Η VW επιστρέφει δυναμικά στους θερμικούς κινητήρες με το Project Nova


Η γερμανική εταιρεία επενδύει στην επόμενη γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, γιατί εν τέλει το μέλλον θα συνεχίσει να... μυρίζει βενζίνη.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: VW, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/7/2025

Η μεταστροφή προς την ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε με φαντασία και φιλοδοξία. Από το 2020, κατασκευαστές παγκοσμίως οραματίστηκαν έναν κόσμο χωρίς κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την Volkswagen, ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες της παγκόσμιας σκηνής, να είχε εξαγγείλει πως έως το 2026 θα τερματίσει κάθε επένδυση σε βενζινοκινητήρες και θα μεταβεί ολοκληρωτικά στην ηλεκτροκίνηση.

Όμως, τέσσερα χρόνια αργότερα, η πραγματικότητα ήρθε να υπενθυμίσει πως η μετάβαση δεν είναι ούτε απλή, ούτε γραμμική. Οι προσδοκίες δεν επαληθεύτηκαν και το κοινό δεν αγκάλιασε τα EV όπως αναμενόταν. Η Volkswagen, παρακολουθώντας τις εξελίξεις και τα νούμερα πωλήσεων, αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική και έτσι γεννήθηκε το Project Nova.

Project Nova: Μια νέα εποχή για την παλιά τεχνολογία

Με τη σφραγίδα της γερμανικής τεχνογνωσίας, το Nova Project αποτελεί μια δισεκατομμυρίων ευρώ επένδυση για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης υψηλών επιδόσεων, καθώς και προηγμένων plug-in υβριδικών συστημάτων. Η στρατηγική επικεντρώνεται σε οχήματα όπως μεγάλα σεντάν, SUV και σπορ μοντέλα, όπου το κοινό εξακολουθεί να δείχνει ισχυρή προτίμηση στην παραδοσιακή μορφή κίνησης.

Η βάση του Project Nova είναι η νέα “αρχιτεκτονική σε ζώνες” (zonal architecture), ένα σύστημα που υπόσχεται να αντικαταστήσει τις πολυάριθμες επιμέρους μονάδες ελέγχου (ECU) με λίγους, αλλά εξαιρετικά ισχυρούς υπολογιστές. Αυτό μεταφράζεται σε βελτιωμένη αποδοτικότητα, μείωση κόστους, χαμηλότερο βάρος και μεγαλύτερη αξιοπιστία.

Συμμαχίες και τεχνολογική αναδίπλωση

Στην προσπάθεια επιτάχυνσης της εξέλιξης, η Volkswagen αναζητά στρατηγικές συμμαχίες, όπως με την Αμερικανική Rivian, με την οποία βρίσκεται σε συνομιλίες για κοινή ανάπτυξη τεχνολογίας ηλεκτρικών, καθώς και με την Applied Intuition, που διαπραγματεύεται πιθανή συνεργασία για την ανάπτυξη λογισμικού, αν και το υψηλό κόστος (4 δισ. ευρώ για ομάδα 1.200 ατόμων) αποτελεί τροχοπέδη. Η εναλλακτική λύση είναι η επέκταση ζωής των υπαρχουσών πλατφορμών που χρησιμοποιούνται από την Porsche και την Audi, με σημαντικές αναβαθμίσεις για να καλυφθούν οι απαιτήσεις της νέας εποχής.

Το μέλλον δεν είναι μόνο ηλεκτρικό, τουλάχιστον όχι ακόμη

Η απόφαση της Volkswagen να προχωρήσει με το Nova Project δεν αναιρεί τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. Αντιθέτως, επιβεβαιώνει πως η μετάβαση θα είναι πιο σταδιακή και ρεαλιστική, με υβριδικές λύσεις και σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης να διατηρούν κομβικό ρόλο για τα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αποστολή στο Βερολίνο: Γνωρίσαμε τους θρύλους του Ομίλου Volkswagen στην έκθεση ICONIC (photos)

VW T-Roc: Προ των πυλών η νέα, υβριδική γενιά - Όλες οι λεπτομέρειες (photos)

VW ID.2: Το EV των 25.000 ευρώ «μεταμφιέζεται» σε… Polo (photos)