Αποστολή στις Βρυξέλλες: Πρώτη επαφή με το νέο Toyota Aygo X Hybrid – Το πρώτο μίνι με τεχνολογία full hybrid (photos)


Παρακολουθήσαμε στις Βρυξέλλες την παγκόσμια πρεμιέρα του Toyota Aygo X Hybrid νέας γενιάς, που αναμένεται περί τα τέλη του 2025 στην αγορά.

  • 2/6/2025

Η Toyota πήρε το 2022 μια τολμηρή απόφαση αλλάζοντας τον χαρακτήρα του επιτυχημένου Aygo από ένα τυπικό μίνι πόλης σε ένα crossover μικρών διαστάσεων. Το Aygo X έπιασε τον σφυγμό της αγοράς, απόδειξη ότι από το λανσάρισμά του μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη πάνω από 287.000 τέτοια μοντέλα. Η παγκόσμια πρεμιέρα του Aygo X στην καρδιά της Ευρώπης στις Βρυξέλλες, από την οποία δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το Car and Driver, είχε λοιπόν εξαρχής μεγάλο ενδιαφέρον. Πόσω μάλλον, όταν διαπιστώσαμε στην πορεία της παρουσίασης, ότι οι Ιάπωνες προχώρησαν σε ριζικές αλλαγές και αναβαθμίσεις του μικρότερου και προσιτότερου μοντέλου της γκάμας τους.

Το νέο Toyota Aygo X σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, θα εξακολουθήσει να παράγεται στην Τσεχία, έλκει φυσικά την καταγωγή του από το δημοφιλές Aygo του 2005 και ανταποκρίνεται με στυλ στις απαιτήσεις των καθημερινών μετακινήσεων σε αστικό και ημιαστικό περιβάλλον. Η φαρέτρα του περιλαμβάνει πολλά νέα όπλα, όπως τον κομψότερο σχεδιασμό της μάσκας, την προσθήκη της σπορ έκδοσης GR SPORT, τον εφοδιασμό του με ισχυρότερους κινητήρες υψηλότερης απόδοσης και τη χρήση full hybrid τεχνολογίας, που συνιστά πρεμιέρα για τη μικρή κατηγορία. Ταυτόχρονα, αποτελεί το οικονομικότερο σε κατανάλωση αυτοκίνητο πόλης με τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αν εξαιρέσουμε τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα, ενώ ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της Toyota, η οποία προσφέρει πλέον σε κάθε segment υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές.

Το πιο προσιτό Toyota διατηρεί το μήκους 2,43 μέτρων μεταξόνιο και τον όγκο του χώρου αποσκευών του απερχόμενου Aygo X. Ωστόσο, οι κυψέλες της μπαταρίας έχουν τοποθετηθεί για πρώτη φορά σε διαμήκη διάταξη κάτω από τα πίσω καθίσματα και όχι παράλληλα, όπως συμβαίνει στα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota, για να αυξηθεί η ευρυχωρία για τα πόδια, ενώ η βοηθητική μπαταρία μεταφέρθηκε κάτω από τον χώρο αποσκευών, ώστε να μην του αφαιρεί σε όγκο. Οι μπροστινοί πρόβολοι έχουν αυξηθεί κατά 76 χιλιοστά για τη φιλοξενία των νέων, μεγαλύτερων υβριδικών μοτέρ, που προέρχονται από τα Yaris και Yaris Cross και αντικαθιστούν πλέον τον μικρό κινητήρα ενός λίτρου του προηγούμενου Aygo X. Ωστόσο, οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος παρέμειναν αναλλοίωτες και δεν έχουν αυξηθεί, ώστε να διατηρήσει το ιαπωνικό μίνι την παροιμιώδη ευελιξία του και στο μέλλον.

Τα οφέλη της αναβάθμισης της κινητήριας μονάδας είναι πολλαπλά και έχουν σχέση με τις επιδόσεις και την αποδοτικότητα του Toyota Aygo X δεύτερης γενιάς. Οι 116 ίπποι του νέου κινητήριου συνόλου  συνιστούν αύξηση της ισχύος κατά 44 ολόκληρα άλογα και επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Παράλληλα επιβαρύνει ελάχιστα το περιβάλλον εκπέμποντας μόνο 88 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο διαδρομής, ενώ η τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης χαμηλότερα, κατεβάζει το κέντρο βάρους και βελτιώνει την ακαμψία του αμαξώματος. Αυτό έχει ως συνέπεια υψηλότερη ασφάλεια και ακόμη πιο ευχάριστη αίσθηση οδήγησης, στα οποία συμβάλλει καθοριστικά και το πάτωμα GA-B της Νέας Παγκόσμιας Αρχιτεκτονικής TNGA της Toyota.

Tο νέο Toyota Aygo X εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την ευελιξία του, καθώς η ακτίνα στροφής περιορίζεται στα 4,7 μέτρα και θεωρείται ιδανική για ελιγμούς και μανούβρες ακόμη και σε στενούς χώρους. Οι Ιάπωνες μείωσαν τα επίπεδα θορύβου σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων κίνησης, ενισχύοντας την ηχομόνωση, τοποθετώντας παχύτερα κρύσταλλα παραθύρων και βελτιώνοντας την αεροδυναμική του πατώματος. Το νεότερο μέλος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού Toyota Safety Sense, οπότε εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο τέτοιων συστημάτων, όπως έκτακτου φρεναρίσματος εμπρός από εμπόδια, αναγνώρισης των σημάνσεων κυκλοφορίας, προειδοποίησης απόκλισης εκτός των ορίων της λωρίδας κίνησης, κλπ. Για πρώτη φορά μάλιστα, θα μπορεί να γίνεται στο νέο Toyota Aygo X η αναβάθμιση και η επικαιροποίηση όλων αυτών των συστημάτων Over the Air, δηλαδή ασύρματα και από μακριά.

