Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας παρουσιάστηκε στη Βουλή την Παρασκευή, 30 Μαΐου, προκαλώντας μια σειρά από αντιδράσεις, όπως για παράδειγμα εκείνη του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος κατηγόρησε τον αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, για υπεράσπιση των συμφερόντων του κολοσσού των μετακινήσεων, Uber.
Τον προβληματισμό του εξέφρασε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, κατά την ακρόαση των φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για τον νέο ΚΟΚ. Ο δικός του προβληματισμός αφορά το αν τα νέα πρόστιμα θα βεβαιώνονται από την Τροχαία και το ενδεχόμενο η αυστηροποίησή τους να αποτρέπει τους αστυνομικούς από το να τα επιβάλλουν:
«Οι δολοφόνοι της ασφάλτου, που είναι η ταχύτητα, η χρήση κινητού, το αλκοόλ, η μη χρήση κράνους τιμωρούνται αυστηρότερα. Ωστόσο, υπάρχει ένας σημαντικός προβληματισμός: εάν θα αποδίδονται τα πρόστιμα. Δηλαδή, εάν η Τροχαία όταν σταματήσει ένα δίκυκλο με δύο επιβάτες χωρίς κράνος θα κόψει πρόστιμο 1.050 ευρώ».
Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, αρκετοί φορείς και σωματεία τοποθετήθηκαν για το νέο νομοσχέδιο, με το γενικό κλίμα να τείνει προς την αποδοχή του νέου νομοσχεδίου. Ωστόσο, εκφράστηκαν ορισμένες ενστάσεις για τα υψηλά πρόστιμα και την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου. Ο κ. Τσιανός επεσήμανε ότι οι ποινές θα πρέπει να είναι «τόσο όσο», ώστε να υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
«Εάν έχουμε αποφασίσει ότι όντως θα εντατικοποιήσουμε την αστυνόμευση με αυτά τα πρόστιμα, τότε δεκτό, θα έχουμε θετικά αποτελέσματα. Τα πρόστιμα θα πρέπει να είναι τόσο υψηλά ώστε να λειτουργούν αποτρεπτικά στον πιθανόν παραβάτη αλλά όχι τόσο ψηλά ώστε να μη λειτουργεί αποτρεπτικά στη βεβαίωση των παραβάσεων από τις αστυνομικές αρχές», ανέφερε.
Άλλες παρατηρήσεις που εκφράστηκαν αφορούσαν την ανάγκη για άμεση ψηφιοποίηση των κλήσεων, ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα να σβηστούν, όπως και το γεγονός ότι τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν στη χώρα περίπου 2,4 δις ετησίως, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 1,5% του ελληνικού ΑΕΠ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα αλλάζει όλα ο νέος ΚΟΚ - Αυτά τα ταξί θα μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες
Νέος ΚΟΚ: Τέλος οι μεμβράνες στις πινακίδες κυκλοφορίας - Αυτό είναι το βαρύτατο πρόστιμο
Νέος ΚΟΚ: Οι ασφαλιστικές εταιρείες ζητούν πρόσβαση στις κάμερες της Τροχαίας