Για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, το Volkswagen Golf δεν ήταν απλώς ένα αυτοκίνητο, αλλά σημείο αναφοράς για εκατομμύρια Ευρωπαίους οδηγούς. Από το 1983 και για συνολικά 32 χρόνια, βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη, καθιστώντας το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία της ευρωπαϊκής αγοράς επιβατικών οχημάτων. Δυστυχώς όμως όπως όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε και έχουμε διαπιστώσει, στη ζωή τίποτα δεν κρατάει για πάντα.
Τα τελευταία χρόνια, το Golf αντιμετωπίζει μια συνεχή πτώση στη ζήτηση, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται μαζικά στα SUV. Το ίδιο το Volkswagen T-Roc, "αδερφικό" μοντέλο του Golf, ήταν αυτό που οδήγησε στην υποχώρηση του ιστορικού hatchback αφού βάση των πωλήσεων το 2023 το Golf ξεπέρασε το T-Roc μόλις κατά 13.000 μονάδες.
Ακόμα ένα παράδειγμα που μαρτυρά την συνεχώς πτωτική τάση είναι ότι ενώ το 2015 παρήχθησαν 1 εκατομμύριο Golf, το 2024 η παραγωγή περιορίστηκε σε μόλις 300.000 μονάδες, με τη πτώση να φτάνει το 75% μέσα σε μια δεκαετία.
Η παραγωγή φεύγει από τη Γερμανία
Η Volkswagen επιβεβαίωσε ότι μέχρι το τέλος του 2026, η παραγωγή του θερμικού Golf θα μεταφερθεί από το εργοστάσιο του Wolfsburg στην Puebla του Μεξικού με σκοπό να ελευθερωθεί η γραμμή παραγωγής για τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα SSP, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για τα επόμενα ηλεκτρικά Golf (9ης γενιάς) και T-Roc (3ης γενιάς), που αναμένονται μεταξύ 2028 και 2029. Παράλληλα, η επικεφαλής του εργατικού συμβουλίου, Daniela Cavallo, δεν αποκλείει προσωρινή μετάβαση σε τετραήμερη εργασία στο Wolfsburg, καθώς τα υπόλοιπα μοντέλα (Tiguan, Tayron, Touran) δεν καλύπτουν τις ανάγκες του εργοστασίου.
Η παρακμή των hatchbacks
Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, το 2024 η δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ευρώπη ήταν τα C-SUV με 2,91 εκατομμύρια μονάδες, ακολουθούμενα από τα B-SUV με 2,46 εκατομμύρια μονάδες. Αντίθετα, τα compact της κατηγορίας C, όπου ανήκει το Golf, κατέγραψαν πτώση 1,3%, με μόλις 13,9% μερίδιο αγοράς. Έτσι, η κυριαρχία των SUV φαίνεται αμετάκλητη, αφού έχουν κερδίσει το κοινό και συνεχίζουν να προσεγγίζουν όλο και περισσότερους αγοραστές, προσφέροντας άνεση, ευρυχωρία και μοντέρνα εμφάνιση. Παρότι είναι λιγότερο αεροδυναμικά και βαρύτερα, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση ίσως δημιουργήσει ευκαιρίες για την επιστροφή των πιο χαμηλών αμαξωμάτων, όπως τα hatchbacks.
Το Golf δεν θα εξαφανιστεί, αλλά δεν θα βασιλεύει ξανά
Το Golf παραμένει σύμβολο της αυτοκίνησης με την εμπορική του ιστορία, την αναγνωρισιμότητα και το φανατικό κοινό του να εγγυώνται τη συνέχιση της παρουσίας του, τουλάχιστον μέχρι το 2035, παράλληλα με τις ηλεκτρικές του εκδόσεις, όμως, είναι πλέον πολύ δύσκολο να επιστρέψει στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων, όπως κάποτε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το VW T-Roc ανανεώνεται: Οι αλλαγές της νέας γενιάς και η «προίκα» από το Golf (photos)
Γιατί η Volkswagen επισπεύδει το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού Golf
LIVE PHOTOS: Το Renault 5 E-Tech μπήκε στις εκθέσεις (τιμές-εκδόσεις)



_77761_458255_type13028.jpg)
_77761_461226_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ





