Σαν σήμερα, στις 4 Ιουλίου 1957, η Fiat παρουσίασε το πρώτο 500. Και αυτή την ημέρα, που συμπληρώνει 68 χρόνια ζωής, επέλεξε να αποκαλύψει και την ήπια υβριδική έκδοση του σύγχρονου μοντέλου.
Το 500 Hybrid έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού 500e - που και αυτό αποκαλύφθηκε στις 4 ενός μηνός και συγκεκριμένα του Μαρτίου του 2020. Πριν από περίπου 2 μήνες η ιταλική φίρμα είχε δώσει στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες της έκδοσης, από τις οποίες μπορούσαμε να βγάλουμε συμπέρασμα για χαρακτηριστικά του, όπως η ύπαρξη χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Πλέον, γνωρίζουμε τα πάντα.
Η παρουσίαση έγινε στο Τορίνο, στο εργοστάσιο του Mirafiori, εκεί όπου το υβριδικό 500 θα έχει νέα γραμμή παραγωγής, η οποία θα αρχίσει τον Νοέμβριο του 2025. Έστω και αν ορισμένα μοντέλα προπαραγωγής έχουν ήδη ξεκινήσει να συναρμολογούνται στο «εμβληματικό» εργοστάσιο, που ανακτά τον κεντρικό του ρόλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό 500 θα είναι διαθέσιμο και στους 3 τύπους αμαξώματος (Hatchback, 3+1, Cabrio).
Στόχος, η παραγωγή 5.000 αντιγράφων μέχρι τα τέλη του 2025, σύμφωνα με δηλώσεις του Olivier Francois κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, στην οποία έδωσαν το παρών, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος της ιταλικής πόλης, Stefano Lo Russo και κορυφαία διοικητικά στελέχη της Stellantis.
Ο CEO της Fiat έθεσε ως στόχο την ετήσια παραγωγή 100.000 μονάδων του 500 Hybrid και επεσήμανε ότι η τιμή του (στην Ιταλία) θα ξεκινά από 17.000 ευρώ.
Εμφανισιακά, οι διαφορές από το ηλεκτρικό 500e είναι ελάχιστες, όπως άλλωστε γνωρίζαμε από τις πρώτες φωτογραφίες. Κάτι αναμενόμενο, από τη στιγμή που αλλάζει το κινητήριο σύνολο. Αυτή η αλλαγή βέβαια, το πέρασμα από ηλεκτρικό σε θερμικό, φέρνει και τις μικρές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, όπως για παράδειγμα ο ανανεωμένος προφυλακτήρας με τις πρόσθετες εισαγωγές αέρα και οι τροποποιήσεις στο εσωτερικό, προκειμένου να «φιλοξενηθεί» το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Κάτω από το καπό βρίσκεται μια αμιγώς ιταλική «καρδιά»: Το ήπια υβριδικό σύνολο 12V που έχει ως βάση τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα FireFly 1.0L που συνεπικουρείται από ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια με ισχύ 5 PS, μέσω του οποίου εξασφαλίζεται μείωση στην κατανάλωση. Η απόδοση του συστήματος είναι 70 PS στις 6.000 rpm και η ροπή 92 Nm (στις 3.500 rpm). Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Στο εσωτερικό, το 500 Hybrid διαθέτει το σύστημα infotainment Uconnect 5 με οθόνη 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και οθόνη 10,25 ιντσών για το , με ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Ανάμεσα στις «ευκολίες» περιλαμβάνεται η δυνατότητα κλειδώματος και ανοίγματος του αυτοκινήτου μέσω smartphone, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μεγάλη γκάμα συστημάτων ADAS.
«Η επιστροφή του 500 Hybrid στο Mirafiori είναι μια υπόσχεση που τηρήθηκε - μια νίκη που καθοδηγείται από μια αφοσιωμένη ομάδα που επέλεξε να στοιχηματίσει στον πελάτη και στο μέλλον», δήλωσε ο Olivier Francois.
Και πρόσθεσε: «Αυτό το εργοστάσιο είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό εργοστάσιο παραγωγής. Είναι το σπίτι της FIAT, η καρδιά μιας ιστορίας που ξεκίνησε το 1957 με τον Dante Giacosa και σήμερα αποτελεί έναν κόμβο της καινοτομίας της Stellantis στην Ευρώπη. Το βιομηχανικό μας σχέδιο για την Ιταλία θέτει το Mirafiori και το 500 στο επίκεντρο της αναβίωσής μας. Τον Νοέμβριο, θα γιορτάσουμε αυτό το ορόσημο με την ειδική έκδοση «500 Torino» - έναν φόρο τιμής στην πόλη, τους εργάτες της και τις ρίζες μας. Τορίνο σημαίνει FIAT και FIAT σημαίνει Τορίνο. Γι' αυτό το επίσημο λανσάρισμα θα πραγματοποιηθεί εδώ, στην πόλη μας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμάζουμε το νεανικό και εξαιρετικά πρακτικό Fiat Grande Panda Hybrid 110PS
Στην Ελλάδα το νέο FIAT Grande Panda (τιμές-εκδόσεις)
Δυστύχημα Diogo Jota: Ποιος πραγματικά πρέπει να οδηγεί αυτοκίνητα όπως η Lamborghini Huracan;