Βασικό μέλημα των σχεδιαστών της Toyota ήταν να αναδείξουν την ταυτότητα του νέου Aygo X ως ένα μικρό και ευέλικτο SUV και σε αυτό το πλαίσιο προχώρησαν σε μία πλήρη αναδιαμόρφωση της μάσκας του. Έτσι προβλέπονται νέα φωτιστικά σώματα, γρίλιες και καπό, που προσδίδουν στο ιαπωνικό μίνι πιο δυναμική εμφάνιση και το κάνουν να φαίνεται πιο χαμηλό, ενώ την εντυπωσιακή εικόνα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου 17 ή 18 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση και τα μαύρα φρύδια των τροχών. Επιπρόσθετα, έχουν ενσωματωθεί τα φλας στους εξωτερικούς καθρέπτες και έχει μεταφερθεί λίγο πιο εμπρός ο προφυλακτήρας της μάσκας. Προβλέπονται επίσης περισσότεροι συνδυασμοί στις δίχρωμες εκδόσεις με μαύρη οροφή και ορισμένους νέους χρωματισμούς, όπως κανέλας, γιασεμιού, κλπ. Πολύ όμορφη είναι και η υφασμάτινη οροφή με σχεδιαστικό μοτίβο, που παραπέμπει στις γρίλιες της μάσκας και ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό έχει φυσήξει δυνατά ο άνεμος των αλλαγών, όμως το νέο Aygo X παραμένει πιστό στην τετραθέσια συνταγή του προηγούμενου και διαθέτει έναν αξιοπρεπή χώρο αποσκευών -για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας- με 231 λίτρα όγκο. Η θέση του οδηγού έχει ανυψωθεί για καλύτερη ορατότητα, ο πίνακας οργάνων των 7 ιντσών είναι ψηφιακός και προβλέπονται στάνταρ ηλεκτρονικό χειρόφρενο και ψηφιακό κλειδί. Στις ακριβότερες εκδόσεις περιλαμβάνει ο εξοπλισμός επιπρόσθετα αυτόματα αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, θέση για ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου και την τεχνολογία nanoeX για καλύτερη ποιότητα αέρα μέσα στην καμπίνα επιβατών.

Aygo X GR SPORT

Για πρώτη φορά προστίθεται στο Aygo X μια έκδοση GR SPORT για πιο σπορ και διασκεδαστική αίσθηση οδήγησης,  η οποία έλκει το όνομα και την καταγωγή της από το αγωνιστικό τμήμα TOYOTA GAZOO Racing με πολλούς παγκόσμιους τίτλους στο παλμαρέ του. Σήμα κατατεθέν του Toyota Aygo X GR SPORT αποτελεί το μουσταρδί χρώμα του αμαξώματος σε συνδυασμό με την μαύρη οροφή, μια διχρωμία που μαγνητίζει τα βλέμματα και δεν περνάει απαρατήρητη. Επίσης, οι γρίλιες της μάσκας έχουν το χαρακτηριστικό εξαγωνικό μοτίβο G-mesh με τρισδιάστατο εφέ, οι ζάντες αλουμινίου έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την έκδοση GR SPORT και στο εσωτερικό υπάρχουν μαύρες και γκρι διακοσμητικές πινελιές, με το κεντητό λογότυπο να μην αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις.

Το Aygo X GR SPORT τιμά το όνομά του και στο δρόμο χάρη στην πιο σπορ ρύθμιση των αμορτισέρ και των ελατηρίων, προσφέροντας έτσι μια συναρπαστική αίσθηση οδήγησης, χωρίς παραχωρήσεις στην άνεση, όταν κινείται εντός πόλης.

Προστασία περιβάλλοντος

Το εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, η χρήση βιώσιμων υλικών και ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και μια σειρά άλλων έξυπνων και καινοτόμων παρεμβάσεων στην παραγωγή του οχήματος, έχουν μειώσει κατά 18% το ανθρακικό αποτύπωμα κατά τη διάρκεια ζωής του νέου Toyota Aygo X σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Για παράδειγμα, στο βαφείο εφαρμόζεται μια νέα μέθοδος απευθείας έγχυσης του χρώματος πάνω στο αμάξωμα, που μειώνει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με σήμερα, ενώ μέσα στο αυτοκίνητο έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών και υφασμάτων για την κατασκευή νέων υλικών καθισμάτων φυτικής και όχι ζωικής προέλευσης. Για τα νέα υλικά των καθισμάτων, όπως το premium Sakura Touch, αξιοποιούνται για παράδειγμα υποπροϊόντα πολτού ξυλείας και κατάλοιπα φελλών από οινοποιίες, χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά στην ανθεκτικότητά τους. Η συγκεκριμένη, πρωτοποριακή μίξη υλικών μειώνει κατά 95% τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή τους σε σύγκριση με το αυθεντικό δέρμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Toyota RAV4: Το πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα που το κάνει να ξεχωρίζει (video)

Toyota: Ανακοινώθηκε η τιμή του νέου bZ4X για την Ελλάδα

Toyota: Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα για τα Supra A90 Final Edition και GR Yaris Aero Package στο Ζάππειο