Η παρουσίαση του νέου Audi Q3 δεν άφησε περιθώρια για αδιαφορία. Με τον ανανεωμένο του σχεδιασμό, τα σύγχρονα μηχανικά σύνολα και τον τεχνολογικό του εξοπλισμό, όπως ήταν αναμενόμενο έγινε σημείο συζητήσεων, όπως και κάθε τι που φέρνει καινοτομίες.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τράβηξε η απουσία του επιλογέα σχέσεων από τη κλασική του θέση. Η Audi αποφάσισε λοιπόν να τον μεταφέρει στον δεξί μοχλό του τιμονιού, αφήνοντας τη κεντρική κονσόλα πιο «καθαρή» και διαθέσιμη για άλλες λειτουργίες ή θήκες, επιλογή που είχε ως συνέπεια τη μεταφορά όλων των υπόλοιπων λειτουργιών στον αριστερό μοχλό.
Ένα μοχλός, πολλές λειτουργίες
Ο αριστερός μοχλός δεν είναι πια αυτός που ξέραμε, αφού πέρα από τα κλασικά φλας και τα μεγάλα φώτα, πλέον ελέγχει τους υαλοκαθαριστήρες (μπροστά και πίσω), την ένταση λειτουργίας τους, τα φώτα ομίχλης, ακόμα και την εκτόξευση νερού στο παρμπρίζ. Στην άκρη του φιλοξενείται επίσης ένα πολυλειτουργικό - περιστροφικό κουμπί, το οποίο συνδυάζει έως και πέντε διαφορετικές λειτουργίες.
Η νέα διάταξη έχει ήδη κερδίσει το κοινό σε διαδικτυακές συζητήσεις. Σε σχετικό thread στο Reddit, πολλοί χρήστες χαρακτήρισαν τον νέο μοχλό ως “καλύτερη επιλογή από αυτή της VW”, ενώ άλλοι επεσήμαναν ότι πρόκειται για ένα “καλοσχεδιασμένο σύστημα που απλώς απαιτεί εξοικείωση”.
Σίγουρα, η μετάβαση δεν θα είναι εύκολη για όλους, με όσους έχουν συνηθίσει σε πιο παραδοσιακές εργονομικές λύσεις να είναι αναμενόμενο να δυσανασχετήσουν. Μη ξεχνάμε το παράδειγμα της Tesla κατά το το όποιο η κατάργηση των μοχλών υπέρ κουμπιών στο τιμόνι και επιλογών στην οθόνη είχε προκαλέσει αντίστοιχες αντιδράσεις. Όμως, η συνήθεια μπορεί να μετατρέψει την αρχική αμφισβήτηση σε αποδοχή. Το γεγονός ότι το design της Audi βασίζεται σε λογική που έχει ήδη δοκιμαστεί από άλλους κατασκευαστές ενισχύει την άποψη ότι ίσως βρισκόμαστε απλώς μπροστά σε μια αναμενόμενη (και ίσως αναγκαία) εξέλιξη.
Η μεγάλη πρόκληση για την Audi δεν είναι να εξηγήσει τη λογική πίσω από τον νέο μοχλό, αλλά να διασφαλίσει ότι η εμπειρία χρήσης θα είναι διαισθητική, ασφαλής και ευχάριστη. Αν αυτή η νέα προσέγγιση αποδειχθεί εργονομικά αποδοτική, τότε ίσως σε λίγα χρόνια να κοιτάμε πίσω και να απορούμε πώς ανεχόμασταν τα “παλιά” μοτίβα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi A5 e-hybrid quattro: Υβριδική άνεση και ηλεκτρική αυτονομία έως 116 km
Ιδού η τρίτη γενιά του Audi Q3: Με 272 PS και 119 km ηλεκτρικής αυτονομίας (photos)