθετα, η Βουλγαρία πουλούσε τη φθηνότερη βενζίνη, με μέση τιμή 1,28 €.

Φωτογραφία από FuelsEurope
Φωτογραφία από FuelsEurope

Το εντυπωσιακό είναι ότι το αρχικό κόστος της βενζίνης στην Ελλάδα ήταν περίπου 0,74 €, μόλις 3 λεπτά ακριβότερο από την Βουλγαρία (0,71 €). Ωστόσο στη συνέχεια «αναλαμβάνουν» δράση οι φόροι. Αρχικά οι έμμεσοι (ειδικός φόρος κατανάλωσης, τα περιβαλλοντικά τέλη κλπ.) προσέθεταν 0,72 € ανά λίτρο και στη συνέχεια η τελική «σφαλιάρα» έρχονταν από τον ΦΠΑ, με 0,34 €. Οι αντίστοιχες επιβαρύνσεις για την Βουλγαρία ήταν 0,36 € και 0,21 €.

Η κατάσταση για το diesel κίνησης ήταν καλύτερη, με τη χώρα μας να βρίσκεται στο μέσο όρο, καταλαμβάνοντας την 14η θέση στη σχετική λίστα των 27 χωρών της ΕΕ, με μέση τιμή 1,58 €. Το ακριβότερο diesel πουλούσε και πάλι η Δανία τον περασμένο Ιανουάριο με 1,85 €, ακολουθούμενη ξανά από την Ολλανδία με 1,74 €. Όσο για την χώρα με τη χαμηλότερη τιμή, ήταν η Μάλτα με 1,21 €, η οποία «έκλεψε» για λίγο την πρωτιά από την Βουλγαρία (1,29 €).

Φωτογραφία από FuelsEurope
Φωτογραφία από FuelsEurope

Σύμφωνα και πάλι με τα στοιχεία της έρευνας της Fuels Europe για τον πρώτο μήνα του 2025, στην Ελλάδα οι φόροι επιβαρύνουν κατά 59% την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης και κατά 46% το τελικό κόστος του diesel κίνησης. Είμαστε και πάλι στην 3η θέση για την επιβάρυνση στην αμόλυβδη, μαζί με Ιρλανδία και Ιταλία, πίσω από Φινλανδία (63%) και Γερμανία (60%).

Από την άλλη πλευρά, το συνολικό ποσοστό φόρων για το πετρέλαιο κίνησης κατατάσσει τη χώρα μας στην 16η θέση των 27 της ΕΕ, μαζί με Κροατία, Σλοβακία, Πολωνία και Τσεχία. Πρώτες σε αυτή τη λίστα είναι Ιταλία και Ιρλανδία με 55%.

Πηγή: FuelsEurope

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυξήσεις έως 0,14 €/λίτρο στα καύσιμα - Πότε θα περάσουν στις αντλίες

Νέα στοιχεία για το κύκλωμα με τις «πειραγμένες» αντλίες - Πόσα χρήματα κέρδιζαν μηνιαίως τα πρατήρια

Ψηφιακό Πελατολόγιο: Καταχωρίσεις και από κινητό μέσα σε 30 sec - Αναλυτικά η διαδικασία (video)