Ιδού η τρίτη γενιά του Audi Q3: Με 272 PS και 119 km ηλεκτρικής αυτονομίας (photos)


Η τρίτη, ριζικά ανανεωμένη γενιά του Audi Q3 είναι διαθέσιμη σε mild hybrid και plug-in hybrid εκδοχές, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα επιλογών κινητήρων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: AUDI AG
  • 17/6/2025

Μετά από αρκετά teasers, διαρροές, ρεπορτάζ και εικασίες, η Audi τράβηξε το κάλυμμα από την τρίτη γενιά του Q3. Έχοντας καταγράψει περισσότερο από 2 εκατ. πωλήσεις από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του το 2011, πρόκειται για ένα από τα best selling μοντέλα της εταιρείας και, σύμφωνα με την ίδια, τοποθετείται ιδιαίτερα ψηλά στο πορτφόλιό της. Το δημοφιλές, compact SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έρχεται με μια ευρεία γκάμα επιλογών όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, η οποία στοχεύει να ικανοποιήσει κάθε γούστο.

Στη βάση τοποθετείται ο τετρακύλινδρος TFSI χωρητικότητας 1,5 L που συνοδεύεται από ήπια υβριδική τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic με επτά σχέσεις και αποδίδει 150 PS. Η σημαντικότερη καινοτομία του εν λόγω κινητήρα είναι το σύστημα Cylinder On Demand (COD): απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο όταν το όχημα είναι φορτωμένο με χαμηλό ή μέτριο βάρος, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και την οικονομία καυσίμου.

Στο πλευρό του TFSI 150 PS τοποθετείται ο αντίστοιχος κινητήρας ντίζελTDI 150 PS, ο οποίος προορίζεται για όσους επιθυμούν μια ντίζελ επιλογή με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ιδανική για μεγάλα ταξίδια.

Ένα «σκαλοπάτι» πιο πάνω βρίσκουμε την ισχυρότερη mild hybrid εκδοχή του νέου Audi Q3, η οποία εξοπλίζεται με τον τετρακύλινδρο TFSI quattro χωρητικότητας 2,0 L, ο οποίος συνοδεύεται επίσης από αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic με επτά σχέσεις, όπως και οι δύο προηγούμενες εκδόσεις. Εδώ, η ισχύς «εκτοξεύεται» στους 265 PS και 400 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, σε αντίθεση με τις πρώτες δύο εκδόσεις που είναι προσθιοκίνητες.

Το «κερασάκι» στην γκάμα της τρίτης γενιάς του Q3 είναι η PHEV έκδοση e-hybrid. Εκεί, ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει επιπλέον 115 PS, με τη συνολική ισχύ να ανεβαίνει στους 272 PS και 400 Nm ροπής.

Το σύστημα τροφοδοτείται από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 25,7 kWh (ωφέλιμη 19,7 kWh), δηλαδή σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τον πρόγονο του μοντέλου, η οποία είναι ικανή για έως 119 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP). Σύμφωνα με την Audi, η επαναφόρτιση μέχρι το 80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά, αφού υποστηρίζονται ταχύτητες φόρτισης έως 50 kW DC.

Σχεδιαστικά, έχει χρησιμοποιηθεί η μάσκα Singleframe που βλέπουμε σε όλα τα νέα προϊόντα της Audi, όπως και οι κωνικοί προβολείς που είναι πλήρως ενσωματωμένοι στην αεροδυναμική φιλοσοφία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συντελεστής αεροδυναμικής έχει περιοριστεί στο 0,30 Cd, με την αυτοκινητοβιομηχανία να εστιάζει σημαντικά σε αυτόν τον τομέα. Από το πλάι, μια οριζόντια γραμμή ώμου μεταξύ των προβολέων και των πίσω φώτων χωρίζει οπτικά το αυτοκίνητο σε δύο μέρη, δημιουργώντας μια πολύ ιδιαίτερη κατανομή φωτός και σκιάς.

Το πίσω τμήμα είναι εξοπλισμένο προαιρετικά με ψηφιακά φώτα OLED, που συμπληρώνονται από μια οριζόντια μπάρα φωτός LED και τα επίσης φωτιζόμενα δαχτυλίδια της Audi. Αυτό το επίπεδο τεχνολογίας φωτισμού που προσφέρεται στο νέο Audi Q3 είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά στην compact κατηγορία της Audi.

Περνώντας στο εσωτερικό, η νέα μονάδα ελέγχου τιμονιού παρέχει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, μια νέα εμπειρία χρήστη και καλύτερη αίσθηση χώρου. Η μονάδα ελέγχου τιμονιού ενσωματώνει για πρώτη φορά δύο νέους μοχλούς κολόνας τιμονιού. Ο μοχλός στα δεξιά χρησιμεύει ως επιλογέας ταχυτήτων, ενώ αυτός στα αριστερά προσφέρει τον έλεγχο για τις λειτουργίες φώτων και τους υαλοκαθαριστήρες.

Υπάρχει μια οθόνη 11,9 ιντσών που τελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής 12,8 ιντσών που τοποθετείται στην κεντρική κονσόλα και αξιοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος MMI. Τις δύο οθόνες συμπληρώνει ένα head-up display, το οποίο διαθέτει όλες τις βασικές πληροφορίες για το όχημα και το ταξίδι.

Προσφέρεται επίσης μια σειρά από συστήματα οδηγικής υποβοήθησης και ασφαλείας. Μεταξύ άλλων: Adaptive Cruise Control, Park Assist Plus, Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας με Emergency Assist, Σύστημα συγκράτησης του οχήματος σε ανηφόρα, Κάμερα οπισθοπορείας, Σύστημα υποβοήθησης ελιγμών και στροφής, Cross-Traffic Assist εμπρός, Emergency Brake Assist εμπρός, Hill Hold Assist, Κάμερα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ορίων ταχύτητας, Περιoριστής ταχύτητας με ρύθμιση ανάλογα με τα όρια ταχύτητας και Πολυλειτουργική κάμερα.

Ο όγκος του πορτμπαγκάζ των 488 λίτρων είναι μία ακόμα απόδειξη της πρακτικότητας του Audi Q3. Εάν ο πάγκος του πίσω καθίσματος αναδιπλωθεί, ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται στα 1.386 λίτρα. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος, ενώ μπορεί επίσης να ρυθμιστεί και η γωνία κλίσης του. Το SUV έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.100 κιλά.

Το νέο Audi Q3 θα καταφτάσει στις εκθέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ευρωπαϊκές αγορές τον Οκτώβριο του 2025, όπως επιβεβαίωσε η ίδια, με τις παραγγελίες να ανοίγουν από το προσεχές καλοκαίρι. Στη «γενέτειρά» της, Γερμανία, η τιμή της βασικής έκδοσης Audi Q3 SUV TFSI 150 PS ξεκινά από τα 44.600 ευρώ, ενώ για το PHEV μοντέλο, Audi Q3 SUV e-hybrid 272 PS, η τιμή εκκίνησης σκαρφαλώνει στα 49.300 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Audi Q6 Sportback & SQ6 Sportback e-tron: Premium ηλεκτρικό SUV με τετρακίνηση, αυτονομία 650 km και προηγμένη τεχνολογία

Audi A5 e-hybrid quattro: Υβριδική άνεση και ηλεκτρική αυτονομία έως 116 km

Στα πράσα! Το νέο Audi Q4 Sportback e-tron δοκιμάζεται στις Άλπεις λίγο πριν την παρουσίαση