Τέλος στη σκόνη των φρένων - Η επαναστατική τεχνολογία της Brembo (video)


Ακόμα και τα φρένα δεν ξεφεύγουν από τα νέα πρότυπά ρύπων της ΕΕ και τους νέους κανονισμούς Euro 7, με την Brembo να απαντά, εξελίσσοντας τεχνολογία αιχμής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: BREMBO
  • 1/6/2025

Όταν μιλάμε για ρύπους από τα αυτοκίνητα, το μυαλό μας πάει συνήθως στις εκπομπές του κινητήρα και όχι στα φρένα. Κι όμως, η σκόνη των φρένων, αυτά τα μικροσκοπικά μαύρα σωματίδια που κολλούν στις ζάντες μας, αποτελεί σοβαρή απειλή τόσο για την υγεία μας, όσο και το περιβάλλον. Με τους νέους κανονισμούς Euro 7 να θέτουν όρια ακόμα και στις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα, η ανάγκη για καινοτομία είναι επιτακτική. Εδώ έρχεται η Brembo και παρουσιάζει τη λύση 'Greentell', έναν νέο τύπο δίσκου με ειδική επικάλυψη που μειώνει δραστικά τις εκπομπές σωματιδίων.

Τεχνολογία με φόντο το μέλλον

Στην καρδιά της τεχνολογίας Greentell βρίσκεται η μέθοδος Laser Metal Deposition (LMD), μια προηγμένη τεχνική προσθετικής κατεργασίας, όπου η μεταλλική σκόνη θερμαίνεται με λέιζερ και εναποτίθεται στην επιφάνεια των δίσκων. Η Brembo χρησιμοποιεί ένα διπλό στρώμα ειδικού κράματος (χωρίς όμως να μας αποκαλύπτει τη σύσταση του), το οποίο εφαρμόζεται μετά την κατεργασία και πριν το τελικό φινίρισμα, με το αποτέλεσμα να είναι έως και 90% λιγότερα σωματίδια στην πιστοποιημένη κατά WLTP δοκιμή και μειωμένη κατά 80% φθορά της επιφάνειας του δίσκου.

Πιο ανθεκτικά, αλλά όχι παχύτερα

Αν και οι νέοι δίσκοι είναι λεπτότεροι από τους παραδοσιακούς που είναι κατασκευασμένοι από χυτοσίδηρο, υπόσχονται έως 30% μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ενώ παράλληλα η Brembo έχει αναπτύξει και ένα νέο υλικό για τα τακάκια καθώς η «σύζευξη» με την επιστρωμένη επιφάνεια διαφέρει σημαντικά από αυτή ενός κοινού δίσκου. Μια επίσης χρήσιμη και έξυπνη λεπτομέρεια είναι το γεγονός ότι το λογότυπο της Brembo είναι χαραγμένο στην επιφάνεια του δίσκου και λειτουργεί ως δείκτης φθοράς (όταν το λογότυπο εξαφανιστεί, ήρθε η ώρα για αντικατάσταση).

Σε αντίθεση με τις γνωστές τρυπητές ή χαρακτές δισκόπλακες, οι Greentell διαθέτουν μια εντελώς λεία επιφάνεια και αυτό γιατί οι τρύπες και οι σχισμές αυξάνουν την εκπομπή σωματιδίων, κάτι που αναιρεί το πλεονέκτημα της χαμηλής ρύπανσης. Η πρόοδος στη μεταλλουργία εξαλείφει την ανάγκη για τέτοιες επεμβάσεις, διατηρώντας παράλληλα υψηλό επίπεδο επιβράδυνσης.

Η τεχνολογία Greentell απευθύνεται κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου οι κανονισμοί Euro 7 θα επιβάλουν όριο 7 mg σωματιδίων ανά km από το 2026, και μόλις 3 mg από το 2035, με την Brembo να εστιάζει σε εξαρτήματα εργοστασιακής – πρώτης τοποθέτησης σε πολυτελή αλλά και οχήματα επιδόσεων, ενώ για την aftermarket αγορά έχει δημιουργήσει την παρεμφερή σειρά Greenance.

Η αλήθεια είναι πως η Greentell δεν σχεδιάστηκε για να βελτιώσει την απόδοση των φρένων, αλλά για να διατηρήσει σταθερή και αξιόπιστη επιβράδυνση, κάτω από όλες τις συνθήκες, ακόμη και σε κρύο ή υγρό περιβάλλον, χωρίς το ρίσκο αποκόλλησης της επίστρωσης.

Δείτε πώς λειτουργοεί η ρηξικέλευθη τεχνολογία της Brembo:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τι σημαίνουν οι έγχρωμες διαγραμμίσεις στα ελαστικά

Η Mercedes φέρνει την επανάσταση στα φρένα - Τα βγάζει από τους τροχούς

Καύσωνας: Τα αναπάντεχα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει στο αυτοκίνητο