Mitsubishi Grandis: Το υβριδικό SUV για την Ευρώπη... με γαλλική φινέτσα (photos-video)


Το ολοκαίνουριο compact SUV της Mitsubishi αξιοποιεί τη συνεργασία με την Renault και χαρακτηρίζεται από μεγάλους εσωτερικούς χώρους και υβριδικά κινητήρια σύνολα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: MITSUBISHI
  • 2/7/2025

Μετά τα ASX και Colt, η Mitsubishi ανανεώνει την γκάμα των μοντέλων της, παρουσιάζοντας το Grandis. Πρόκειται για ένα compact υβριδικό SUV, που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και στοχεύει στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, εκεί όπου η φίρμα θέλει να ενισχύσει την παρουσία της.

Αν το όνομα σας μοιάζει γνωστό, είναι επειδή αποτελεί την «αναβίωση» του 7θέσιου MPV, το οποίο κυκλοφόρησε το 2003 και έμεινε στην παραγωγή έως το 2011. Βέβαια, ακολουθώντας την τάση της εποχής, μετατράπηκε σε 5θέσιο όχημα ελεύθερου χρόνου, όπως ακριβώς συνέβη και με το Renault Espace.

Η αναφορά στη γαλλική φίρμα δεν είναι τυχαία. Όπως τα ASX και Colt αποτελούν «αδελφάκια» των Captur και Clio, έτσι και το ολοκαίνουριο Grandis είναι η ιαπωνική «ερμηνεία» του Renault Symbioz. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (CMF-B) των Γάλλων και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Βαγιαδολίδ της Ισπανίας.

Το νέο SUV της Mitsubishi έχει μήκος 4.410 mm, πλάτος 1.800 mm και ύψος 1.580 mm, με μεταξόνιο 2.638 mm. Αριθμοί που «ματσάρουν» αυτούς του Symbioz, όπως και η συνολική σχεδιαστική φιλοσοφία του. Ωστόσο, στο εμπρός μέρος έχει τη δική του «ταυτότητα», με τη σχεδίαση Dynamic Shield της Mitsubishi, που περιλαμβάνει γυαλιστερή μαύρη μάσκα και ασημένιες πινελιές. Τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν στο γαλλικό μοντέλο.

Η ρέουσα γραμμή οροφής που εκτείνεται προς τα πίσω δημιουργεί μια εικόνα στο πλάι, η οποία εξισορροπεί το δυναμικό στιλ και το ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ ξεχωρίζουν οι ζάντες 19 ιντσών. Στο πίσω μέρος, η σχεδιαστική ταυτότητα Sculptural Hexagon διαμορφώνει ένα εξαγωνικό μοτίβο, με κομψά, οριζόντια ευθυγραμμισμένα φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό, οι Ιάπωνες έδωσαν έμφαση στην άνεση και τους χώρους. Έτσι, το πίσω κάθισμα διαθέτει δυνατότητα μετακίνησης 160 mm προς τα εμπρός και πίσω, διαμορφώνοντας μεγαλύτερο χώρο για αποσκευές και επιβάτες, αντίστοιχα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα που κυμαίνεται από 434 L έως 566 L και φτάνει τα 1.455 L με πεσμένες τις πλάτες των καθισμάτων.

Η θύρα του πορτμπαγκάζ ανοίγει ηλεκτρικά αλλά και χωρίς χέρια, περνώντας το πόδι κάτω από τον προφυλακτήρα. Η πανοραμική γυάλινη οροφή με ηλεκτροχρωμική λειτουργία δημιουργεί συνθήκες σκίασης ή διαφάνειας, μειώνοντας την αντανάκλαση και τη θερμότητα του ήλιου.

Το Grandis διαθέτει κάθετη οθόνη 10,4 ιντσών για το σύστημα infotainment, με προηγμένη συνδεσιμότητα (ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto) και υπηρεσίες Google. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση και τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Perso, Eco, Comfort και Sport).

Επιπλέον, αξιοποιεί μια πλούσια σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, όπως ultrasonic αισθητήρες, κάμερες, εμπρόσθιο ραντάρ και, μεταξύ άλλων, Adaptive Cruise Control με σύστημα Stop & Go, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου, Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος και Rear Cross Trafic Alert.

Η Mitsubishi θα λανσάρει το Grandis με δύο υβριδικά κινητήρια σύνολα, ένα MHEV και ένα HEV. Το ήπια υβριδικό θα έχει ως βάση έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,3 L που συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο ή 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT) και αποδίδει 140 PS. Από την άλλη πλευρά, η πλήρως υβριδική έκδοση έχει συνδυαστική ισχύ 156 PS και αποτελείται από ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 L με απόδοση 109 PS, δύο ηλεκτροκινητήρες (ο βασικός 49 PS και μία γεννήτρια 20 PS) και μπαταρία ιόντων λιθίου 1,4 kWh.

Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου που βελτιστοποιεί την οδήγηση ανάλογα με τις συνθήκες που υπάρχουν στο δρόμο, ενώ υπάρχουν επιλογές EV, υβριδικής και E-Save λειτουργίας, όπως και ενισχυμένης αναγεννητικής πέδησης. Πρόκειται για το νέο υβριδικό σύνολο που παρουσίασε πρόσφατα η Renault και το τοποθετεί στα Captur και Symbioz.

«Μετά το λανσάρισμα του Outlander PHEV πέρυσι, ενισχύουμε τη γκάμα μας στην ευρωπαϊκή αγορά με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Grandis, που διαθέτει το σχέδιο Dynamic Shield της Mitsubishi Motors», δήλωσε ο Tatsuo Nakamura, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mitsubishi Motors. Και πρόσθεσε: «Με το επερχόμενο λανσάρισμα του Eclipse Cross BEV περίπου την ίδια εποχή, θα προσφέρουμε μια πλήρη γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων - HEV, PHEV και BEV - για να καλύψουμε τις ποικίλες ανάγκες των πελατών μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το Mitsubishi Colt «αγριεύει» - Με αεροδυναμικό πακέτο και 129 PS (photos)

Και Mitsubishi και AMG! Η ιστορία του Γερμανο-Ιαπωνικού «πειράματος»

Ο θρύλος επιστρέφει: Η Lancia επαναφέρει την Delta HF Integrale