Toyota G20E: Ο τετρακύλινδρος κινητήρας που θέλει να ανατρέψει τα δεδομένα


Η Toyota ξαναχτυπά και ετοιμάζει ένα νέο τετρακύλινδρο μοτέρ που υπόσχεται εξωφρενικές επιδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: TOYOTA
  • 5/7/2025

Σε μια εποχή όπου η ηλεκτροκίνηση δείχνει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Toyota επιλέγει να ακολουθήσει και έναν παράλληλο δρόμο, αυτόν της την εξέλιξη ενός νέου, υπερσύγχρονου τετρακύλινδρου θερμικού κινητήρα που δεν στοχεύει απλώς στην οικονομία, αλλά κυρίως στις επιδόσεις. Ο λόγος για τον G20E, τον νέο 2.0 L κινητήρα που ήδη προκαλεί συζητήσεις και προσδοκίες στον κόσμο των επιδόσεων.

Μετά τη θρυλική επιτυχία του τρικύλινδρου G16E-GTS που εξοπλίζει τα GR Yaris και GR Corolla και αντλώντας έμπνευση από τη φιλοσοφία «fun to drive», και με την υπογραφή της Gazoo Racing, ο G20E υπόσχεται να φέρει νέες συγκινήσεις τόσο σε πίστα όσο και στον δρόμο.

Ξεκινάμε από 400 PS... και βλέπουμε

Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του νέου κινητήρα έγινε μέσα από το πρωτότυπο GR Yaris M, που παρουσιάστηκε στο Tokyo Auto Salon και έκλεψε τις εντυπώσεις με τη mid-engine αρχιτεκτονική του.

Ο G20E τοποθετήθηκε πίσω από τον οδηγό και συνδυάστηκε με μια τουρμπίνα της IHI, αποδίδοντας ισχύ που άγγιξε τα 450 PS. Το πιο εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι ότι σύμφωνα με δηλώσεις μηχανικών της Toyota στο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, με έναν μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, η ισχύς των 600 PS είναι "εύκολα επιτεύξιμη".

Επιδόσεις με... ρύθμιση

Η Toyota γνωρίζει καλά τις ρυθμιστικές πιέσεις που δέχεται η βιομηχανία, ειδικά όσον αφορά τις εκπομπές CO2. Έτσι, ενώ ο G20E έχει τεχνικά τη δυνατότητα να «αγγίξει» εύκολα τα 600 PS, η τελική του μορφή σε μοντέλα παραγωγής ενδέχεται να περιοριστεί, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως οι επιδόσεις θα είναι απογοητευτικές.

Σε αγωνιστικές εφαρμογές ή ειδικές εκδόσεις, πάντως, οι «ανοικτές» από περιορισμούς εκδόσεις του κινητήρα θα μπορέσου να ξεδιπλώσουν το πλήρες δυναμικό τους, προσφέροντας ένα μοναδικό μείγμα ιαπωνικής μηχανολογικής ακρίβειας και ωμής δύναμης.

Αναβίωση θρύλων;

Η ευελιξία τοποθέτησής του G20E σε διαμήκη και εγκάρσια διάταξη, καθώς και η δυνατότητά του να τοποθετηθεί εμπρός ή πίσω, τον καθιστούν υποψήφιο για μια ευρεία γκάμα μοντέλων Gazoo Racing.

Από φήμες για επιστροφή της Celica και του MR2, μέχρι την επόμενη γενιά GR86 και τη διατήρηση του Supra σε θέση μάχης, η Toyota δείχνει να ετοιμάζει ισχυρό comeback.

2JZ της νέας γενιάς;

Το πιο ενδιαφέρον τεχνικό στοιχείο αφορά την ικανότητα βελτίωσης και εξέλιξης του νέου μοτέρ. Ένας από τους μηχανικούς της Toyota ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αφήσαμε αρκετό χώρο μεταξύ των κυλίνδρων ώστε ο κινητήρας να μπορεί να μεγαλώσει σημαντικά σε κυβισμό». Οι φανατικοί της ιαπωνικής σκηνής ήδη κάνουν παραλληλισμούς με τον θρυλικό 2JZ-GTE, υπονοώντας πως ίσως ο G20E αποτελέσει το νέο "ιερό δισκοπότηρο" του tuning.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Toyota: Έρχεται νέος, δίλιτρος κινητήρας για το GR Yaris (photos)

Toyota: Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα για τα Supra A90 Final Edition και GR Yaris Aero Package στο Ζάππειο

Toyota: Η «Αγία Τριάδα» επιστρέφει και δεν θα μπαίνει στην πρίζα