Η Audi κάνει «στροφή» 180 μοιρών: Επιστροφή στους θερμικούς κινητήρες


Audi εγκαταλείπει το φιλόδοξο σχέδιο αποκλειστικής παραγωγής EV αυτοκινήτων από το 2033 και συνεχίζει να επενδύει στην εξέλιξη θερμικών μοντέλων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: AUDI
  • 20/6/2025

Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, η ηλεκτροκίνηση παρουσιάστηκε ως το αδιαμφισβήτητο μέλλον της αυτοκίνησης, με τις περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Audi, να κάνουν μακροπρόθεσμα σχέδια με στόχο την πλήρη απομάκρυνση από τους θερμικούς κινητήρες μέχρι το 2033. Τελικά όμως, βρισκόμαστε ήδη στο 2025 και η εικόνα του εξηλεκτρισμού απέχει πολύ από το αρχικό όραμα.

Παρά τη συνεχή πρόοδο, τα EV δεν έχουν καταφέρει να κυριαρχήσουν στην αγορά όπως αναμενόταν, με τις διαφορές πωλήσεων από χώρα σε χώρα να είναι τεράστιες, ακόμα και μέσα στην ίδια ήπειρο. Την ώρα που χώρες όπως η Νορβηγία αποτελεί πρότυπο για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, άλλες τεράστιες αγορές, όπως η Γερμανία ή η Ιταλία, παραμένουν συντηρητικές με την Ευρωπαϊκή αγορά να μην παρουσιάζει μια ενιαία εικόνα όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί και αυτή η διαφοροποίηση είναι που πλέον αλλάζει τα δεδομένα.

Η Audi επιστρέφει στην ευελιξία

Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Dollner, επιβεβαίωσε την αλλαγή στρατηγικής. Η εταιρεία εγκαταλείπει το σχέδιο αποκλειστικής παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2033 και στρέφεται εκ νέου στην εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικών μοντέλων. Η γκάμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα προσφέρει λύσεις: θερμικές, υβριδικές, plug-in και ηλεκτρικές, με τον πελάτη να έχει πλέον τη δυνατότητα να επιλέξει σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του.

Η Audi θέλει να είναι παρούσα σε κάθε αγορά

Στην Κίνα, η κατάσταση είναι διαφορετική. Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει σταθερά έδαφος και η Audi έχει ήδη παρουσιάσει τη θυγατρική της, AUDI (με κεφαλαία), αποκλειστικά για την τοπική αγορά. Όμως στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, οι οδηγοί δεν είναι έτοιμοι να αποχωριστούν την άνεση και την αυτονομία των θερμικών μοντέλων. Η απάντηση της Audi; Πλήρης ευελιξία.

Όπως δήλωσε ο Dollner, η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει μεταξύ 2024 και 2026 μια ολοκληρωμένη νέα σειρά οχημάτων με θερμικούς και plug-in κινητήρες, δίνοντας στην Audi«πλήρη ευελιξία για τα επόμενα επτά έως δέκα χρόνια» με την παραγωγή να συνεχίζεται πέρα από τα προηγούμενα όρια που είχαν τεθεί.

Όσο για τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων, τα νέα είναι ακόμη πιο ευχάριστα: τα εμβληματικά σπορ RS μοντέλα θα συνεχίσουν να προσφέρονται με θερμικούς κινητήρες για τα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

AUDI E5 Sportback: Το πρώτο αποκλειστικό EV της Audi για την Κίνα με τους 776 PS (photos)

Στην Ελλάδα το ισχυρότερο θερμικό μοντέλο της Audi - Δείτε τις τιμές του

Audi: Τέλος το μπέρδεμα με τις ονομασίες των μοντέλων - Επιστροφή στο κλασικό μοτίβο