Μετά από μια σειρά teasers και πολλούς μήνες αναμονής, η Mazda τράβηξε το κάλυμμα από την τρίτη γενιά του CX-5, με το κορυφαίο σε πωλήσεις SUV των Ιαπώνων να περνά σε μια νέα εποχή.
Οι αναλογίες της τρίτης γενιάς έχουν επαναπροσδιοριστεί: Το μήκος ανέρχεται στα 4.690 mm (+115 mm), το πλάτος στα 1.860 mm (+15 mm) και το ύψος στα 1.695 mm (+30 mm), ενώ και το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τον πρόγονό της, βελτιώνοντας τη στιβαρότητα του οχήματος και ενισχύοντας την πρακτικότητά του. Ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος έχει αυξηθεί κατά 61 L, φτάνοντας στα 583 L, ενώ αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα, ο αριθμός εκτοξεύεται στα 2.019 L.
Φυσικά, το νέο CX-5 υιοθετεί, όπως και κάθε άλλο προϊόν της εταιρείας, τη σχεδιαστική γλώσσα της Mazda, Kodo - Soul of Motion. Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς SUV προσαρμόζεται στον σύγχρονο τρόπο ζωής και αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα του, σύμφωνα με τους Ιάπωνες.
Κάτω από το κάλυμμα κρύβεται ο ολοκαίνουργιος κινητήρας e-Skyactiv G 141 χωρητικότητας 2,5 L, ο οποίος συνοδεύεται από την τεχνολογία 24V Mazda M Hybrid και σύστημα brake-by-wire. Ο εν λόγω κινητήρας αντικαθιστά τη μονάδα των 2,0 L της προηγούμενης γενιάς και αποδίδει 141 PS και 238 Nm ροπής. Διατίθεται τόσο στην προσθιοκίνητη, όσο και στην τετρακίνητη εκδοχή του
Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 187 km/h στο προσθιοκίνητο μοντέλο, ενώ περιορίζεται στα 185 km/h για το τετρακίνητο, ενώ τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 10,5 και 10,9 sec, αντίστοιχα. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, ο κινητήρας συνοδεύεται από ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Σύμφωνα με τη Mazda, ο νέος κινητήρας e-Skyactiv G 141 έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να συνδυάζει τις επιδόσεις με την άμεση απόκριση, την ομαλή επιτάχυνση και τη μέγιστη άνεση. Το νέο μοντέλο επωφελείται από αναβαθμίσεις στο σασί και την ανάρτηση, παρέχοντας βελτιωμένη ανταπόκριση και άνεση στο ταξίδι.
Διαθέσιμα θα είναι τέσσερα εξοπλιστικά επίπεδα: Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line και Homura. Στο εσωτερικό, η έκδοση Homura προσφέρεται, μεταξύ άλλων, με δέρμα σε μαύρο ή ταμπά χρώμα, ενώ για Exclusive-Line υπάρχει η επιλογή της ασπρόμαυρης διχρωμίας, αλλά και του υφάσματος τύπου σουεντ.
Μιλώντας για το εσωτερικό, υπάρχει μια κεντρική οθόνη αφής 12,9 ή 15,6 ιντσών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, η οποία παρέχει «συνδεσιμότητα επιπέδου smartphone», σύμφωνα με τη Mazda. Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, το CX-5 έρχεται με στάνταρ ενσωματωμένο Google built-in, με τους πελάτες της εταιρείας να αποκτούν πρόσβαση στα Google Maps, Google Gemini και Google Play δωρεάν για δοκιμαστική περίοδο, ενώ στη συνέχεια θα εφαρμόζονται χρεώσεις σε μηνιαία ή ετήσια βάση, τύπου συνδρομής.
Το νέο Mazda CX-5 θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές από τον Δεκέμβριο του 2025, με την τιμή του στη Γερμανία να ξεκινά από τα 34.500 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda EZ-60: H ιαπωνική «απάντηση» στο Tesla Model Y (photos)
Ταξιδεύουμε στον Αθανάσιο Διάκο Φωκίδας με Mazda CX-60 PHEV AWD
Mazda6e: Οι πρώτες τιμές του διαδόχου του Mazda6 στην Ευρώπη (πίνακας)